Tävla och vinn mediaspelare med Canman

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn mediaspelare med Canman

Knappt har förra veckans tävling avslutats innan en ny priskamp drar igång. Denna gång är det experterna på mediaspelare Canman Distribution som står för de påkostade priserna. Var med och tävla!

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ännu en tävling!
Hoppas man kan vinna för en gångs skull.
Har ni någon statistik på hur många som deltog i tidigare tävlingar. Det har varit kul om ni publicera det i samband med att ni presenterar vinnarna.

Det var inga dåliga priser denna gången.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Hoppas att min motivering håller, den var lite invecklad

Permalänk

Tävlingar kommer ju som ett löpande band här på sweclockers, Mycket trevligt

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

Åh jag glömde skriva en grej till motiveringen, var ju så bra :((( Får man lägga till /ändra svar till tävlingen är slut?

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt med tävlingarna! Fortsätt i den här stilen

Dock kanske man skulle göra om tävlingarna lite, blir lite tråkigt med samma stil varje gång, några frågor och sedan en motivering/utslagsfråga.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
Åh jag glömde skriva en grej till motiveringen, var ju så bra :((( Får man lägga till /ändra svar till tävlingen är slut?

Ett lämnat svar är ett lämnat svar, skyll dig själv :D. .

0.000214% större chans för mig att vinna .

Permalänk
Medlem

Man fick inget alternativ att skriva namnet på sig själv. Hur vet de vilka som svarat på tävlingen? Visserligen är jag inloggad så det kanske går efter inloggningsnamnet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Man fick inget alternativ att skriva namnet på sig själv. Hur vet de vilka som svarat på tävlingen? Visserligen är jag inloggad så det kanske går efter inloggningsnamnet?

Det gör det

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

tänk om man skulle få 1sta pris så har man nån vinst här i livet iaf

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Man fick inget alternativ att skriva namnet på sig själv. Hur vet de vilka som svarat på tävlingen? Visserligen är jag inloggad så det kanske går efter inloggningsnamnet?

Jepp, därför är det viktigt att alla som deltar är reggade med en fungerade e-postadress ifall det interna meddelandet missas.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Fan, jag tror jag failade på första frågan. Den var lite luddig :/
Jag hittade inte ngnstans att ta reda på det rätta svaret heller. Är det någon som vet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zerophax
Fan, jag tror jag failade på första frågan. Den var lite luddig :/
Jag hittade inte ngnstans att ta reda på det rätta svaret heller. Är det någon som vet?

Tja, det är en lite krånglig frågeställning. Både .mkv och WMV-HD är ju ramverk. Blu-ray är ett skivformat.
Vad de jobbar med just nu är ju svårt att säga men .mkv är väl ett work in progress alltid pga sin öppna natur och att folk kan lägga in nya format och funktioner allt eftersom?

EDIT: Rätta mig gärna om jag har helt fel.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Tja, det är en lite krånglig frågeställning. Både .mkv och WMV-HD är ju ramverk. Blu-ray är ett skivformat.
Vad de jobbar med just nu är ju svårt att säga men .mkv är väl ett work in progress alltid pga sin öppna natur och att folk kan lägga in nya format och funktioner allt eftersom?

EDIT: Rätta mig gärna om jag har helt fel.

Ja jag tänkte också på det, fast dom uppger ju redan att dom har implementerat .mkv så jag är lite förvirrad :S

Permalänk
Medlem

Jo första frågan ska blir rolig att se vad svaret är
Hoppas att jag tog rätt, vara lite gissningslek pga av frågan kan ge olika svar beroende på hur man uppfattar den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zerophax
Ja jag tänkte också på det, fast dom uppger ju redan att dom har implementerat .mkv så jag är lite förvirrad :S

Enligt tester på nätet och deras egen sida så stödjer den både .mkv och WMVHD. Frågan är ifall de stöjder WMV10 och det är det de arbetar på isåfall. Annars är det ju .mkv. 50/50 chans antar jag det är.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Enligt tester på nätet och deras egen sida så stödjer den både .mkv och WMVHD. Frågan är ifall de stöjder WMV10 och det är det de arbetar på isåfall. Annars är det ju .mkv. 50/50 chans antar jag det är.

Ja den första frågan är kanske lite knivig. Du är dock på rätt väg mortifer666, kanske att du överanalyserar en aning...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christopher.cameron
Ja den första frågan är kanske lite knivig. Du är dock på rätt väg mortifer666, kanske att du överanalyserar en aning...

Lätt att säga när man sitter på svaret

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Lätt att säga när man sitter på svaret

Hehe, jo det är väl så. Men du är nära... Kan inte säga mer än så utan avslöja för mycket

Permalänk
Medlem

Första frågan gör mig galen!

Om man kollar in fråga två står det att Tvix har stöd för ett filmformat vid namn .mkv. I fråga ett så står det att de jobbar på att implementera ett nytt HD-format. Jag får inte rätsida på detta!

Det skulle ju kunna vara WMV10 de jobbar på och låter WMV-HD stå som samlingsnamn... kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Första frågan gör mig galen!

Om man kollar in fråga två står det att Tvix har stöd för ett filmformat vid namn .mkv. I fråga ett så står det att de jobbar på att implementera ett nytt HD-format. Jag får inte rätsida på detta!

Det skulle ju kunna vara WMV10 de jobbar på och låter WMV-HD stå som samlingsnamn... kanske.

Joo, jag funderade också på något sådant.
Irriterande otydliga fråga! goddamnit

Permalänk

Klurigt värre, den där första frågan. Tänk så här: vad klarar den att spela upp idag? Jag kan verkligen inte säga mer än så...

Permalänk
Medlem

Hmm, jag tror jag prickade rätt på alla frågor utom den första =/, och skrev en bra funktion som saknas:

Hemligstämplat

Dold text

.

Det känns som om jag kommer att bli placerad ganska högt, men när det känns så brukar det ju gå raka motsatsen =/ .

Permalänk
Medlem

Fan jag har nog fel på första frågan isf Min motivering var dock så jäkla bra att jag hade garanterat vunnit annars! Får man ändra sina svar eller nåt?

Visa signatur

It's too bad she won't live! But then again, who does?

Permalänk
Medlem

När avgörs tävlingen då?

Permalänk

Det får nog christopher.cameron berätta för oss men om man jämför med de andra tävlingarna så har det dröjt minst 2-3 dagar. Senaste tävlingen innan denna är ju inte ens avgjord än t.ex.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Du menar minst 2-3 veckor väl?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Det får nog christopher.cameron berätta för oss men om man jämför med de andra tävlingarna så har det dröjt minst 2-3 dagar. Senaste tävlingen innan denna är ju inte ens avgjord än t.ex.

Det varierar hur lång det tar att utse vinnare. Främst beroende på hur aktiva tillverkarnas representanter är (vissa är lite slappare än andra ). Max en vecka tycker jag är lagom, men just Silverstone har dragit ut på tiden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ahh spänningen tar kål på en

Skulle passar bra med den ny platt tv:n annars så får det nog bli en popcorn hour (pengar fråga) trots att m-6500A är så mycket snyggare.

Men men kul att det är så mycket tävlingar nu i alla fall....