Inet och återköp eller servicebyte

Permalänk
Medlem

Inet och återköp eller servicebyte

Första gånge jag handlar på Inet och nu har jag fått ett litet problem, får se hur det hela löser sig. Har läst lite här och många ger beröm för dom att dom är snabba och fixar till det mesta. återstår att se..

Köpte ett moderkort från Inet som visade sig vara lite defekt.. fick alldrig ljudet och funka och det var lite problem hela tiden med det. exakt vad vet jag inte vad som var fel efterosm jag alldrig lyckades installera allt och Vista strulade hela tiden med det ,hade lite problem med mina minnen med det kortet ( provade andra minnen oxo) men en sak var säker ljudkortet funkade inte.

först tog det nästan 2 veckor innan jag fick en lapp att skicka tillbaks det och efter flera mail ( dom svarar snabbt i allafall) så tog det tid.

när jag väl skeppat tillbaks kortet och tror att allt ska vara klart så ringer dom upp mig och säger att garantin inte kommer gälla för 2 pins på socketen är böjda... När jag packade ner så såg jag inga skadade pins och var nogrann med att skicka tillbaks allt komplett.

Moderkortet försökte jag installera 3 dagar innan jag gav upp helt och köpte ett nytt för att se vad som var fel. jag var i kontakt med Inwet direkt efter dom 3 dagarna och nämde detta och det var bara skicka tillbaks. 2 veckor senare ungefär fick jag lappen att skicka tillbaks det. sen nu böjda pins på socket. vi får se hur det går.

i telefon så e killen jag har haft kontakt med trevlig och kunnig så vi får se hur dom hanterar detta.

tänkte jag skulle maila asus och kolla deras policy angående såna garanti ärenden mest för att få lite information men känner jag asus rätt så svarar väl deras support på 1 av 10 000mail som skickas..

någon annan som haft strul med Inet om nåt liknande?

jag har ej strul ennu eftersom jag väntar på att dom ska ringa mig igen och säga vad som kommer att ske. efter deras samtal vet jag om det är strul eller inte..

*to be continued....

"updated" fick ett samtal från Inet precis och dom byter ut det för att visa lite goodwill.. snabb och utmärkt service i detta ärende..

jag är glad och nöjd nu...

Tack Inet