Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Saitek Cyborg Keyboard

Permalänk
Melding Plague

Saitek Cyborg Keyboard

Tillverkaren Saitek har nyligen lanserat ett nytt tangentbord speciellt för datorspelare. Produkten heter Saitek Cyborg Keyboard och bjuder på bland annat tolv programmerbara knappar och en tangentbordkontroller som ska klara av flera intryckta tangenter samtidigt. Frågan är om tillverkaren lever upp till sina löften.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra att man kan ställa lysena hur man vill men tycker dock tangentbordet är fult som stryk. Och att programvaran inte funkar ordentligt gör de ju inte bättre. Hade faktiskt velat sett att alla tangenter vore i metall som wasd och mellanslag + piltangenterna. Bra recension annars.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Verkar vara urruttet, men det var väl ungefär som jag väntade mig.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Ja...det såg ju trevligt ut...NOT o dyrt var det oxå.Nej behåller nog mitt logitech ultra x ett tag till...provade zboard merc stealth hos en polare o blev faktiskt positivt överaskad,spel delen var riktigt bra!!! men det var inget vidare att skriva med

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Eclipse 2 powns that shit.

Permalänk

Fulaste tangentbordet någonsin! Vad fan rökte de när de designade denna? Ska man styra dödsstjärnan med denna eller?

Permalänk

Ser ut som nån reject från åttio-talet. Shit, det var det fulaste jag sett. Jag vill inte ha ett tangentbord som kombinerar "Knight Rider" med ett tyskt gay-disco!

Att det sen inte funkar ordentligt är inte försvarbart...

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

Jag äger faktiskt detta tangentbord. och att instalera var ett rent helvete! (ialla att få SST att funka; precis som i recentionen.)
kvalitén är inte helt lysande då en lampa till lyset inte fungerade (WTF!!?) vilket kräver öppning av tangentbordet, och efter lite pillande så funkade det. detta reculterade (stavning) i att tryckpanelen slutade att funka (suck), och att jag råkade förstöra gängorna i ett av skruvhålen (plast ftw). efter lite kärleksfullt tryckande så började även tryckpanelen funka (success!!). och dom så kallade "metal keys" är ren skär kromfärgad plast, precis som resten av tangentbordet! och lyset vill inte heller nå hela vägen till alt, trots att ctrl är upplyst som om solen lurkar där bakom, likadant med space, då HALVA är upplys och restan svart. vissa delar av de vanliga tangenterna är också kasst upplyst, ca 50% är kasst och 49% är ok. den resterande är ctrl, varför kan inte hela tgb lysa upp som ctrl? VARFÖR!!

men ett stort + till Saitek som ville göra något som sticker ut. Vilket det gör, antingen gillar man det eller så hatar man det. Tryckpanelen är ännu en grej som jag gillar (efter att den börja funka:D) då det bara är att snudda vid det så funkar det man trycker på.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är småfräckt på sitt eget vis, otroligt smaklöst och inget vidare funktionellt men man kan inte undgå att få 80-tals sci-fi vibbar när man ser det

Inget tangentbord jag vill ha på mitt skrivbord men jag kan förstå att det finns en marknad för det.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Eclipse 2 powns that shit.

hell yeah! älska Eclipse 2 med gay-rosa belysning XD...Eclipse 2 FTW!!!!!

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Avstängd

Öh, saitek är ju kända för att vara billiga... både prismässigt och kvalitet, samt supporten

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Fulaste tangentbordet någonsin! Vad fan rökte de när de designade denna?

Troligen överbliven plast från tillverkningen. Vissa plastsorter är värre mot hjärnan än crack när de brinner.

Allvarligt talat, Hur kan en tillvärkare ens släppa ett tangentbord där inte ens mjukvaran är okej? Det borde inte ens ha lämnat kvalitékontrollen. Speciellt med tanke på det HezTen skriver.

Undrar om Cyborg musen är lika illa den...

Permalänk
Medlem

Mor5ives

jag äger Musen med.. lol:D
och på den är det riktig kvalité. jag har en ganska konstig handstorlek, då den inte är så stor och inte är direkt liten heller (inga handskar jag har haft har passat specielt bra) , och alla dom möss jag har testat så har antingen musen varit för liten och stor! Den är faktiskt riktigt lätt trotts den dära motorn i skalet.(blingbling faktor:D)
Denna lilla extra mojäng gör att man kan ha en storlek mellan 0 (orginalstorlek) och 15 mm (ENORMT stort). men den tar sin lilla tid att ställa in då man måste vänja sig vid formen (är väl likadant på alla möss) innan man hittar den perfekta storleken. Min ligger någonstans mellan 3 och 4 mm, vilket för mig är skönt:P sen är tyvärr min tumme liite för stor, då jag fick tummen i kläm innan jag hittade den perfekta stoleken.

Men vad vet jag.. mitt tgb kanske vart ett "måndags ex"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Jag tycker det är småfräckt på sitt eget vis, otroligt smaklöst och inget vidare funktionellt men man kan inte undgå att få 80-tals sci-fi vibbar när man ser det

Kan bara hålla med
Man känner sig som tolv-tretton år gammal igen bara man ser det här tangetbordet. Lyckas vara en riktigt smaklös 80tals blandning av billig transformerskopia leksak, stjärnornas krig och obskyr lågkvalitetsmanga på en gång.
Skulle aldrig drömma om att köpa tgb:t - speciellt med tanke på drivisarna och det höga priset - men viss naiv charm har det!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Inget för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Fulaste tangentbordet någonsin! Vad fan rökte de när de designade denna? Ska man styra dödsstjärnan med denna eller?

Håller med

Permalänk
Medlem

Det första jag tänkte när jag såg det här tangentbordet var "transformers".
Jag hatar transformers..

Permalänk
Medlem

Hatar att det ska lysa om allting nu förtiden, har haft ett labtec standard för 49 i över 2år nu...

Bara en fråga heter det huvud taget eller huvudtaget?, huvud taget låter som någon snott ett huvud enligt mig.

Ordet alltså "över huvud?taget" är det ett eller två ord, sett båda.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iciesun
Hatar att det ska lysa om allting nu förtiden, har haft ett labtec standard för 49 i över 2år nu...

Bara en fråga heter det huvud taget eller huvudtaget?, huvud taget låter som någon snott ett huvud enligt mig.

huvudtaget??? Vad snackar du om?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
huvudtaget??? Vad snackar du om?

Jag tror att det är kvällens språkfråga. Det är bara att plocka fram SAOL och se efter. Så här står det:
"över huvud taget el. överhuvudtaget, överhuvud taget"
Omöjligt att göra fel alltså.

Permalänk
Medlem

Tja, om man gått och skaffat ett Aplus CS-EL Diablo-chassie så matchar väl detta tangentbord alldeles förträffligt.
Lika bedrövliga barn leka bäst eller nåt åt det hållet.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Jag tror att det är kvällens språkfråga. Det är bara att plocka fram SAOL och se efter. Så här står det:
"över huvud taget el. överhuvudtaget, överhuvud taget"
Omöjligt att göra fel alltså.

han skrev inte med över, därför jag undrade
Men visste att man får skriva över huvud taget eller överhuvudtaget. Däremot visste jag inte att man får skriva överhuvud taget

Men man får inte skriva över huvudtaget alltså?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mute
Tja, om man gått och skaffat ett Aplus CS-EL Diablo-chassie så matchar väl detta tangentbord alldeles förträffligt.
Lika bedrövliga barn leka bäst eller nåt åt det hållet.

Nä, hade hellre haft ett sånt chassi än ett sånt här tangentbord

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Men man får inte skriva över huvudtaget alltså?

Hehe, det är sant. Det är kanske möjligt att göra fel i alla fall då. Men det kräver viss ansträngning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iciesun

Bara en fråga heter det huvud taget eller huvudtaget?, huvud taget låter som någon snott ett huvud enligt mig.

Ordet alltså "över huvud?taget" är det ett eller två ord, sett båda.

Ja haha

många har problem med om man ska binda ihop dubbelord

Visste ni att när lagen om att det ska vara rökning förbjuden på resturanger skrev många skyltar där det stog

rök fritt

istället för rökfritt

LOL;)

Visa signatur

Datorer är LIVET

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrymmeMannen
många har problem med om man ska binda ihop dubbelord

Jag kan dock inte förstå vad det är de tvekar om. Varför låta bli att binda ihop? Har någon sett det omvända problemet, det vill säga att ord som inte hör ihop sätts samman?

Permalänk
Medlem

Ursprungligen inskrivet av GrymmeMannen
haha, men har du en aning om den här? eller kan någon slå i saol?, har inte tillgång till den så skulle varit fint.

Ursprungligen inskrivet av Elgot

ojsan, tack (:

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iciesun
haha, men har du en aning om den här? eller kan någon slå i saol?, har inte tillgång till den så skulle varit fint.

Du andra: huvudtaget eller huvud taget.

Jag citerade ur saol förut. Titta en bit upp!

Permalänk
Avstängd

Behöver inte ens testa det tangentbordet, det är skräp, syns på långt håll.

Köpte Razer Lycosa för inte så länge sedan. Näst inpå perfekt imo.

Permalänk
Medlem

saitek eclipse (1) är i min synpunkt de bästa som gjorts

Visa signatur

Dell xps gen3 | p4 3.6 GHz | 2gb ram | Ati PowerColor HD 4830 |

Permalänk

Men endel av klagomålen spelar ju igentligen mindre roll

Ja menar, vem sitter och stör sig på att man inte kan skriva alla bokstäver sammtidigt som man håller inne båda skifttangenterna

Och vad menar dom med "Dessa tester brukar ge en god ledtråd om hur bra tangentbordet är överlag"

Vadå överlag, holler tangentbord med hörge score på tangenttester generelt en högre kvalitet eller responstid. Det skulle inte gå att lita på.

dom flesta köper väl tangentbord antinge för att dom är snygga och "sköna" eller billiga.

det där med att wsad tangenterna är förstärkta med alleminium verkar fjantigt, har haft mitt tangentbord i mer än ett år och kan förtfarande inte se att wsadtangenterna skulle vara mer slitna
kollade riktigt noga

Visa signatur

Datorer är LIVET