Köp nu och betala efter sommaren! Gäller det bara Elgiganten.se eller varuhus?

Permalänk

Köp nu och betala efter sommaren! Gäller det bara Elgiganten.se eller varuhus?

Tja,

Elgiganten.se har en kampanj som heter köp nu och betala efter sommaren!
Gäller det bara deras nätbutik Elgiganten.se eller varuhus?

Permalänk
Medlem

Om du klickar på bannern så står det:
"Här hittar du veckans annonsvaror som du även finner i våra varuhus. Slipp alla långa köer, köp dina produkter på elgiganten.se. Klicka på kategorierna här under för att ta del av kampanjprodukterna."

Vilket iaf jag tolkar som att det gäller även i butikerna.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Perfekt för mig. Men varorna var varken billiga eller bra:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag kan lova dig du hade fått svar mycket fortare och enklare om
du ringt EG på 0771-115 115 istället.

Permalänk
Avstängd

När det är Elgiganten borde det stå "köp nu, lämna tillbaka efter sommaren"

Felgiganten

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
När det är Elgiganten borde det stå "köp nu, lämna tillbaka efter sommaren"

Felgiganten

Haha helt sjukt skön kommentar. Trodde verkligen du var lite smartare än så ^^. Tror du på fullaste allvar att grejerna blir sämre för att elgiganten säljer dom? Eller du kanske tror att det är elgiganten som tillverkar dom :D. Askul hur som helst

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Haha helt sjukt skön kommentar. Trodde verkligen du var lite smartare än så ^^. Tror du på fullaste allvar att grejerna blir sämre för att elgiganten säljer dom? Eller du kanske tror att det är elgiganten som tillverkar dom :D. Askul hur som helst

Det har jag inte påståt, dom köper in skit helt enkelt.. fast vitvaror och förbruknings saker kan man köpa utan att oroa sig.

Vissa märkes varor med, dock en erfarenhet är att Nokia mobilerna är från belgien... när har det kommit kvalitet från det landet?

Fast nu vet jag inte hur det är med nokia mobilerna för jag köpte min sista nokia när 3310 kom, första från Felgiganten = gick sönder efter ett par månader, köpte en till som det stod Made in Finland på och den har jag än idag på jobbet, den knäckte 3 revben men lever än. (mobilen alltså)

Många år har passerat och tror nog EG har förbättrat sig, men tycket finns kvar för mig

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Det har jag inte påståt, dom köper in skit helt enkelt.. fast vitvaror och förbruknings saker kan man köpa utan att oroa sig.

Vissa märkes varor med, dock en erfarenhet är att Nokia mobilerna är från belgien... när har det kommit kvalitet från det landet?

Fast nu vet jag inte hur det är med nokia mobilerna för jag köpte min sista nokia när 3310 kom, första från Felgiganten = gick sönder efter ett par månader, köpte en till som det stod Made in Finland på och den har jag än idag på jobbet, den knäckte 3 revben men lever än. (mobilen alltså)

Många år har passerat och tror nog EG har förbättrat sig, men tycket finns kvar för mig

OK. Annars är ju creative creative osv. Det var det jag mena. Blir ju inte sämre för att dom säljer det. Har köpt ett fåtal grejer där o dom har funkat bra så jag e nöjd iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Det har jag inte påståt, dom köper in skit helt enkelt.. fast vitvaror och förbruknings saker kan man köpa utan att oroa sig.

Vissa märkes varor med, dock en erfarenhet är att Nokia mobilerna är från belgien... när har det kommit kvalitet från det landet?

Fast nu vet jag inte hur det är med nokia mobilerna för jag köpte min sista nokia när 3310 kom, första från Felgiganten = gick sönder efter ett par månader, köpte en till som det stod Made in Finland på och den har jag än idag på jobbet, den knäckte 3 revben men lever än. (mobilen alltså)

Många år har passerat och tror nog EG har förbättrat sig, men tycket finns kvar för mig

Du måste skämta, inte är det någon skillnad om du råkar köpa det på EG eller någon annanstans, om det nu är samma produkt vill säga.

Ungefär lika kul som när man på jobbet får frågor om varför man sätter en viss knapp på ett visst ställe på en kamera, "jadu du kan väl slå den som designat kameran en signal och höra efter"

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Vissa Japanska tillverkare har fabriker både i Asien och Europa.
Toyota tillverkar bilar i Japan och England exempelvis.
Panasonic har tillverkning i Turkiet.
Så visst kan de skilja (även om små) om man som EG är så stora att man kan direktimportera från andra marknader än den Europeiska.

Permalänk
Medlem

Inte kan det vara så att det skiljer kvalitetsmässigt, tror ju inte att ex Samsung släpper igenom fler feltillverkade apparater bara för att de är gjorda i Kina.
Visst måste det finnas kvalitetskontroller över allt.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

är inte detta anledningen till att man letar ihjäl sig efter rätt revision/version av div hårdvara som tex minnen, cpu, skärmar, routrar m.m.?

att produktionen har vart i olika fabriker (eller tom samma fabrik fast olika batchar och datum) med olika kvalité som resultat?

så att leta rätt stepping på sin cpu och rätt panel till sin LCD-skärm e lixom overkill?

det torde gälla typ all hårdvara om du frågar mej.. så personligen köper jag resonemanget att EG kan ha sämre kvalité för att man är så stora så att man köper från andra marknader.. men det är jag det och för att jag tror på det så tvingar jag ingen annan att bli lurad.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mac80
Du måste skämta, inte är det någon skillnad om du råkar köpa det på EG eller någon annanstans, om det nu är samma produkt vill säga.

Ungefär lika kul som när man på jobbet får frågor om varför man sätter en viss knapp på ett visst ställe på en kamera, "jadu du kan väl slå den som designat kameran en signal och höra efter"

Jag skämtar inte.
Det är inte samma varor, visst namn m.m skiljer sig oftast det fattar ju vilken apa som helst.. men även tillverkningsland skiljer sig och då jävlar skiljer sig kvaliteten med, eller är det samma kvalitet i peru som sverige?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
eller är det samma kvalitet i peru som sverige?

En produkt får inte per automatik bättre eller sämre kvalitet enbart beroende på tillverkningsland.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badboll
En produkt får inte per automatik bättre eller sämre kvalitet enbart beroende på tillverkningsland.

Det är inte frågan heller, men kvaliten kan knappast vara samma.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Vad är det som säger att ex EG köper in allt där kavliten nu ska var sämre enligt er. Låter ju hellöjligt, verkar vara mycket konstiga uppfattningar här ibland, kan dessa personer visa svart på vitt att det dom säger verkligen stämmer eller är det mycket BS.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Det är samma varor för det mesta, dock så verkar elgiganten ha problem när det strular med varan.

Jag har inte upplevt någon sämre kvalite från elgiganten än från andra butiker, däremot när det uppstår problem så är elgiganten svår att göra me, därför undviker jag att handla där något annat än förbrukningsartiklar som jag vill slippa betala jättedyr frakt för.

Det verkar som nätbutikerna har riktigt effektiv service på grejerna, iaf datorbutiken och komplett. Returerna har gått smärtfritt hittils iaf.