Googles matkostnad, minst 400 miljoner

Permalänk
Melding Plague

Googles matkostnad, minst 400 miljoner

Att Google tar väl hand som sina anställda är välkänt inom IT-branschen, och med bland annat regler om hur långt det skall vara till närmaste matställe, barnpassning på jobbet och mer eller mindre fria arbetstider är det föga förvånande att de anställda är nöjda. Maten som serveras till de anställd är även den något som höjer arbetsmoralen, och med en årlig matkostnad på minst 400 miljoner kronor vore det konstigt annars.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lyxigt värre.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Där vill jag jobba =D

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Glad personal är bra personal.

Permalänk
Medlem

Ge mig jobb där!

Visa signatur

- C2D e8400 @3.8Ghz | P5QL-E | 4x1024MB Crucial BallistiX 1066Mhz | Asus Extreme 8800GT | Antec ThreeHundred | Samsung SpinPoint 320GB | Corsair TX650w | Vista Ultimate 64-bit | Icybox-Western Digital Scorpio 160GB | Maxtor One Touch 500GB -

Permalänk
Medlem

Om ens egna arbetsplats ändå vore sådär.

Permalänk
Medlem

omg, ge mig jobb google!

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

geez, lite väl bra kan man tycka, måste gå mycket bra för google

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd

Vart får dom alla pengar ifrån? :S

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Vart får dom alla pengar ifrån? :S

Världens största och kändaste sökmotor?

Ja, för f*n, ge mig jobb nuu!
Vaktmästare..?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Mcdonalds o kebbab?

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Mcdonalds o kebbab?

Snarare ostron och liknande, sjukt god mat den dagen jag var på besök. Nästan så man skulle kunna tänka sig att jobba gratis för Google...

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Världens största och kändaste sökmotor?

Ja, för f*n, ge mig jobb nuu!
Vaktmästare..?

//Gorian

Jo men det kostar väl inget och använda den?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Jo men det kostar väl inget och använda den?

nej, men de får väl in rätt mycket pengar på reklam?

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk
Medlem

omg.... där vill jag ha jobb efter examen... kanske borde ändra inriktning från nätverk till programvaruutveckling istället...

Permalänk
Citat:

... Varje anställds får alltså mat för ungefär 45 000 varje år.

45000 / 365(dagar) = 123kr om dagen får varje anställd i mat. Dom har säkert lagt lönen precis så att den kostnaden täkts in av varje anställd eller nått. Även fast nu google har råd med det oavsett.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterthegreat
45000 / 365(dagar) = 123kr om dagen får varje anställd i mat. Dom har säkert lagt lönen precis så att den kostnaden täkts in av varje anställd eller nått. Även fast nu google har råd med det oavsett.

Från det man hört har anställda oftast inte så värst dålig lön heller

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterthegreat
45000 / 365(dagar) = 123kr om dagen får varje anställd i mat. Dom har säkert lagt lönen precis så att den kostnaden täkts in av varje anställd eller nått. Även fast nu google har råd med det oavsett.

Man kan nog inte tänka så, tror inte dom anställda jobbar på google 7dagar i veckan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterthegreat
45000 / 365(dagar) = 123kr om dagen får varje anställd i mat. Dom har säkert lagt lönen precis så att den kostnaden täkts in av varje anställd eller nått. Även fast nu google har råd med det oavsett.

sen kan du ta bort helger dvs 365/7 * 5 = 260 sen så har ju alla ledigt ca 5 veckor per år (helgerna försvinner såklart) dvs 25 dagar, 235 dagar och 45000

45000/235 = 191 kr per mål

Permalänk
Medlem

omg o jag som bara har 30 om dagen..:P

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Glad personal är bra personal.

nåt som svenska arbetsgivare borde ta lärdom av.
Undra hur många som är sjukskrivna där...

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Googles intäkter består till 99% utav reklamintäkter.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Och denna artikel var sponsrad av Google?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Avstängd

Haha trevligt
Jag skulle kunna tänka mig jobba där också, verkar vara riktigt skönt ju!

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa
sen kan du ta bort helger dvs 365/7 * 5 = 260 sen så har ju alla ledigt ca 5 veckor per år (helgerna försvinner såklart) dvs 25 dagar, 235 dagar och 45000

45000/235 = 191 kr per mål

My bad. Men ändå, kostanderna är inte lika höga som dom får det att låta. Många företag med många anställda kan ju ha likadant lixom.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem

Mums!

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa
sen kan du ta bort helger dvs 365/7 * 5 = 260 sen så har ju alla ledigt ca 5 veckor per år (helgerna försvinner såklart) dvs 25 dagar, 235 dagar och 45000

45000/235 = 191 kr per mål

Jag tror nog dom serverar frukost och middag också. Sen har dom ju läsk/vatten och säkert frukt och liknande att knapra på mellan måltiderna. Tycker det inte är så mycket ändå, kreativa anställda är ju verkligen ett måste på google.

Permalänk
Avstängd

Crippa90:

Hoppas du skämtar

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Här har man ett jobb man verkligen vill gå till

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Crippa90:

Hoppas du skämtar

Nej faktist inte.

Är ju inte så mycket reklam på google (vilket jag är väldigt glad över). Det ändå är ju dom där sponsrade länkarna som man aldrig bryr sig i. Men företagen lägger väl säkert en förmögenhet för att den ska få stå där.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W