Permalänk
Avstängd

Crossfire X

Jo, har några få frågor angående detta:

1. Det behövs inte Crossfire X för att kunna Xfire:a en HD3870X2 med en HD3870 ? Är det att det är samma serie som vanliga crossfire stödjer eller är det likadana grafikkort man behöver som i SLI?

2. Någon som vet eller hört om man kommer kunna Xfire:a 4000 serien och 3000 serien i en snar framtid i Crossfire X? Hört olika saker där.. Antingen när det kommer that is, eller en snar framtid efter det.

3. Behöver lite hjälp med att få reda på vilka AMD chipsets som stödjer crossfire X. Snabb fråga då, 790FX vet jag gör det, men finns det något i mindre prisklassen runt 800-900 lappen?

Sökt på google List of compatible crossfire x chipsets men fick ingen riktig lista och på leverans hemsidor så står det bara "Crossfire kompatibelt: Ja" inte Ja, Crossfire X. Därför jag hänvisar mig till dessa forum.

Tack!

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

HD3850/3870/3870X2 fungerar i Crossfire X (blandat).

Det ska tydligen gå men vet inget säkert ännu angående 4000 och 3000 serien ihop.

790FX rekommenderas... På dom andra sänks bandbredden på PCI-E porten om man använder 2 grafikkort = flaskhals på vissa grafikkort.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

790x stöder oxå CFX och för att ha mer än 2 gpuer så behövs CFX.

Visa signatur

Q6600 @ 3 Ghz + Xigmatek Hdt s1283 - Asus P5Q Deluxe - 4850 - 200Mhz 4gb ddr2 800mhz - P182 -