Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

FreeNAS, XBOX 360, Squeezecenter & Firefly Media Server

Permalänk
Medlem

Fishtail, varför ladda ner torrentar ifrån jobbet när du kan schema lägga?

Permalänk
Medlem

Entertainer såg lovande ut, men det fanns inga officiella releaser än. Ska pröva det senare idag.

Angående Elisa är jag lite osäker på hur man lägger till nya mediakällor (video/musik) fortfarande, men det jag prövat hitills känns klockrent.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Fishtail, varför ladda ner torrentar ifrån jobbet när du kan schema lägga?
Finns såna smidiga funktioner också. En guide hur man fixar det, har inte gjort några enter slag: http://brup.mine.nu/Gammalt/rsswatch.txt

Bra jobbat Girgoo! Precis vad jag hoppades på att jag skulle komma över. Du är min hjälte för stunden. Så länge man kan fortsätta använda rTorrent så är jag väldigt nöjd.

Såg att det fanns många andra officiella lösningar. Rssdler som ett exempel. Vill inte installera php-paketet på servern. Ska försöka hålla mig borta från LAMP.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Entertainer såg lovande ut, men det fanns inga officiella releaser än. Ska pröva det senare idag.

Angående Elisa är jag lite osäker på hur man lägger till nya mediakällor (video/musik) fortfarande, men det jag prövat hitills känns klockrent.

Vet du vad! Jag tror man lägger till källar i config-filen, kan det stämma? Läste det någonstans. Kolla upp det. Ta gärna lite screenshots eller varför inte en göra en screen-movie, det hade jag uppskattat. Gå igenom funktionerna och så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Videora har ju också funktionalitet för RSS bittorrent nedladdning, sen laddar väl det ner filerna själv dock så rTorrent går inte att använda tillsammans kanske :/
http://www.videora.com/

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Videora har ju också funktionalitet för RSS bittorrent nedladdning, sen laddar väl det ner filerna själv dock så rTorrent går inte att använda tillsammans kanske :/
http://www.videora.com/

Videora gör plötsligt allting grafiskt, vilket jag med rTorrent lyckas undvika. Sen styr du rTorrent genom ssh om du vill konfigurera något istället för genom att web-ui eller liknande(då lyckas du helt undvika att köra webserver på datorn vilket är jäkligt smidigt efter att en sån ofta kan dra en del resurser)

Om jag hade valt att köra grafiskt så är Transmission den enda klienten jag hade valt och ingen annan. Transmission in my heart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad gäller mediacenter på linuxdist så finns väl inte stöd för att spela upp tyngre grejor så som .mkv och liknande? beror väl mest på drivrutinsutvecklarna men hur som utan det så fallerar ju mediacenter på linux lite, iaf i mitt fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Vad gäller mediacenter på linuxdist så finns väl inte stöd för att spela upp tyngre grejor så som .mkv och liknande? beror väl mest på drivrutinsutvecklarna men hur som utan det så fallerar ju mediacenter på linux lite, iaf i mitt fall.

XBMC klarar det rätt bra, men det kräver sin maskin. Även Mplayer funkar fint, men då blev det ju lite mindre mediacenter.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Elisa klarar av det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fallet med hd-material på Linux är lite knepigt.

På Windows finns codecs som är flertrådade och inte minst hårdvaruacceleration på grafikkortet.

Inget av detta finns på Linux så vill man se 1080p får man antingen köpa en stark cpu, eller vänta lite (flertrådade codecs är på väg, vi kan bara hoppas att hårdvaruacceleration på grafikkortet kommer snart).

Men eftersom Elisa använder gstreamer som backend spelar det upp i princip vad som helst. Testade precis med en mkv-fil och det funkade jättebra, förutom att min cpu är lite klen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fishtail
Vet du vad! Jag tror man lägger till källar i config-filen, kan det stämma? Läste det någonstans. Kolla upp det. Ta gärna lite screenshots eller varför inte en göra en screen-movie, det hade jag uppskattat. Gå igenom funktionerna och så.

Stämmer bra! Hittade denna dolda wiki: https://code.fluendo.com/elisa/trac/wiki/FirstRun Där beskrivs hur man gör med conf-filen. Får se om jag kan få ihop någon video senare.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?