tanka fil från proftpd till filezilla genererar "550 No such file or directory"

Permalänk
Medlem

tanka fil från proftpd till filezilla genererar "550 No such file or directory"

Satt och fixade lite med min ftp-server och trodde jag hade varit kung och fixat det men icke.

Felet uppstår när jag ska tanka en fil från proftpd-server med hjälp av filezilla. Jag kan ladda upp filer till mina mappar som anv1 men anv2 som bara ska kunna ladda ned från en mapp får "550 filnamn: No such file or directory"

Här kommer användarconfig:

#VALID LOGINS <Limit LOGIN> AllowUser anv1 AllowUser anv2 DenyALL </Limit> <Directory /home/ninja> Umask 022 022 AllowOverwrite off <Limit MKD STOR DELE XMKD RNRF RNTO RMD XRMD> AllowUser anv1 AllowUser anv2 DenyAll </Limit> </Directory> <Directory> /home/ninja/> Umask 022 022 AllowOverwrite on <Limit READ RMD DELE> AllowUser anv1 DenyAll </Limit> <Limit STOR CWD MKD> AllowAll </Limit> </Directory> <Directory /home/ninja/lagret/downloads/*> Umask 022 022 AllowOverwrite off <Limit MKD STOR DELE XMKD RNEF RNTO RMD XRMD> AllowUser anv2 DenyAll </Limit> </Directory>

Någon som har en idé om varför det blir såhär eller vart jag ska börja nysta i allt för att råda bot på prblemet?

mvh
benkaboy