Löjligt få anslutna klienter i Transmission 1.11

Permalänk
Medlem

Löjligt få anslutna klienter i Transmission 1.11

Hej. Jag har precis fått igång min garderobsdator här hemma och vill bland annat använda den till att ladda ner semesterfilmer. Problemet är att Transmission bara får ett par stycken anslutna klienter per torrent, trots att jag vet att det är flera hundra seeders. Vad göra? Om ni har förslag på ett bättre program som kan ladda ner filer till nätverksmappar är ni välkomna att berätta!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

rtorrent

Permalänk
Medlem

Jag tycker 1.11 (5504) är den bästa de har gjort.

Permalänk
Medlem

Må hända men den ansluter ändå bara till några få klienter och jag förstår inte varför! Jag har förstått att rtorrent ska vara väldigt bra men jag vill helst ha ett GUI. Eller är rtorrent lättare än det ser ut?

Permalänk

De flesta (inkl. jag) anser att Deluge för tillfället är den bästa grafiska torrentklienten till *nix.

http://deluge-torrent.org/

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Må hända men den ansluter ändå bara till några få klienter och jag förstår inte varför! Jag har förstått att rtorrent ska vara väldigt bra men jag vill helst ha ett GUI. Eller är rtorrent lättare än det ser ut?

Rtorrent är väldigt enkelt att komma igång med. Finns en del trådarna angående hur man ska confa det, sök. Det finns även en del web-gui:n till rtorrent kolla bifogad länk för mer information.

http://libtorrent.rakshasa.no/wiki/UtilsList

Permalänk
Medlem

Och du har portar och sådant öppet/forwardat mot den?

Permalänk
Medlem

Tror oxå portar står fel…
…är det röd eller grön plupp?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Har öppnat port så det är inte problemet. Ska testa deluge.

EDIT: Nu har jag laddat ner Deluge (tack för tipset, MasterOfDisaster) och är än så länge grymt nöjd. Gränssnittet påminner mycket om µTorrent, som jag är van vid och det gör hastigheterna också. Nu är jag ansluten till så många klienter som jag BORDE vara. Transmission är totalt borttaget.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Har öppnat port så det är inte problemet. Ska testa deluge.

EDIT: Nu har jag laddat ner Deluge (tack för tipset, MasterOfDisaster) och är än så länge grymt nöjd. Gränssnittet påminner mycket om µTorrent, som jag är van vid och det gör hastigheterna också. Nu är jag ansluten till så många klienter som jag BORDE vara. Transmission är totalt borttaget.

Happy to help. Kom ihåg att aktivera kryptering (endast handshake är enablat som default)

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Kryptering var aktiverad som default för mig...

Permalänk

Ah ser man på, det måste ha ändrats i senare versioner

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)