Ny styrkrets från Intel i juni

Permalänk
Melding Plague

Ny styrkrets från Intel i juni

Moderkort baserade på Intels styrkrets X48 är ofta ganska dyra historier och de flesta modeller går loss på cirka 2000 kronor. Många väntar därför på kretsen P45 som är en annan modell i samma kretsfamilj. P45 kommer att lanseras i juni och moderkorten kommer att hamna i samma prisklass som P35.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det sjukaste moderkorts kylningen jag har sett ; ) funkar säkert bra:P

Visa signatur

Intel i5 "3.30ghz @ 1.184 v-core" Gigabyte UD2 A-DATA 1333mhz 640gig WD black
550W - Corsair

Permalänk

Själv så har jag huvudsakligen haft nforce moderkort pga sli (har just nu en nforce 780i) och jag tycker inte att jag är i behov av att uppgradera min dator i sommar. Kanske ett nytt grafikkort till hösten/ vintern (när gt200 släpps) men annars så håller jag nog på det systemet jag har.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Är det bara en PR-grej den där kylaren, eller kräver chipset:et så mycket kylning? Snacka om att ligga efetr AMD i så fall.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Är det bara en PR-grej den där kylaren, eller kräver chipset:et så mycket kylning? Snacka om att ligga efetr AMD i så fall.

Det är ju bara att titta på de andra korten med P45 som det finns bilder på... Det handlar antaligen om ett kort för folk på sweclockers och inte för vanliga svensson

Visa signatur

E2140 1600@2666, 2 GB Corsari 800MHz 2 GB Kingston 667 MHz, MSI P35 NEO-F, 8800 GTS 320 Mb, 74GB Raptor, 500 Gb samsung, 250 GB Maxtor

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Är det bara en PR-grej den där kylaren, eller kräver chipset:et så mycket kylning? Snacka om att ligga efetr AMD i så fall.

Det där kommer bli en Limited Edition tror jag, som är till för lite mer extrem överklockning av nordbrygga m.m om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

hehe ser lite kul ut på datorn när kylflänsen kommer åka utanför chassit. Kommer det kanske inte bli varmt att ta på?

Permalänk
Medlem

jag skulle så gärna vilja att den där kylningen säljs separat så man kan få en själv utan att behöva köpa det där moderkortet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jaaaa, det kommer sannerligen bli en fet uppgradering i sommar.. dock så tror jag att jag kommer satsa på ett X48.. kanske.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Hmm, hade också tänkt att uppgradera i sommar med ett X48 moderkort, blev lite osäker nu

Vill klämma ut 3.6 GHz eller 3.2 ur min E6600 och bios överklocka mitt grafikkort (har väl inget med moderkortet att göra men ska göra det ändå).

Permalänk
Medlem

Ligger ett Asus Formula Rampage (X48) här brevid tillsammans med 8GB Dominator 8500 minnen och väntar på E8500 proppen.
Hade tänkt köra det med HD4870 kort (+HD4870X2 när det släpps) men nu verkar det som Amd väntar tills Juli innan det kommer så det känns lite drygt.

Permalänk
Medlem

Sitter inte flänsen på ett ganska dumt sätt?
Den sitter ju rakt över grafikkortet. o_O

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk

För er som är nyfikna på P45 så har det publicerats en recension, http://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=1&skrivelse=47... .

Visa signatur

C2D 6320 @ 3,2 ghz [Tuniq Tower] | Gigabyte 965P-DS3 | 2gb Crucial Ballistix PC5300 @ 458 mhz | X1800XT 512mb | Corsair HX520 | CM Cavalier 1

Permalänk
Medlem

Grymt sugen på att uppgradera och byta ut hela servern.. dock så står en ny laptop och större tv (eventuellt projektor) på listan först... jävla dilema... så mycket hårdvara, så lite pengar

Permalänk
Medlem

Väntar på Nehalem istället. Sitter nu med C2D@3000MHz på moderkort med nForce 650i SLI kretsen vilket räcker fint till det jag håller på med.