Färgglada lättviktare från MSI

Permalänk
Medlem

Verkligen intressant.
Speciellt med 2GB minne i den.

Jag har en 12" laptop med liknande prestanda fast med 2GB RAM. Den har jag med till skolan nästan varje dag och det funkar bra. Så det hade ju inte skadat om den hade varit lite lättare och smidigare.
12" är annars en väldigt bra storlek eftersom den är precis samma storlek som A4 papper och den är 2,5 kolliegieblock på höjden så den passar väldigt bra i väskan.
Om man ska jobba med datorn under lite längre tid så får ju skärmen helst inte bli för liten. 10" är nog smärtgränsen om man ska kunna jobba ordentligt med den. Men upplösningen är ju nästan det viktigaste och den här har samma upplösning som min så den här funkar nog.

Skulle vara intressant om kunde få veta ungefär hur lång batteritiden kommer vara.

Får väll överväga om jag ska byta till en sån här i höst...

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Avstängd

Hm, MSI som skulle konkurrera Asus? Det är ju inte första april längre.

Min dator från HP hade MSI moderkort och det strula hela tiden, brände ljudkort och nätverkskort, bytte till Asus och då var datorn jävligt stabil.

Dom MSI moderkorten jag haft (8st) har bara haft problem, men inget som jag köpt själv utan fått gratis av vänner... skulle aldrig falla mig in att ens kolla på MSI. (Mycket Skit Inkluderat)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Om man nu bara också kunnat uppgradera till 2 eller 4GB ram i den så jävlar snackar vi.

Ord

Permalänk
Avstängd

Asus har idag exakt 276 st bärbara datorer på marknaden. Vad menar Swec readktion med att företaget normalt sett inte associeras med bärbara datorer? Är dom inte en ad dom största? Exemplel, bärbara datorer av respektive tillverkare:

Dell: 33
MSI: 5
Acer: 239
HP: 230
Sony: 29
Apple: 33
Fujitsu Siemens: 224

Jag är inge vidare på mattematik, men nog verkar det som Asus har störst utbud av bärbara datorer, eller? Så vad menar Swec's redaktion egentligen. Att sen kunden väljer Aus stationära (om dom nu har några) framför deras bärbara innebär ju inte att företaget inte automatiskt associeras med den sortens produkt. Men nog om det nu, verkade lite väl tjejiga, även för mig EeePC verkar vara ett bättre alternativ enligt min mening.

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Inaktiv

är lite skeptisk till skärmupplösningarna på dessa datorer bara.. 1024*600 är inte mycket att hurra för.

burken jag sitter med nu grejar 1280*800 och det är i minsta laget för att kunna användas ordentligt. tyvärr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H_Bozz
är lite skeptisk till skärmupplösningarna på dessa datorer bara.. 1024*600 är inte mycket att hurra för.

burken jag sitter med nu grejar 1280*800 och det är i minsta laget för att kunna användas ordentligt. tyvärr

Är det en Widescreen skärm? Jag trodde det var 1024x768

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

kanske ska köpa en rosa till tjejjen då

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Asus har idag exakt 276 st bärbara datorer på marknaden. Vad menar Swec readktion med att företaget normalt sett inte associeras med bärbara datorer? Är dom inte en ad dom största? Exemplel, bärbara datorer av respektive tillverkare:

Dell: 33
MSI: 5
Acer: 239
HP: 230
Sony: 29
Apple: 33
Fujitsu Siemens: 224

Jag är inge vidare på mattematik, men nog verkar det som Asus har störst utbud av bärbara datorer, eller? Så vad menar Swec's redaktion egentligen. Att sen kunden väljer Aus stationära (om dom nu har några) framför deras bärbara innebär ju inte att företaget inte automatiskt associeras med den sortens produkt. Men nog om det nu, verkade lite väl tjejiga, även för mig EeePC verkar vara ett bättre alternativ enligt min mening.

Är inte det ganska uppenbart? Asus kärnverksamhet har alltid varit datorkomponenter (moderkort, grafikkort etc.). Slå företaget på Wikipedia får du se.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mushto
Du, rosa är coolt.

Syftade på färgerna, men främst formen på dem. Estetiska!

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Är inte det ganska uppenbart? Asus kärnverksamhet har alltid varit datorkomponenter (moderkort, grafikkort etc.). Slå företaget på Wikipedia får du se.

Hehe, tänkte inte på det. Har ju för tusan själv ett Asus kort i burken
Infon hjälpte mig hitta rätt

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Är ni bakom flötet?
http://www.expansys.se/p.aspx?i=168092
http://pc.feber.se/art/49449/msi_wind_pc_prissatt/
Här har ni mer realistiska priser.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Nice, inte så dyrt heller som man skulle kunna tro. Ser ut att ha allt man behöver.
En fråga: 3-cell batteri betyder hur lång batteritid då?

Säger absolut ingeting utan mer information!

@Fire_Ice: 3616kr exl. moms var ju inte ås långt ifrån 3600kr. Swec skrev aldrig om det var med eller utan moms

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Bah, och jag som precis köpt en Eeepc 900...

Denna verkar ha många fördelar jämfört med Eeepcn, vad är haken?Att msi är skit kvalite?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tjejen ska köpa laptop i sommar hoppas det inte blir en rosa T_T

Men verkar vara bra datorer i övrigt, hoppas batteritiden är bra på det där också

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

sett till hårddisk utrymme och prestande så känns denna vassare än Asus givetvis..kanske blir en sådan efter sommaren då jag börjar studera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Tjejen ska köpa laptop i sommar hoppas det inte blir en rosa T_T

Men verkar vara bra datorer i övrigt, hoppas batteritiden är bra på det där också

3 cells är ju inte mycket att hänga i granen

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem

Hade varit en bra dator att ta med på jobbet. Väldigt bra att man kan välja linux, hoppas det är en användbar dist men ändå geeky.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze

Bland oss datornördar möjligtvis, men för gemene Svensson så associerar de Asus (om de ens känner igen namnet) med bärbara datorer och skärmar. Gå in på Siba eller liknande så får du se.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Bah, och jag som precis köpt en Eeepc 900...

Denna verkar ha många fördelar jämfört med Eeepcn, vad är haken?Att msi är skit kvalite?

Vart fick du tag på en sådan? Kan även tänka mig en sådan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino

Atom är väldigt strömsnål så man kan nog få hyfsad batteritid ändå.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Får nog bli en Wind för min del... sjukt sugen när man ser spex'en.

Perfekt att ligga å slösurfa i hängmattan med i sommar (om den hinner komma)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av serajo
Får nog bli en Wind för min del... sjukt sugen när man ser spex'en.

Perfekt att ligga å slösurfa i hängmattan med i sommar (om den hinner komma)

Hlet klart en här också! Hoppas bara skärmarna inte är sunkiga, låter dock lovande med en led-version. 3G direkt vore ju också trevligt

Så länge priset håller sig under 5000kr tror jag det blir häftiga försäljningssiffror på dessa maskinerna.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

verkar riktigt lovande! skulle varit najs med 2gb ram och en gratis dist av linux, annars kommer nog majoriteten välja xp...

Visa signatur

P182 | TX 650W | Q6600 | EP35-DS4 | 9800 GTX 512MB | 4*1 GB PC8500 | 2x500GB int. + 500GB ext. | 24'' TFT @ 1920x1200 | G15 | DeathAdder | VHP 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy

Jo, men den använder Diamondville som kör 945 chipsetet som inte är så strömsnålt. Och en processor drar ändå inte mycket.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy

Går det inte att välja ett bättre batteri?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

HP Mini känns ändå som snäppet bättre tror jag. Imponerad efter att ha sett denna video: http://www.youtube.com/watch?v=U8kziSayoqM

Permalänk
Medlem

hmm, verkar intressant:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino

Beror juh på hur stora cellerna är, lr... hur många Ah dom innehåller!

Led-skärm + Atom = strömsnålt... Saknar dock en SSD och möjligtvis en något strömsnålare chipset.

Ser iaf fram emot lite review osv på denna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Är ni bakom flötet?
http://www.expansys.se/p.aspx?i=168092
http://pc.feber.se/art/49449/msi_wind_pc_prissatt/
Här har ni mer realistiska priser.

Du kan ju ta deras priser med en nypa salt, de är ju inga BILLIGA webbutiker du länkar till precis.

1Exempel är en Hitachi 320GB som expansys tar 769Kr för kostar 516Kr på datorbutiken ca 45-50% högre pris, så bakom flötet är det nog du som är...

Så ja, jag skulle tippa som samma priser som red alltså runt 3600:-
Inte över 4000:- iaf...

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipp
HP Mini känns ändå som snäppet bättre tror jag. Imponerad efter att ha sett denna video: http://www.youtube.com/watch?v=U8kziSayoqM

Via C7

Tycker atom verkar vara den enda vettiga processorn (med vettigt pris) på marknaden för dessa datorer (nåja, den har väl knappt kommigt ut än).