PS3 CECHG04 vs CECHH04???

Permalänk
Medlem

PS3 CECHG04 vs CECHH04???

Som jag har fattat det är den fnv senaste PS3 40GB-modellen för centraleuropa/norden CECHH04, är det någon som vet vad som skiljer mot den föregående CECHG04? Det är svårt att finna uppgifter eftersom de båda modellerna främst verkar ha funnit köpare i länder som Turkiet, Finland och Tyskland om man söker på Google och att lusläsa Turkiska forum är inte min grej (jag fattar inte ett dyft)

Jag såg ett rykte om att CECHH04 skulle var med 45nm Cell, stämmer det? Finns den isåfall att få tag på i Sverige?

Är det någon som vet vad som skiljer i effektförbrukning mellan CECHG04 och CECHH04?

Anledningen att jag undrar är för att jag precis köpt en CECHG04 att ge bort inom familjen, och funderar naturligtvis på om det var så klokt om det redan finns en märkbart bättre modell ute i handeln. Om det är märkbart? Och om den finns?

Mvh

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Re: PS3 CECHG04 vs CECHH04???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
och funderar naturligtvis på om det var så klokt om det redan finns en märkbart bättre modell ute i handeln. Om det är märkbart? Och om den finns?

märkbart bättre blir den inte., (om det inte är nått fel på den gamla) spelmaskiner måste ju följa en given spec minst. så om du inte avser mindre strömförbrukning som en bra funktion är det inget större att haka upp sig på, de nya har inga extra funktioner och inget har heller försvunnit. (men 40% energisparning är en bra funktion i min bok dock)

designen däremot lär (vad jag hört) iom 45nm även göra att kylbehovet misnskar kraftigt varpå de kommer att spara in på just det. (sägs det) därför kan det inte garanteras att maskinen blir tystare än nuvarande heller. (det betyder iof inte att det inte kan vara så heller åas)

OBS: notera alla "sägs" och "hört" i inlägget bara.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint