Färgglada Orb kommunicerar med fläktbladen

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

Färgglada Orb kommunicerar med fläktbladen

Thermaltake kombinerar nytta med nöje genom att lansera en ny generation Orb-kylare. Processorkylaren bygger på samma koncept som tidigare men bjuder även på en rad nya finesser.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Maj 2007

Kan tänkas, men är lite allergiskt mot alldeles för mycket ljus i och runt chassiet.

Jag överklockar inte så försök inte att övertala mig. (Bara lite ibland...)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nödinge (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008

min enda fråga är hur bra presterar den?

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2003

Om man kan styra den från OS:et på nått sätt skulle det vara kung. Dvs den ska visa vad man själv vill etc.

I've... seen things

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sparreholm
Registrerad
Aug 2005

Sjukt coolt egentligen, men kanske jobbigt.

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2005

Precis som de där pendelklockorna.

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Sep 2007

thermaltake borde f@n förbjudas... alltid bara skräp.

Riggen: 2x Xeon E5-2670 @ 16x3,2 Ghz - Z9PE-D8 WS - Corsair 32GB RAM - GTX 1080 ti - Dell U3415W 34" - HyperX Predator PCIe/M.2 - 4x Samsung 840 500GB - Asus Xonar DX - 2x NH-U12S - 2x EVGA Supernova G2 850W - Obsidian 900D
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
stockholm
Registrerad
Apr 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
thermaltake borde f@n förbjudas... alltid bara skräp.

det vet jag inte, en kompis till mig hade ett termaltakechassi och hans gpu låg på 22 grader under hård belastning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
det vet jag inte, en kompis till mig hade ett termaltakechassi och hans gpu låg på 22 grader under hård belastning

Kanske möjlig om han har 0c rumstemperatur.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Haha, ofta, antingen var hans GPU från 80-talet eller så hade hade han en rumstemperatur på 0 grader eller så var hans dator avstängd.

CPU: i7 3770 GPU: Gigabyte GTX 780 MB: Gigabyte GA-Z77X-D3H PSU: Corsair 650W RAM: Corsair Dominator 32GB SOUND: Asus Xonar D2 + Sennheiser PC360 OS: Ubuntu 13.04 COOLING: Air MOUSE: G5 KEYB: Func KB-460 DISP: 2 x Dell U2711

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nödinge (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008

Jag har ett thermaltake Aguila och de håller mina hdd's i samma temp som rummet. och inget annat i burken kommer över 55 grader.

och innan detta så hade jag ett TT Xaser lll vilket va helt underbart.

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Sep 2007

Jag hoppas bara den inte spelar lika dålig musik som deras Youtube klipp gjorde...

Grymt meningslös pryl, frågan är om man kan motstå...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
stockholm
Registrerad
Apr 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Kanske möjlig om han har 0c rumstemperatur.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Haha, ofta, antingen var hans GPU från 80-talet eller så hade hade han en rumstemperatur på 0 grader eller så var hans dator avstängd.

Han hade det visserligen bara under vinterhalvåret innan han sålde det(var inte precis ett lanarchassi, vägde 17 kg) men han satt inte på verandan och spelade så det var normal rumstemperatur.

men hans GPU låg på 22 grader ibland(jaja det var kanske inte under tung belastning då). var ett 8600gt. coolt chassi, hade 7 fläktar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Usch och bläääe.. ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Jun 2006

Alla dioder å sånt kan man vara utan, men det jag gillar med dessa fläktar är att dom även fläktar på moderkortet.

Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Grafikkort: GTX 680 4GB SLI @ 1202/6840MHz Processor: AMD FX-8320 @ 4.7GHz Kylare: Corsair Hydro H80 RAM: Corsair VENGEANCE 8GB (2x4GB) DDR3 @ 1758MHz Hårddisk: Corsair SSD Force GT 120GB, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, Kingston SSD HyperX 120GB PSU: NZXT HALE90 1000W 80+ Gold Chassi: Cooler Master HAF X Skärm: Achieva Shimian qh270 @ 110Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gulf of Aden
Registrerad
Jul 2005

Om man är neonkåt fjortis så varför inte?:o

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2007
Citat:

Han hade det visserligen bara under vinterhalvåret innan han sålde det(var inte precis ett lanarchassi, vägde 17 kg) men han satt inte på verandan och spelade så det var normal rumstemperatur.

men hans GPU låg på 22 grader ibland(jaja det var kanske inte under tung belastning då). var ett 8600gt. coolt chassi, hade 7 fläktar

Snälla Svullo. Det räcker med att skämta en gång. Men att sedan dra ut på det äer bara sorgligt. Visst vi "förstod" att du drog ett skämt. Dra dig bara ut innan någon tar dig seriöst...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006

Jag har ingen moddad fönster på mitt SPCR P180. Vad ska jag göra?

My Rig https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3739433&view=m
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte

Haha den här var ju nästan bättre än svullo=)

Ser rätt frän ut kylarn, men det där youtube klippet för nog den löjligaste reklamen jag sett!

Sys 1:ASUS Z87 Deluxe - 4770K - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII SLI - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb - CM HAF XM - Corsair AX1200i - BenQ XL2410T
Panasonic TX-P50ST50Y - Logitech Z906 - Sennheiser PC360

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eslöv
Registrerad
Nov 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Usch och bläääe.. ^^

Håller med.

Det här var bara för mycket.

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Aug 2007

Jag brukar inte gilla saker som lyser i in dator men den här får någ lite pluspoäng för hur onödig den är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Ledsen, men det där går inte. End of discussion (Om du inte kommer med print på att det är sant)

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Okt 2007

COOLT! ska ha sen ett fönster chassi med då ^^

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2005

Haha är reklamen ämnad för tv-shop eller ?! xD

Vilken hemsk sak, inte f** sitter man och glor in genom sitt fjortisfönster på datorn för att se vad tempen på prollen är!! Det har man program för!

Det här får en att tänka på alla de som gick på LAN när man var yngre. De hade grymma chassin, "fräsiga" mods och deras datorer lös mer än en amerikansk julgran men i övrigt var datorn totalt skit. Jag tror det är dessa som denna fläkt är ämnad för... -_-V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Om man är neonkåt fjortis så varför inte?:o

Äh, du vill ha ett. Erkänn!

CPU: AMD Ryzen 5 1600X // MB: ASUS Prime B350-Plus // Chassi: Fractal Design Define S // Nätagg: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Be Quiet! Pure Rock Slim // Grafik: ASUS Radeon R9 280X DCII // RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz DDR4 // SSD: Samsung 840 Evo, Corsair Force GT // HDD: Samsung HD103SJ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Citat:

- Ja, precis...

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

Alltså visst att den kanske vore något att ha om den var snygg men det där måste vara fulaste jag sätt vad gäller CPU kylare Sen suger ThermalTake vad gäller att kyla också så nej tack

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årjäng
Registrerad
Nov 2007

OFFTOPIC: Jag har print på när min prolle låg på 22 grader utan belastning

fast det var med nvidia monitor, och hur bra är det? ^^

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2005

Dom kommer nog sälja helt ok, många småpojkar som tycker det är häftigt. Dom siktar knappast på "OC-gudarna" på sweclockers
Inget jag skulle få för mig att köpa, den saken är säker. (menar inte att jag är en "OC-gud" )

Jag har en print med TAT som visar 7c (nystartad dator i en kall lan-lokal)

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GhOsT#07
Jag har print på när min prolle låg på 22 grader utan belastning

fast det var med nvidia monitor, och hur bra är det? ^^

Haha precis sen kanske tempsensorn var trasig/defekt?

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner