Externt raid-chassi för 2.5"-diskar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002

Externt raid-chassi för 2.5"-diskar?

Hej,

Finns det externa chassin för fyra 2.5"-diskar med raid funktion eller liknande?

Jag har i dag ett Stardomkabinett för fyra SATA 3.5"-diskar. Men lådan är klumpig och framför allt låter den förbannat mycket vilket gör att det är mer eller mindre omöjligt att ha en på längre stunder om man själv tänker befinna sig i samma rum.

Därför skulle jag vilja ha en liknande lösning men för strömsnålare och tystare 2.5" diskar. Ett externt kabinett för fyra diskar med raidmöjligheter. Detta verkar tyvärr inte existera, eller finns det någonstans därute?

//O.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2009

Helt skamlös bump på denna jag vet, men måste fråga; hittade du något bra alternativ här? Jag sitter med ett gäng 2,5" 500Gb-diskar som jag inte har någon individuell användning av och ett externt chassi för dessa med raid-funktion hade ju skapat ett betydligt större användningsområde.

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM