Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Medlem

Ett par bilder från Wolfenstein II: The New Colossus. Riktigt uselt, betydligt sämre än The Old Blood och otroligt generiskt. Det märks dessutom att de stulit friskt från senaste Doom vilket är rätt trist att se, tyvärr är vi dock ganska svältfödda på FPS-spel med kampanjläge så man får hålla tillgodo med det som finns...

Jag älskade RTCW men tycker inte att de nyare spelen håller samma mått. Jag köpte faktiskt RTCW på Steam nyligen och tror nog att jag tar och drar igenom det igen istället för att plåga mig genom det här skräpet. Det är helt ofattbart hur folk tokhyllar den här 'rebooten' och jag förstår verkligen inte vad det är som folk tycker är så speciellt.

Hospital Simulator 2017

Manhattan @ 1961

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed: Origins

Japp, den viktigaste funktionen i spelet, sedan följer dem efter dig.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Man kan ta screenshots via en inbyggd Photo-funktion med F3 i Assassin's Creed Origins. Den pausar spelet och man kan flyga runt och hitta bra posering och lägga på lite effekter. Bilderna sparas i en mapp under din Dokument-mapp. Sen finns det en väldigt trevlig inbyggd frame-rate mätare på F1. Benchmarken är inte dum heller, förutom själva testet och bilden i spelet så finns en CSV-fil med detaljerad data i mappen under Dokument.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Ett par bilder från Wolfenstein II: The New Colossus. Riktigt uselt, betydligt sämre än The Old Blood och otroligt generiskt. Det märks dessutom att de stulit friskt från senaste Doom vilket är rätt trist att se, tyvärr är vi dock ganska svältfödda på FPS-spel med kampanjläge så man får hålla tillgodo med det som finns...

Jag älskade RTCW men tycker inte att de nyare spelen håller samma mått. Jag köpte faktiskt RTCW på Steam nyligen och tror nog att jag tar och drar igenom det igen istället för att plåga mig genom det här skräpet. Det är helt ofattbart hur folk tokhyllar den här 'rebooten' och jag förstår verkligen inte vad det är som folk tycker är så speciellt.

Hospital Simulator 2017
https://abload.de/img/wolfensteiniithenewcowvkzo.png
https://abload.de/img/wolfensteiniithenewco70j11.png

https://abload.de/img/wolfensteiniithenewco9skl0.png

Manhattan @ 1961
https://abload.de/img/wolfensteiniithenewcolekh9.png

Resten av universum håller inte med dig. Spelet är riktigt bra snarare och jag hoppas fler spelar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Resten av universum håller inte med dig. Spelet är riktigt bra snarare och jag hoppas fler spelar det.

Enligt Steam verkar dock många ha rent tekniska problem med spelet. Jag avvaktar nog tills dessa har åtgärdats.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Enligt Steam verkar dock många ha rent tekniska problem med spelet. Jag avvaktar nog tills dessa har åtgärdats.

Ovanligt med Bethesda-spel oavsett studio som har problem på PC. Kör AC: Origins tills de fixat buggarna i W2.

AC: Origins

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Man kan ta screenshots via en inbyggd Photo-funktion med F3 i Assassin's Creed Origins. Den pausar spelet och man kan flyga runt och hitta bra posering och lägga på lite effekter. Bilderna sparas i en mapp under din Dokument-mapp. Sen finns det en väldigt trevlig inbyggd frame-rate mätare på F1. Benchmarken är inte dum heller, förutom själva testet och bilden i spelet så finns en CSV-fil med detaljerad data i mappen under Dokument.

https://abload.de/img/aco_0001kkkc7.jpg

Den funktionen (photo-mode) buggade sönder, hänger sig för mig totalt när jag vill ta en bild, spelet låser sig inte dock (under de 8 timmar jag har spelat hittils), annars hade jag använt mig av den. Orkade inte bry mig sedan.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leafo:

Den funktionen (photo-mode) buggade sönder, hänger sig för mig totalt när jag vill ta en bild, spelet låser sig inte dock (under de 8 timmar jag har spelat hittils), annars hade jag använt mig av den. Orkade inte bry mig sedan.

Hehe, jo det finns en del buggar. Jag ställde ner till ett minimalt UI innan jag började spela, men då såg jag inte instruktionerna i tutorial-introt så fick ställa tillbaks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Resten av universum håller inte med dig. Spelet är riktigt bra snarare och jag hoppas fler spelar det.

Jo, men vad är det som folk tycker är så bra? Storyn är usel även om den är medvetet 'B' och cheesy, bandesignen följer mall 1A där man vallas genom korridorer, kommer till en checkpoint där man ska hålla ställningarna medan någon utför ett uppdrag eller inväntar backup osv. osv.

Det är dessutom väldigt uppenbart att de efter succén med Doom tänkte 'Hörrni grabbar, vi tar allt som spelarna gillade och slänger på lite naziskins (höhö) istället för demoner och ändrar miljöerna lite. Sen kan vi ligga på playan, dricka drinkar och skratta hela vägen till banken!'. Jag tror att en stor del av hyllningarna beror just på att det knappt finns några storydrivna FPS-spel längre. Jag kan i alla fall inte minnas några större släpp de senaste åren bortsett från Doom och tidigare Wolfensteinspel...Superhot kanske?

Jag tycker förresten att det vore trevligt om folk delade med sig av sina tankar kring spelen som postas i tråden. Eftersom man lägger upp bilder antar jag att man gillar spelen men det vore hur som helst kul med lite kommentarer och rekommendationer.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag är inget större fan av Zeldaserien även om jag gillade WindWaker och ALTTP men har varit sugen på The Legend of Zelda: Breath of the Wild ända sen det släpptes i våras. Därför tog jag nu tag i saken och tänkte att jag skulle prova på spelet lite smått men jag har suttit fem timmar i sträck och kan verkligen inte släppa det.

Extremt underhållande, beroendeframkallande och dessutom otroligt vackert. Fast jag bara har spelat ett par timmar kan jag säga redan nu att det här utan tvekan är GOTY för min del och förmodligen även många andra.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Jo, men vad är det som folk tycker är så bra? Storyn är usel även om den är medvetet 'B' och cheesy, bandesignen följer mall 1A där man vallas genom korridorer, kommer till en checkpoint där man ska hålla ställningarna medan någon utför ett uppdrag eller inväntar backup osv. osv.

Det är dessutom väldigt uppenbart att de efter succén med Doom tänkte 'Hörrni grabbar, vi tar allt som spelarna gillade och slänger på lite naziskins (höhö) istället för demoner och ändrar miljöerna lite. Sen kan vi ligga på playan, dricka drinkar och skratta hela vägen till banken!'. Jag tror att en stor del av hyllningarna beror just på att det knappt finns några storydrivna FPS-spel längre. Jag kan i alla fall inte minnas några större släpp de senaste åren bortsett från Doom och tidigare Wolfensteinspel...Superhot kanske?

Jag tycker förresten att det vore trevligt om folk delade med sig av sina tankar kring spelen som postas i tråden. Eftersom man lägger upp bilder antar jag att man gillar spelen men det vore hur som helst kul med lite kommentarer och rekommendationer.

Läs recensioner och omdömmen av spelet? Har du ens spelat spelet?

Jag hoppas du inser att både The New Order och The Old Blood lanserades innan DOOM (2016) också. Känns inte som du har så stor koll rent allmänt ärligt talat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Läs recensioner och omdömmen av spelet? Har du ens spelat spelet?

Jag hoppas du inser att både The New Order och The Old Blood lanserades innan DOOM (2016) också. Känns inte som du har så stor koll rent allmänt ärligt talat.

Ja, jag har spelat igenom The Old Blood och dessutom lagt ut ett gäng bilder här i tråden så det finns till och med bildbevis... Jag spelade även ett par timmar av The New Order men la ner det då det inte tilltalade mig, det kändes som att spela samma generiska actionspel en gång till precis som med Wolfenstein II: The New Colossus.

Jag talar naturligtvis om den senaste delen i serien som släpptes igår och om du själv har spelat det så lär du ha märkt att de lånat friskt från Doom. Ett snabbare tempo, hårdrocksriff och 'techno' vid actionsekvenser osv. Visst, det är samma utgivare men det känns väldigt unket att kopiera ett framgångrecept rakt av och applicera det på ett helt annat spel, särskilt när de tidigare delarna i serien var rätt unkna till att börja med.

Jag känner mig lite kluven och motsägelsefull här eftersom jag både ogillar det gamla konceptet men även ogillar hur de helt ogenerat plankat från Doom men slutresultatet är helt enkelt inte särskilt underhållande (för min del) och det är i slutändan det som räknas. Det känns bara som att de följer samma gamla inkörda spår istället för att försöka förnya sig och som konsument är det rätt tråkigt att bli mjölkad på det här viset.

Jag tror att en öppnare värld och mindre linjär kampanj hade gjort enormt stor skillnad för det här spelet men varför ändra på något som uppenbarligen verkar fungera? Det kanske bara är jag som är kräsen men man har man spelat valfritt FPS från de senaste 15 åren så tillför TNC inget nytt över huvud taget (till skillnad från RTCW som var väldigt nyskapande och fräscht för sin tid).

Edit: Oavsett vad ni tycker kan ni väl åtminstone försöka hålla en god ton på diskussionen? Det är klart att alla har rätt till en egen åsikt men samtidigt måste man kunna föra en normal konversation på ett vuxet sätt och inte tillgripa 'GTFO'.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderade ***

Jag har raderat några inlägg främst för att det gick över i personangrepp. Se forumreglerna § 1.2.

/KimTjik

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Ja, jag har spelat igenom The Old Blood och dessutom lagt ut ett gäng bilder här i tråden så det finns till och med bildbevis... Jag spelade även ett par timmar av The New Order men la ner det då det inte tilltalade mig, det kändes som att spela samma generiska actionspel en gång till precis som med Wolfenstein II: The New Colossus.

Jag talar naturligtvis om den senaste delen i serien som släpptes igår och om du själv har spelat det så lär du ha märkt att de lånat friskt från Doom. Ett snabbare tempo, hårdrocksriff och 'techno' vid actionsekvenser osv. Visst, det är samma utgivare men det känns väldigt unket att kopiera ett framgångrecept rakt av och applicera det på ett helt annat spel, särskilt när de tidigare delarna i serien var rätt unkna till att börja med.

Jag känner mig lite kluven och motsägelsefull här eftersom jag både ogillar det gamla konceptet men även ogillar hur de helt ogenerat plankat från Doom men slutresultatet är helt enkelt inte särskilt underhållande (för min del) och det är i slutändan det som räknas. Det känns bara som att de följer samma gamla inkörda spår istället för att försöka förnya sig och som konsument är det rätt tråkigt att bli mjölkad på det här viset.

Jag tror att en öppnare värld och mindre linjär kampanj hade gjort enormt stor skillnad för det här spelet men varför ändra på något som uppenbarligen verkar fungera? Det kanske bara är jag som är kräsen men man har man spelat valfritt FPS från de senaste 15 åren så tillför TNC inget nytt över huvud taget (till skillnad från RTCW som var väldigt nyskapande och fräscht för sin tid).

Edit: Oavsett vad ni tycker kan ni väl åtminstone försöka hålla en god ton på diskussionen? Det är klart att alla har rätt till en egen åsikt men samtidigt måste man kunna föra en normal konversation på ett vuxet sätt och inte tillgripa 'GTFO'.

Frågan är hur bra du nu minns de tidigare spelen. New Order och Old Blood var inga långsamma titlar, New Colossus är i samma stuk. Det är DOOM som tagit efter hur de nya Wolfenstein-titlarna fungerat.

Jag tycker du överdriver det du anser vara liknelser rejält med DOOM (2016) och jag undrar hur väl du minns detta spel. Gameplayet skiljer sig något även om bägge spelen förstår handlar om att skjuta fiender. Och det är väldigt lite musik i Wolf, i DOOM så är det mer eller mindre hela tiden. Dynamiska soundtracket i DOOM (2016) är riktigt härligt, när vi ändå är inne på detta. Men vi ser inte detta i närheten av på samma sätt här. Tvärt om mer som vilket annat spel som helst.

Jag hoppas du förstår varför flera av oss reagerar på vad du skriver. Läs gärna om ditt inlägg igen så kanske du inser varför annars. Klart du får ha din egna åsikt men du måste nog inse att du är i minoritet i denna fråga. Speciellt när du, för att citera dig själv, beskriver spelet som "Riktigt uselt", och "Jag köpte faktiskt RTCW på Steam nyligen och tror nog att jag tar och drar igenom det igen istället för att plåga mig genom det här skräpet".

Hoppas du hittar något annat att spendera din speltid på istället iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jo, men vad är det som folk tycker är så bra? Storyn är usel även om den är medvetet 'B' och cheesy, bandesignen följer mall 1A där man vallas genom korridorer, kommer till en checkpoint där man ska hålla ställningarna medan någon utför ett uppdrag eller inväntar backup osv. osv.

Det är dessutom väldigt uppenbart att de efter succén med Doom tänkte 'Hörrni grabbar, vi tar allt som spelarna gillade och slänger på lite naziskins (höhö) istället för demoner och ändrar miljöerna lite. Sen kan vi ligga på playan, dricka drinkar och skratta hela vägen till banken!'. Jag tror att en stor del av hyllningarna beror just på att det knappt finns några storydrivna FPS-spel längre. Jag kan i alla fall inte minnas några större släpp de senaste åren bortsett från Doom och tidigare Wolfensteinspel...Superhot kanske?

Jag tycker förresten att det vore trevligt om folk delade med sig av sina tankar kring spelen som postas i tråden. Eftersom man lägger upp bilder antar jag att man gillar spelen men det vore hur som helst kul med lite kommentarer och rekommendationer.

Nåja, det finns ju något fler än just de du nämner, ärligt talat. Dishonored 2, Prey, Titanfall 2 bara för att nämna några stycken.

Med det sagt tycker jag att Wolfenstein II är ett superhärligt actionröj, det har helt klart brister i delar av storyn (att Blazko smyger runt och viskar med sig själv i vissa lugna sekvenser är faktiskt rätt töntigt) men överlag är det jätteroligt pangpang helt i stil med DOOM även om det har en egen stil.

Dessutom gillar jag verkligen hela temat med att nazisterna ska ha vunnit kriget och hur detta påverkar Amerika och världen. Die Käfer regerar.

Se lite screenshots under spoilerblocket nedan, potentiella storyspoilers. Att spela med 120 i FOV leder till en del intressanta grafiska missöden.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Inaktiv

Super Mario Odyssey (Switch)
Ett par bilder från början av spelet. Ett par till i spoiler-taggen en liten bit in i spelet.

Dold text
Permalänk
Medlem

Assassin's Creed Origins

Sving och miss mot hyena (DOF i Photomode är också sving och miss ibland)

Smed och folk i en stad

Blod i sanden

Rid i natt

Storysekvens i Alexandria

Permalänk
Medlem

Det blev ett jävla liv och otrevlig stämning när jag lämnade en kommentar om Wolfenstein tidigare så jag antar väl att jag skippar det den här gången...

The Evil Within

Inga direkta spoilers men det blev rätt många bilder så jag lägger resten inom [spoiler]-tagg och så får ni klicka er vidare om ni vill se mer.

Dold text
Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Har börjat förälska mig i SNOW på senaste tiden

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det blev ett jävla liv och otrevlig stämning när jag lämnade en kommentar om Wolfenstein tidigare så jag antar väl att jag skippar det den här gången...

Lite gnabb gör väl inte så mycket

Permalänk
Medlem

Wolfenstein: The Old Blood - High, 1440p och 60FPS konstant.

Star Wars: Battlefront - Ultra 1440p och 90-100FPS.

Dead Island: Definitive Edition - High, 1440p och 100-120FPS.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed Origins

Bayek klättrar

Bayek lönnmördar

Bayek beundrar sin örn

Permalänk
Medlem

Ute och rastar Nissan GT-R:en lite.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Kommer mer bilder vid ett senare tillfälle. Skitspel eller inte, jag skaffade bf2 ENBART för grafiken

Jag blev inte besviken

Permalänk
Medlem

Passerar atmosfären på den mörka sidan av en planet (eller ja måne) i Star Citizen 3.0 ptu
Skepp: Hornet Ghost

Starkitteh!

NPC Manlove

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Middle Earth: Shadow of War

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Otacon: Have you ever... loved someone?

Solid Snake: That's what you came to ask?

Otacon: No, I was wondering if even soldiers fall in love.

Solid Snake: What are you trying to say?

Otacon: I want to ask you. Do you think love can bloom even on a battlefield?

Solid Snake: Yeah. I do. I think at any time, any place, people can fall in love with each other. But if you love someone, you have to be able to protect them.

-Metal Gear Solid

(Call of Duty: WWII)

Permalänk
Medlem

ETS2

ATS

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Lite blandat från senaste tidens spelande:

Xenoblade Chronicles 2 (Switch)

Get Even (PC)

Kentucky Route Zero (PC)

Bulletstorm: Full Clip Edition (PC)

Observer (PC)

Permalänk
Medlem

Gjorde en alt CMDR i Elite Dangerous, tänkte farma Alliance rep sen när de släpper rank och skepp för den fraktionen. Vill ha ett Chieftain skepp när det kommer. Kanske gick lite överbord med depth of field i photo mode. Liknar nästan Mass Effect med den rustningen.