Permalänk
Medlem

Leve Bijan!

Hej Alla,

Jag skriver som en vanlig person som faktiskt inte kände Bijan som var
medlem här på SweC. Jag har ett svagt minne av att han var en bra person
med många bra idéer och en del artiklar här på SweC.

Med hänsyn till familj och vänner förstår jag hur det hela tystades ner
och att man inte skulle prata om Bijan efter att han gick bort för en tid sedan.

Men det kändes hemskt, både för att han var så ung och för att han
var en medlem de flesta kände till.

Jag kände honom inte, men det tog enormt hårt att se bilden på honom
i tidningen idag. Jag behövde inte ens läsa namnet för att se vem det var.

Tanken med detta inlägg är inte att diskutera på något sätt vad som hänt
honom eller något sådant, det får familjen själv ta upp om de känner för det.

Tanken var istället att skapa en tråd som ska hållas ren från skit och
istället hedra en gammal medlem. Jag hoppas innerligt att hans familj,
vänner och flickvän kan göra något som kan påverka personer i
samma sits i framtiden.

Jag önskar de all lycka och frid som finns och jag vet att Bijan sitter där
uppe och läser detta inlägg i en skön solstol med en drink på en varm
och skön strand.

mvh Chris

.ps Jag hoppas att tråden inte blir låst och att medlemmar här på SweC
kan vara så schyssta att de förstår att de inte ska använda tråden till
diskutioner, utan istället hedra vår medlem och vän .ds

Permalänk
Medlem

Jo, han var en trevlig prick har jag för mig

Permalänk
Medlem

Jo, visst minns vi Bijan vi som varit här länge. Sjukt tråkigt när det händer, jag var kompis med Algot som hittades död på Bali för någon vecka sedan så jag förstår hur jobbigt det måste vara för vänner och familj.

Mina tankar till vänner och familj.
Vi ses i nangijala Bijan.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg en rolig tråd där han hade hittat en övergiven vält och frågade om råd hur man fick igång den

Visa signatur

Cheer up m8 :) Honda power!
"Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker."

Permalänk
Medlem

Vad hände med honom?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spank2k7
Vad hände med honom?

Om du läser mellan raderna så förstår du.

Alltid tråkigt när unga människor dör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Om du läser mellan raderna så förstår du.
Alltid tråkigt när unga människor dör.

Jo, men vad dog han av, sjukdom, olycka eller vad hände?
Eftersom jag inte känner till detta kanske jag ska hålla mig borta från tråden.

Men som sagt tidigare så är det aldrig kul när folk dör.

Permalänk
Medlem

När jag först hörde om det hade jag ingen aning om vem Bijan var. Namnet hade aldrig riktigt satt sig i mitt huvud... sen kollade jag upp namnet och märkte direkt vem det var. Fast han aldrig utmärkte sig var han uppenbarligen en mycket intelligent och trevlig person.

Hemskt att sånt ska hända

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spank2k7
Vad hände med honom?

Han valde att avsluta sitt liv.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Varför tassas det som katten kring het gröt i detta ämnet? Har Sweclockers fått en direkt förfrågan från Bijans familj att inte diskuterar händelsen, eller vad? Det är väl snarare så att det behövs MER diskussioner om självmord, speciellt när det händer såpass nära som det gjort nu.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Varför tassas det som katten kring het gröt i detta ämnet? Har Sweclockers fått en direkt förfrågan från Bijans familj att inte diskuterar händelsen, eller vad? Det är väl snarare så att det behövs MER diskussioner om självmord, speciellt när det händer såpass nära som det gjort nu.

Det är klart att det är ett känsligt ämne när det handlar om en medlem som dessutom skrivit för SweClockers. Man vet ju aldrig hur de anhöriga reagerar, men nu har föräldrarna gått ut med det offentligt i bland annat Aftonbladet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

"Gått ut med det offentligt", var han en känd person eller något?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
"Gått ut med det offentligt", var han en känd person eller något?

Om jag kommer ihåg rätt så var det en debattartikel som handlade om att folk uppmuntrar varandra att ta livet av sig på diverse forum.

Edit: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1167291.svd

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag som trodde han dog av cancer. Han have väl det förut? Men nu vet man..

Väldigt tråkigt i vilket fall.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Jag som trodde han dog av cancer. Han have väl det förut? Men nu vet man..

Väldigt tråkigt i vilket fall.

Du tänker antagligen på [-Pale-]... eller nu vad han hette. Han lever dock så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem

Insåg just nu när jag läste artikeln från SVD som xphase länkade till, att jag kände igen Pappan, Nils Sköld. Jag tror han var med i Uppdrag granskning ikväll, det handlade om det här med de våldsama gravsättningarna. Nån annan som såg det?

För övrigt tycker jag det som hände Bijan är väldigt ledsamt. Jag hoppas familjen snart får känna lycka igen.

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Du tänker antagligen på [-Pale-]... eller nu vad han hette. Han lever dock så vitt jag vet.

Bijan hade haft cancer, och skrev en del stöttande inlägg i Pales tråd om jag inte kommer ihåg helt fel.

Tråkigt det som hänt.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Oerhört tragiskt och beklagligt det som hände =/

Fast det kan väll inte längre vara någon hemlighet direkt nu när de de berättat om det i SVD. I vilket fall som hellst är det skrämmande hur många idag som väljer att ta sitt liv. Jag vet bara i denna lilla hålan jag bor i är det säkert minst en eller två om året. Det mest kusliga är att det är oftast inte alls de man kan tänka sig, det kan vara de allra gladaste och starkaste ibland.

Ser man igenom bilderna på hans minnessite (http://www.bijan.se/) så får man uppfattningen av han var en mycket glad & positiv kille.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen