Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Manual
Registrerad
Nov 2007

Angåena WINE

Om jag installerar ett program med wine, kan jag sedan starta det i windows? (kör dual boot) Eller behöver jga installera de programmen två gånger?

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweet spot
Registrerad
Sep 2007

Det fungerar bortsett från att de registerposter programmet gör i de olika OS:en förblir åtskilda.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Manual
Registrerad
Nov 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Det fungerar bortsett från att de registerposter programmet gör i de olika OS:en förblir åtskilda.

Är väl bara att lägga till det i registret annars (windows)?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2004

Förutsatt att du kan montera den partition du installerade programmet på i windows och att programmet inte kräver att windowsregistret har uppdaterats borde det inte vara några problem.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Manual
Registrerad
Nov 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Förutsatt att du kan montera den partition du installerade programmet på i windows och att programmet inte kräver att windowsregistret har uppdaterats borde det inte vara några problem.

okej, tack så mycket för hjälpen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2002

Enligt dokumentationen för wine så rekommenderar de att man istallerar det på ett separat ställe för wine. Så det säkraste är att installera det separat, alltså två gånger.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Manual
Registrerad
Nov 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Enligt dokumentationen för wine så rekommenderar de att man istallerar det på ett separat ställe för wine. Så det säkraste är att installera det separat, alltså två gånger.

Jo, läste det med. Därför jag frågade om det går att installera via wine sen använda för bägge os.