Mer information om Geforce GTX 200

Permalänk
Melding Plague

Mer information om Geforce GTX 200

Att de båda grafikkortsjättarna Nvidia och ATI kommer att lansera nya produkter inom kort märks klart och tydligt då det nästan dagligen dyker upp ny information om de kommande grafikkorten. Nu har klockfrekvenser för GTX200-serien för första gången nämnts, och även effektförbrukning och en helt ny prisbild har blivit känd.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här var ju riktigt goda nyheter ( ? ) intresset för Ati's kommande ökar genast markant.
Nej, det blir och vänta ett tag efter release och se vad utkomsten blir mellan konkurrenterna. Känns som att mitt 8800GTX kommer fortfarande vara vinnaren till årsskiftet.

Permalänk
Medlem

8800gtx har hållt sig länge som fan

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas att det kommer ut lite reviews snart så vi får se vad kortet går för:)

Visa signatur

ASUS ROG,E6550-3.22ghz,Corsair Twinx 6gb,Gainward 8800GT /756 / 960 / 1836 , Kylning: Freezer Extreme och Accelero S1
Creative Soundblaster X-Fi Extreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
8800gtx har hållt sig länge som fan

ja verkligen. Jag Köpte en förra sommaren och det ända som har hänt på Nvidians front sen dess är att man kan få samma eller något under GTX prestandad för mindre pengar.

Permalänk
Hedersmedlem

Känns verkligen inte som ett intressant kort.. Stort, Strömkrävande, dyrt, och förmodligen högljud. Nästan som 2900XT. Ska bli spännande att se vad som händer i sommar dock.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Känns verkligen inte som ett intressant kort.. Stort, Strömkrävande, och förmodligen högljud. Känns lite som 2900XT. Ska bli spännande att se vad som händer i sommar.

Håller med!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Ser bra ut för ATI om dessa priser är sanna, med tanke på att ATIs kommer kosta något över 2000 kr. Kanske kan bli ett lyft för dem i kampen mot nvidia!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Att bara köpa _ett_ sånt här kort är ju totalt meningslöst då man antagligen kan få samma prestanda med 2 st 9600gt eller 8800gt i sli för mindre än halva priset...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Känns verkligen inte som ett intressant kort.. Stort, Strömkrävande, och förmodligen högljud. Nästan som 2900XT. Ska bli spännande att se vad som händer i sommar dock.

Du glömde dyrt!

Nä, ATis kort verkar vara mycket bättre i förhållande till, pris, strömslukning och värmeutveckling!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Du glömde dyrt!

haha, lägger till

Permalänk
Avstängd

oj då, krisigt läge för Nvidia
ser ut som om ati kommer att ta lite marknadsandelar i sommar/höst

Funderar på om AlbinoDojjan kommer att ifrågasätta källan eller om Nvidia torts denna prisökning/ prestandasänkning ändå är det absolut bästa valet på alla vis

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
oj då, krisigt läge för Nvidia
ser ut som om ati kommer att ta lite marknadsandelar i sommar/höst

Funderar på om AlbinoDojjan kommer att ifrågasätta källan eller om Nvidia torts denna prisökning/ prestandasänkning ändå är det absolut bästa valet på alla vis

Han kommer nog på nåt....

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Blir då förmodligen ett 4870 i höst, med tanke på de höga priserna på nVidias kort.

Permalänk
Medlem

Vad kostade 8800 GTX och Ultra när de kom ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
oj då, krisigt läge för Nvidia
ser ut som om ati kommer att ta lite marknadsandelar i sommar/höst

Funderar på om AlbinoDojjan kommer att ifrågasätta källan eller om Nvidia torts denna prisökning/ prestandasänkning ändå är det absolut bästa valet på alla vis

Hehe, ja han är duktig på att ta Nvidias parti. och hans så kallade "kontakter" också.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andy91
Vad kostade 8800 GTX och Ultra när de kom ut?

5000 respektive 7000 om jag inte minns fel. kanske 6000 på gtx

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem

Lätt ett 4870 om det presterar så som jag har läst

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk
Hedersmedlem

Varmt, dyrt och strömslukande... Nu får det prestera riktigt bra för att jag ska vara intresserad i alla fall...

Permalänk
Medlem

Det som kan vara intressant är ju var korten drar när man inte spelar eller caddar...

Att dom slukar ström när man lirar bryr jag mig inte om men man är ju inte så pigg på att ha +200 watt påslaget dygnet runt för inget annat än att visa sin desktop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svullo90
oj då, krisigt läge för Nvidia
ser ut som om ati kommer att ta lite marknadsandelar i sommar/höst

Funderar på om AlbinoDojjan kommer att ifrågasätta källan eller om Nvidia torts denna prisökning/ prestandasänkning ändå är det absolut bästa valet på alla vis

Det är ingen fara. Nvidia kommer aldrig falla pg.a sin "The way it's meant to be played" det är ju bara för dem att mjukvaru "sänka" ati och låta sig själv skina.

För det har ingen betydelse hur korten presterar i Vantage/06, Det är ju spelprestanda som betyder något eller hur?

Visa signatur

Syns man inte, så finns man inte^.

Permalänk
Avstängd

600$ kan nog bli lite i överkant. ska bli intressant att se hur 2 st 4870 presterar i jämförelse.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Hoppsan. Jag förstod att det skulle bli dyrt och strömkrävande. Men såhär!?
Jag bryr mig inte särskilt mycket om några FPS hit och dit, bara kortet är värt pengarna och inte brinner upp... jag tror att AMD får min röst...

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

Även om GTX 280 nu är bättre än ATi:s 4870, vilket det troligtvis kommer vara, så är 600$+ otroligt mkt pengar. Finns väl ingen som tycker att det är värt att lägga till 3000 kr för att tjäna någon fps hit eller dit, samtidigt som kortet låter är varmt samt slukar ström utan like. Nej för den breda massan lär 4870 få enormt större genomslagskraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flax.se
Det är ingen fara. Nvidia kommer aldrig falla pg.a sin "The way it's meant to be played" det är ju bara för dem att mjukvaru "sänka" ati och låta sig själv skina.

För det har ingen betydelse hur korten presterar i Vantage/06, Det är ju spelprestanda som betyder något eller hur?

FÅR de göra de enligt konkurenslagstiftningen då?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

För dem som vill ha prestanda oavsett pris blir detta ett roligt kort men tror att de flesta har vant sig vid billiga grafikkort och kommer fortsätta köpa den mest prisvärda lösningen.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
FÅR de göra de enligt konkurenslagstiftningen då?

nVidia kan nog svina sig igenom det utan att åka på nåt. De har gjort det förr de kan göra det igen. De skjuter bara in pengar och ser till att spelen optimeras åt dem och att de får göra drivrutiner som ska vara klara innan spelet släpps osv..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
FÅR de göra de enligt konkurenslagstiftningen då?

det är mycket man inte får göra, men det stoppar la inte folk/företag från att göra det ändå...

P.s. Jag säger inte att nvidia sysslar med sånt, jag bara menar att det handlar om mycket pengar i den branschen, så företag är säkert villiga att gå rätt långt...

Permalänk

Bra nyheter för AMD. Hoppas nVidia's kort kommer att vara så här dyra. Då kan nog AMD ta lite marknadsandelar

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte bry mig om strömförbrukningen, men det här är FÖR MYCKET! Aldrig att jag köper det, elräkningen och nätaggregatet skulle skjuta i höjden. Visst om det hade presterat ca 3-4 gånger så bra som 8800 Ultra så hade det varit ok, i och med att det skulle vara en ny era i grafikkortvärlden men det kommer det inte att bli.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u