Enligt SVT är det för "komplicerat" att rätta fel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Har du någon källa på hur våldtätker ökade/minskade innan och efter invandringsökningen?

Du kan alltid börja med att titta i den norska rapport jag länkade till, har även länkat till BRÅs rapport om gruppvåldtäkter där statistiken är från 90-talet, i båda finns det angivet hur överrepresenterade invandrare är.

Det här är hämtat från BRÅ, men vilken rapport vet jag ej nu.

Anmälda brott 1988:
"Misshandel inkl. grov: 37 511
Sexualbrott 5 269
därav våldtäkt inkl. grov 1 332"

Anmälda brott 2007:
"Misshandel inkl. grov: 82 262
Sexualbrott: 12 563
därav våldtäkt, grov våldtäkt: 4 749"

Folkmängden har gått från kanske 8 till 9 miljoner under den här perioden, lite drygt 10% alltså, allt är i princip invandrare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Svammel. Svarta i USA lever i helt andra sociala förhållanden än vita. Så det är sociala och ekonomiska faktorer i mycket större utsträckning än deras härkomst som styr.

Ja eller hur, alla svarta är urfattiga, det finns inget white trash då eller är den gruppen så liten och obetydlig att de knappt gör något avtryck i statistiken?
Visst spelar det roll att många av dem är fattiga, men knappast största orsaken.
Jag kan tänka mig att man känner sig nödgad att t ex råna en kvartersbutik om man är fattig, men att våldta? Det finns gott om fattiga, svarta kvinnor att umgås med också, kan de inte hålla sig till dem istället för att våldta vita?
Svarta står för 50% av våldtäkterna i USA.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Nej, det är verkligen inte okej.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=529191&previou...
Samma tanke finns även skriven i BRÅ-rapporten.

Ja och det är nästan enbart därför så många invandrare sitter i fängelse, de får konsekvent dubbelt så höga straff som svenskarna.
Klart att samma tanke finns hos BRÅ, om de nu tar upp invandrares brottslighet försöker de mildra det så mycket som möjligt och bygger gärna på gammal statistik när vi hade färre invandrare. Varför grundar sig en rapport från 1996 om invandrares brottslighet på statistiken från 80-talet??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101

Har du källa på detta?
Hur menar du att ett barn som blivit adopterad vid fem månaders ålder och kommit till Sverige blir påverkad av sitt hemlands kultur? Eller för den delen hunnit med så mycket i sitt hemland att dennes etniska tillhörighet kan påverka hur denne kommer bete sig flera år senare?
Vad spelar blodsbandet för roll i brott menar du?

Att barn adopteras bort beror på att föräldrarna inte kan eller vill ta hand om dem, de kan vara missbrukare, urfattiga osv.
Om barnet är ett par år när det adopteras bort så har det hunnit samla på sig mycket intryck och kan vara ganska så skadat. Därför adoptivföräldrar (som har lite koll) försöker få så små barn som möjligt.
Blodsbandet gör att adoptivbarnen inte känner sig lika hemma, deras föräldrar är inte deras riktiga föräldrar, samtidigt som de som kommer långt bortifrån skiljer ut sig när det gäller utseendet och ofta behandlas lite annorlunda.

Nej har ingen källa nu men det är inget okänt direkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
En svart man i amerika har större chans att hamna i fängelse än i college så ja det stämmer. Hur många av svarta amerikaner är födda i USA? Jag har ingen statistik men jag tippar på över 95%.

En väldigt liten minoritet av svarta i USA är ju första, andra eller ens tredje generationens invandrare. De flesta kom dit med slaveriet. Alltså kan de egentligen inte klassas som invandrare eller hur? Det är snarare ett systematiskt diskriminerande från samhället och sociologiska orsaker som detta beror på.

Kommer du nu och påstår att det är rasligt (biologiskt alltså, inte socialt) relaterat så kommer min troll-varning slå på...

Nej, de är inte invandrare, men det visar vad de går för.
Diskriminering uppstår oftast inte hur som helst, det finns en orsak till det också.
Deras kultur och sättet de beter sig på är ofta ganska så primitivt.

Sen finns det tydliga biologiska skillnader mellan olika etniska grupper, oavsett vad du vill tro. Varför skulle det bara vara skillnader på utsidan, i fråga om storlek, form och hudfärg mellan olika etniciteter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
Eller rasistiska fördomar från folk som dig? Vill gärna se lite statistik på det där om du har någon? [/B]

Inget nu som sagt, men du kan ju läsa den norska rapporten som jag postat, istället för att flyga på mig om statistik på varenda grej jag skriver.

Berätta gärna när du kommit fram till att 19,1% av befolkningen i Osloområdet utgörs av afrikaner, för så stor andel av av våldtäkterna stod de nämligen för 2004. Rätt "duktigt" jobbat när de utgör kanske 1-2% av befolkningen där. =/

Har du själv nån statistik som visar på hur fantastisk mycket bättre Sverige blivit av den invandring vi haft under 80-, 90- och 2000-talet?
Nä, just det.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]

*bortklippt skitsnack*

Nej, de är inte invandrare, men det visar vad de går för.

*mer bortklippt svammel*

Du sitter alltså och påstår att svarta är biologiskt programmerade till att våldta?

Finns du på riktigt?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Du sitter alltså och påstår att svarta är biologiskt programmerade till att våldta?

Det skulle ju kunna vara en möjlig förklaring till våldtäcktsproblemen i Kongo och Darfur.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Du sitter alltså och påstår att svarta är biologiskt programmerade till att våldta?

Finns du på riktigt?

Inte riktigt så, men låg intelligens tillsammans med hög aggresivitet leder till högre benägenhet att begå brott, bland annat våldtäkter.
Nej, det är inte enda orsaken och det har jag inte skrivit heller, men det är en.

"Sen finns det tydliga biologiska skillnader mellan olika etniska grupper, oavsett vad du vill tro. Varför skulle det bara vara skillnader på utsidan, i fråga om storlek, form och hudfärg mellan olika etniciteter?"

Sen undrar jag varför det enda du kan kommentera är det där, mina siffror skiter du fullständigt i, för enligt dig själv är ju 93% av all statistik påhittad. Vart var källan på det? Ditt eget huvud ja, för det hittade du på.

Jag tolkar det som att du tycker det är helt okej att invandrare kommer hit och beter sig hur som helst, tycker du ska säga till alla dina kvinnliga bekanta att det är okej för dig att de löper avsevärt ökad risk för våldtäkt iom massinvandringen, den risken ska fortsätta öka kraftigt då vi fortsätter ta in invandrare. Alla dina manliga bekanta löper betydligt ökad risk för att bli misshandlade på stan. Berätta det och säg att du stödjer det, för du tycker att vi ska fortsätta med massinvandringen.

Det lustiga är ju att oavsett om ditten, datten eller dutten ligger bakom det här, och hur stor andel de påverkar, så är det så här.

Det sitter många av er och försvarar, ni tror att lösningen är mindre diskriminering och bättre "integration". Vad ska vi göra exakt då, ska vi höja socialbidraget med 50% till just invandrare så kanske de inte är lika benägna att stjäla. Tror ni det räcker?
Vi bygger nya, fina hyreshus åt dem så att de inte kan klaga över att de bor dåligt. Hur mycket av vårt land och våra resurser ska vi ge upp för att försöka integrera dessa människor?

Vidrigt att det finns så svenskfientliga människor som ni.
Fortsätt mörka på bara, fortsätt att dra Sverige djupare ner i skiten.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Inte riktigt så, men låg intelligens tillsammans med hög aggresivitet leder till högre benägenhet att begå brott, bland annat våldtäkter.
Nej, det är inte enda orsaken och det har jag inte skrivit heller, men det är en.

"Sen finns det tydliga biologiska skillnader mellan olika etniska grupper, oavsett vad du vill tro. Varför skulle det bara vara skillnader på utsidan, i fråga om storlek, form och hudfärg mellan olika etniciteter?"
*snippeti snapp*

Uppfriskande, en rasist som inte skyller med sina åsikter, normalt måste man gräva väldigt aktivt för att få ut såna här åsikter.

Det är inte helt otänkbart att det finns genetiska skillnader, det skulle kunna vara så att alla svarta personer är mer korkade/mer aggresiva är oss i den ariska rasgruppen.

Men väldigt sällan accepteras korrelationsstatistik som bevis för en genetisk skillnad.

Om vi säger såhär, du har inga belägg för att negrer är korkade/mer aggresiva men du tycker ändå det bör påpekas.

Får jag rekomendera en snabb lektion i statistiktolkning:
http://www.stat.tamu.edu/stat30x/notes/node42.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Du kan alltid börja med att titta i den norska rapport jag länkade till, har även länkat till BRÅs rapport om gruppvåldtäkter där statistiken är från 90-talet, i båda finns det angivet hur överrepresenterade invandrare är.

Säger du saker som rör Sverige spelar det ingen roll hur det ser ut i Norge.

Vidare ville jag veta hur våldtäktstrenden såg ut innan den här "massinvandringen".

[QUOTE]
Det här är hämtat från BRÅ, men vilken rapport vet jag ej nu.

Anmälda brott 1988:
"Misshandel inkl. grov: 37 511
Sexualbrott 5 269
därav våldtäkt inkl. grov 1 332"

Anmälda brott 2007:
"Misshandel inkl. grov: 82 262
Sexualbrott: 12 563
därav våldtäkt, grov våldtäkt: 4 749"

Folkmängden har gått från kanske 8 till 9 miljoner under den här perioden, lite drygt 10% alltså, allt är i princip invandrare.

[/QUOTE]Det jag bad dig om var att du skulle visa statistik på hur våldtäkter etc såg ut innan "massinvandringen" (på en miljon invandrare som du skriver) ägde rum.

Du är dessutom rätt rolig som tror att det enbart ökat med invandrare...

Hade det varit så att svenskarna låg på plus minus noll i befolkningsökning så är det de facto bra med invandrare, "ni" slipper inavel på så vis.

[QUOTE]
Ja eller hur, alla svarta är urfattiga, det finns inget white trash då eller är den gruppen så liten och obetydlig att de knappt gör något avtryck i statistiken?
Visst spelar det roll att många av dem är fattiga, men knappast största orsaken.
[/QUOTE]Den är i vilket fall som helst betydligt mer inflytelserik än att det rör sig om svarta.
[QUOTE]
Ja och det är nästan enbart därför så många invandrare sitter i fängelse, de får konsekvent dubbelt så höga straff som svenskarna.
[/QUOTE]Nej men om du läser lite mer, så framkommer det i de allra flesta rapporter också att detta spelar roll. Poliserna väljer ut vilka de ska kontrollera vilket gör att många brottslingar med fördelaktigt yttre kommer undan i högre utsträckning.

[QUOTE]
Att barn adopteras bort beror på att föräldrarna inte kan eller vill ta hand om dem, de kan vara missbrukare, urfattiga osv.
Om barnet är ett par år när det adopteras bort så har det hunnit samla på sig mycket intryck och kan vara ganska så skadat. Därför adoptivföräldrar (som har lite koll) försöker få så små barn som möjligt.
[/QUOTE]Det dummaste jag hört... "Skadat"...
[QUOTE]
Blodsbandet gör att adoptivbarnen inte känner sig lika hemma, deras föräldrar är inte deras riktiga föräldrar, samtidigt som de som kommer långt bortifrån skiljer ut sig när det gäller utseendet och ofta behandlas lite annorlunda.
[/QUOTE]Det första du skrev är ren svammel som baseras på födomar. De svenska föräldrarna är deras föräldrar, Sverige är deras land och de är svenskar.

Däremot kan jag hålla med dig om att de ibland, lik andra med olikt utseende, kan råka ut för diskrimineringar, men då beror det snarare på trångsynta människor och inte dem själva.

[QUOTE]
Nej har ingen källa nu men det är inget okänt direkt.
[/QUOTE]Ser jag ingen källa på det där utgår jag från att du för fram dina egna, i mina ögon trångsynta, åsikter.

Statistik är något som är lätt att framställa för att lura i folk saker. Säger inte at all statistik är lurendrejeri, men en stor del är det.

1-Växthuseffekten har ökat markant sedan 90-talet. Detta är bevisat.
2-Antalet invandrare har, enligt dig, ökat med en miljon, från 8 till 9 miljoner. Vi kan låtsas att detta är sant och bevisat (vilket du tror).
3-Antalet bilar har ökat sedan 90-talet.

Slutsats: Den ökande invandringen har medfört en ökning av antalet bilar (då många invandrare kör sina BMWn och Mercedesar, vilket vi alla ser dem göra) och det har lett till att växthuseffekten förvärrats.

Lösning på problemet: skicka ut invandrarna. Då får vi en sänkning av antalet bilar och bilister och därmed mindre utsläpp som förvärrar växthuseffekten.

Get my point?

Invandrare står för brott, det är jag med på, men att använda det som ursäkt för att inte ta in folk i nöd är bara trångsynt. Det är bara ett billigt sätt att ta fokus från de riktiga problemen. Brott är inte problemet, utan symtom på ett underliggande problem. Att skicka ut invandrare i hopp om att brotten minskar markant eller försvinner är bara symtomlindring och inget mer. Visst, det kanske funkar i några år, men det kommer inte hålla med tanke på globaliseringen och den ökade viljan att vara globala medborgare istället för att vara bunden til fiktiva gränser utritade på kartor.

Permalänk

CSM101, du menar alltså att polisers preferenser för vilka de ska kolla upp är anledningen till det enormt snedvridna statistiken? (den riktiga statistiken då, inte den meningslösa låtsasstatistiken som vissa i tråden drar upp).

Har du någonting som backar upp ditt påstående om att poliser verkligen skulle kunna påverka så pass mycket?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Inte riktigt så, men låg intelligens tillsammans med hög aggresivitet leder till högre benägenhet att begå brott, bland annat våldtäkter.
Nej, det är inte enda orsaken och det har jag inte skrivit heller, men det är en.

"Sen finns det tydliga biologiska skillnader mellan olika etniska grupper, oavsett vad du vill tro. Varför skulle det bara vara skillnader på utsidan, i fråga om storlek, form och hudfärg mellan olika etniciteter?"

Så det är alltså istället så att svarta har lägre intelligens än vita, och det är därför alla svarta våldtar alla till höger och vänster? Jag måste tacka dig för att du öppnat mina ögon för detta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]

Sen undrar jag varför det enda du kan kommentera är det där, mina siffror skiter du fullständigt i, för enligt dig själv är ju 93% av all statistik påhittad. Vart var källan på det? Ditt eget huvud ja, för det hittade du på.

Det enda jag sett dig göra en helt förryckt förklaring mellan kvinnors våldtäktsrädsla och det faktum att de inte nödvändigtvis anser våldtäktsrisk i andra kvinnors hemländer som tillräckligt skarpa skäl för uppehållstillstånd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]

Jag tolkar det som att du tycker det är helt okej att invandrare kommer hit och beter sig hur som helst, tycker du ska säga till alla dina kvinnliga bekanta att det är okej för dig att de löper avsevärt ökad risk för våldtäkt iom massinvandringen, den risken ska fortsätta öka kraftigt då vi fortsätter ta in invandrare. Alla dina manliga bekanta löper betydligt ökad risk för att bli misshandlade på stan. Berätta det och säg att du stödjer det, för du tycker att vi ska fortsätta med massinvandringen.

Du läser ju verkligen andras poster som fan läser bibeln. Vad är det för ohyggliga vanföreställningar som leder dig till att dra sådana slutsatser om mig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]

Det lustiga är ju att oavsett om ditten, datten eller dutten ligger bakom det här, och hur stor andel de påverkar, så är det så här.

Är vad hur? Andra "raser" mindre intelligenta? Mer våldtäktsbenägna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]

Det sitter många av er och försvarar, ni tror att lösningen är mindre diskriminering och bättre "integration". Vad ska vi göra exakt då, ska vi höja socialbidraget med 50% till just invandrare så kanske de inte är lika benägna att stjäla. Tror ni det räcker?
Vi bygger nya, fina hyreshus åt dem så att de inte kan klaga över att de bor dåligt. Hur mycket av vårt land och våra resurser ska vi ge upp för att försöka integrera dessa människor?

Det är väl inte direkt så att din "lösning" på det hela är särskilt bra heller. Det finns ganska bra metoder för att med stor framgång integrera nya svenskar. Låt oss nu inte heller sticka under stol med att det finns kriminella svenskar heller, väl? För du tänker väl inte påstå att de är kriminella pga dåligt inflytande från invandrare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]

Vidrigt att det finns så svenskfientliga människor som ni.
Fortsätt mörka på bara, fortsätt att dra Sverige djupare ner i skiten.

Tack för uppmuntrandet. Själv är jag snarare av åsikten att rasister är de som skämmer ut vårt land mest, inte vår invandrarpolitik.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd

Den otroliga effekt legaliserad abort i USA på 1970-talet hade för brottslighetsreducering på 1990-talet är ganska talande.

Abort sker med väldigt varierande grad beroende på hur stabil den potentiella mamman är finansiellt och socialt. Det var det faktum att det var färre barn som föddes in i knepiga situationer som gjorde att det blev färre brottslingar ca 20 år senare.
Etnicitet må ha en korrelation med finansiell status och således med aborter, men jag kan garantera er att Jonte eller någon annan rasist inte skulle kunna visa kasualitet.
Steven Levitt har skrivit mycket om det... men då han är jude kanske han är med i konspirationen?

Förövrigt så tycker jag att rasister borde tackla Jared Diamonds bok "Guns Germs and Steel" och hans påstående att biologiska skillnader mellan etniska grupper inte är orsaken till att det var vi i Europa som "tog över världen" utan "utplaceringen" av domesticerbara växter/djur.
Hade det sett annorlunda ut hade vi Européer varit de brottsliga (fattiga) flyktigarna i låt oss säga sydamerika.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
CSM101, du menar alltså att polisers preferenser för vilka de ska kolla upp är anledningen till det enormt snedvridna statistiken? (den riktiga statistiken då, inte den meningslösa låtsasstatistiken som vissa i tråden drar upp).

Har du någonting som backar upp ditt påstående om att poliser verkligen skulle kunna påverka så pass mycket?

Det jag länkade till visade att det finns en urvalssätt som vissa poliser utnyttjar som baseras på fördomar. Men jag skyller inte allt på det, utan säger att den har sin roll i det stora hela. Så nej, at poliser skulle påverka mycket har jag påstått, däremot ville jag tydliggöra att det finns andra faktorer med som måste beaktas.
För mig är det hela som ett stort pussel där man inte kan lägga skulden på en enskild bit, utan alla delar tillsammans bidrar till att det är som det är. Det finns en rapport som visar att diskriminering förekommer länge hela rättskedjan, men jag använder inte den som måltavla för att skylla invandrares brottslighet på.

Jag avskriver ingen från skuld, men vill heller inte peka ut en enskild faktor som orsak till problemet. Detta är ett multifokalt problem som måste behandlas därefter.

Permalänk
Medlem

alltså!

Kan en moderator stänga denna tråden och ge en varning till Jonte för extrem rasism och omogenhet!

"Folkmängden har gått från kanske 8 till 9 miljoner under den här perioden, lite drygt 10% alltså, allt är i princip invandrare."

en skapad statistik

Är det någon annan som ens orkat läsa allt skitsnack och undrat vad snubben går på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
alltså!

Kan en moderator stänga denna tråden och ge en varning till Jonte för extrem rasism och omogenhet!

"Folkmängden har gått från kanske 8 till 9 miljoner under den här perioden, lite drygt 10% alltså, allt är i princip invandrare."

en skapad statistik

Är det någon annan som ens orkat läsa allt skitsnack och undrat vad snubben går på?

Nu ska vi inte vara såna. Låt honom skriva vad han tycker och försöka bevisa att så är fallet, att bara stänga trådar som strider mot ens egna värderingar är ju inte rätt väg. För att få bukt med problemet måste vi ta diskussionen, så länge den är rumsren då givetvis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
alltså!

Kan en moderator stänga denna tråden och ge en varning till Jonte för extrem rasism och omogenhet!

"Folkmängden har gått från kanske 8 till 9 miljoner under den här perioden, lite drygt 10% alltså, allt är i princip invandrare."

en skapad statistik

Är det någon annan som ens orkat läsa allt skitsnack och undrat vad snubben går på?

han måste ju få argumentera som alla andra, funkar inte att bara försöka låssas som att andra tänkande inte finns.
som man gör med tex svergie demokraterna, diskution är botmedlet.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101

Invandrare står för brott, det är jag med på, men att använda det som ursäkt för att inte ta in folk i nöd är bara trångsynt. Det är bara ett billigt sätt att ta fokus från de riktiga problemen. Brott är inte problemet, utan symtom på ett underliggande problem. Att skicka ut invandrare i hopp om att brotten minskar markant eller försvinner är bara symtomlindring och inget mer. Visst, det kanske funkar i några år, men det kommer inte hålla med tanke på globaliseringen och den ökade viljan att vara globala medborgare istället för att vara bunden til fiktiva gränser utritade på kartor.

Man kan följa EUs direktiv på att ta in invandrare i nöd, vilket inte Sverige gör.
Vi tar in allt som vill komma in, oavsett nöd eller inte.
Skulle vi följa EUs "förslag" (som vi så gärna gör i vanliga fall) så skulle invandringen minska och man skulle ta in de som enbart befinner sig i nöd.

Invandrare som sköter sig, underbart!
Invandrare som inte sköter sig, UT, OAVSETT VAD.

Inget mjäkande.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst för tillfället*
*Jonte[YoT] bannad för troll, rasistiska och stötande inlägg*

Ska man straffas innan man begår brott? O_o
Har för mig männen är överrepresenterade i brottsregistren också.