Något irriterad av behandlingen från komplett.se
Ursäkta det långa inlägget, men "historien" sträcker sig över flera månader. Har försökt hålla det så kort som möjligt.
Den 24 mars beställde jag ett par Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P från komplett.se och fick dem såklart ganska snart efter. Dessvärre var minnena defekta och jag skickade en RMA som blev godkänd 4 april. Den 16 april fick jag ett par nya, men till min besvikelse har Crucial ändrat utförandet på minnena (single leded) vilket gjorde att de inte var kompatibla med mitt moderkort längre (ASUS P5W-DH). Otur eftersom jag har samma minnen sen tidigare i burken som fungerar utmärkt. Jag skickade en ny RMA och valde "Ej kompatibelt med mitt system" och fick den godkänd den 21 april. Tyvärr blev det något missförstånd och ärendet behandlades som att de var defekta fast än jag pratat med support i telefon och sagt till om att så inte var fallet, de skickades tillbaka i vilket fall. Så jag la in en ny RMA som blev godkänd 28 april där jag bad om att få byta till ett par Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL4 2GB Dimm's, E.P.Pand DHX. När jag väl fick dem visade det sig att den ena modulen inte fungerade, så RMA igen som godkändes 15 maj och fick förtur för att det skulle gå snabbare. Felet jag hade var att de gav error på steg 5 och 7 och vid överklockning av min processor vid steg 3,4 och 6. Returavdelningen kunde dock inte reproducera felet och skickade dem därför tillbaka den 20 maj.
I mailet jag fick från dem stod det att de skulle finnas i hämtbutiken i Stockholm den 22 maj, men jag hade varken fått meddelande om att de skickats eller kommit fram den 23, så jag mailade dem i fredags och frågade vad som hänt, fick inget svar, mailade igår igen, inget svar då heller. Så idag ringde jag och då sa de att de inte skickats till hämtbutiken utan via post, men paketet kunde inte hittas. Support skulle återkomma via mail om några minuter när de visste. En timme senare hade jag inte fått något och ringde därför igen. Pratade med en annan person som sa att paketet var borta och att han inte visste varför det stod att de skulle komma till hämtbutiken och att det skulle ta 2-3 veckor innan jag kunde få någon ersättning. Det enda jag kunde göra var att beställa ett par nya minnen och hoppas på att mina ursprungliga inte kom fram för då skulle jag inte få ersättning.
Jag mailade därför personen som gav mig förtur och frågade om jag kunde få någon ersättning för det här, men har inte fått något svar. Nu har de förstås stängt så det kan ju komma något imorgon, men det känns inte så lovande.
Men faktiskt, behandlar man en kund på det här sättet? Om jag ska vänta 2-3 veckor innan det händer något och sen vänta på att nya minnen kommer så har det nästan gått ett kvartal sen jag först la ut mina 990 kr.
Finns det något jag kan göra, eller är det bara att hålla god min?