Turboladdat Geforce från MSI

Permalänk
Melding Plague

Turboladdat Geforce från MSI

Geforce 9600GT lanserades i februari och referensdesignen bestod av 512 MB minne och en helt vanlig kylanordning. Tillverkaren MSI tänker ändra på detta och skall under Computex visa upp sitt ett grafikkort baserat på 9600GT med hela 2 GB minne och en turbo-knapp som automatisk överklockar grafikkortet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

oj oj oj

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Bah, 2gb minne på ett 9600GT är total overkill >.<

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

Seriöst!?!

Permalänk
Medlem

Knappen är det absolut bästa. Tanken på att krypa ner under skrivbordet för att trycka in en knapp när man ska spela är ju skrattretande.

Permalänk

De har visat upp 2GB kort 2 gånger nu. Senast den 3:e maj. Tävlingen här på Swec gällde t.ex. hur mycket MSI erbjöd som mest på sina grafikkort.
Rätt svar var 2GB trots det så har det ännu inte släppts något 2GB kort.
Att de nu visar upp ett nytt 2GB kort med överklockningsfunktion är inget annat än marknadsföring. Dålig marknadsföring.

Nå MSI? När börjar ni sälja de 2GB kort ni redan har visat upp? I den här takten så kommer Nvidias nya grafikkortsserie ha lanserats innan dessa kort kommer.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Bah, 2gb minne på ett 9600GT är total overkill >.<

Bara för att kunna säga "jag har 2 gig minne på mitt graffe"

Permalänk
Medlem

Dom borde göra en dosa som är trådlös till grafikkortet och på den dosan kan man trycka på en knapp^^

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem

Detta måste vara ett försenat aprilskämt, och inte för att jag brukar bry mig om estetiken men aldrig att jag skulle stoppa något så fult i min dator.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

FELSTAVNING!

Vem f*n har skrivit denna artikel?

Det heter turboladdad, inte turboloddad.

[I]KORREKTURLÄS![/I]

Permalänk
Medlem

Undra om någon som sätter denna i en dator med 32-bitars OS och 4 GB RAM kommer att känna sig besviken?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loddie
Bara för att kunna säga "jag har 2 gig minne på mitt graffe"

Riktigt härligt ifall killen/tjejen sitter på en dator med XP (32) på.
Med 2GB grafikminne, ett grymt ljudkort med minst 64MB minne m.m.
Blir inte mycket över till ram-minnet då.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Hedersmedlem

Grattis MSI ni har en knapp där andra tillverkare bara överklockar sina kort med en gång...:up:

2GB..."suck" MSI är riktiga slamkrypare nu för tiden.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Påminner mig om min gamla 66mhz dator.. tryckte på en knapp så blev den 90mhz! CRAZY KLOCKNING!

Jag vill lätt ha ett sånt kort.. Tänk dig själv att kunna trycka på "The red button"

Visa signatur

I5 2500K + Antec Kühler 620 / Asus P8Z77-V PRO / Corsair 16GB (4KIT) DDR3 1600MHz / Zotac GeForce GTX 470 1280MiB x2 / SSD 80GB Intel X25-M SATA2 x2 + Samsung Spinpoint F1 1000GiB / Antec P182b / Fractal Design Newton R3 1000W

Permalänk
Hedersmedlem

Undrar om det är en sådan där knapp där man inte vet om turbon är på eller av?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

April skämt i slutet av maj, fan

Permalänk
Medlem

Jag vill se detta kort i speljämförelser mot liknande kort där msi försvarar sina 2GB minne och motiverar det höga priset.

Störtlöjligt!

"Jag har ett grafikkort med 2GB minne som inte klarar av spel bättre än ett kort med 512MB minne" "Weeeehoooo jag är lite tappad om ni förstår" "Men jag tycker om att betala för saker som inte ger någon förbättring."

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Haha, vad löjligt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Det ända som var någolunda intressant var ju alla ingångar på baksidan. Att kunna köra två stycken 30" plus en HDTV vid sidan om är ju ganska intressant. Inte för att jag eller många andra skulle ha råd, men att möjligheten finns tycker jag är väldigt bra. Å andra sidan tycker jag att de skall skrota optisk ljudutgång och satsa på det via HDMI i stället.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Herregud vad smart marknadsföring, som när jamba lurar pengar av fjortisar.

Permalänk
Medlem

Kan nog sälja en del då det ju ser ruskigt snabbt ut när det står 2GB minne på kartongen. Tyvärr borde detta vara straffbart, tycker det är falsk marknadsföring och ett utnyttjande av svensons okunskap.

Permalänk
Medlem

Re: FELSTAVNING!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrom.emil
Vem f*n har skrivit denna artikel?

Det heter turboladdad, inte turboloddad.

[I]KORREKTURLÄS![/I]

Vad går du på egentligen?

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Re: Re: FELSTAVNING!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Vad går du på egentligen?

Jolt Cola och ostbågar!

(Och annat jag kan få tag på från apoteket, men det hör inte till ämnet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Det ända som var någolunda intressant var ju alla ingångar på baksidan. Att kunna köra två stycken 30" plus en HDTV vid sidan om är ju ganska intressant. Inte för att jag eller många andra skulle ha råd, men att möjligheten finns tycker jag är väldigt bra.

... om nu möjligheten finns. De flesta graffekort kan väl bara använda två utgångar, även om de har flera? (tex svhs-utgången)

Löjligt kort iallafall. Hoppas verkligen det inte säljer!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv

Visst, om man som tillverkare inte fått tillåtelse att överklocka ett kort från fabrik, är ju Turboknappen en 'workaround'.

Om inte felar ju den funktionen helt och hållet.

Permalänk
Medlem

Allt som har mycket och har någonting med turbo säljer!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

med den stora minnes mängden borde väll endå kortet bli bättre i hög upplösning som 1920x1080 ?

men eftersom priset är ca 700-800kr mer borde man endå få se en prestanda ökning på ca 20-40 % eller ? annars är det ju inte värt att lägga ut de extra pengarna..

Visa signatur

i5-4670K, GTX760, Cooler Master V8 GTS, Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeff92
med den stora minnes mängden borde väll endå kortet bli bättre i hög upplösning som 1920x1080 ?

men eftersom priset är ca 700-800kr mer borde man endå få se en prestanda ökning på ca 20-40 % eller ? annars är det ju inte värt att lägga ut de extra pengarna..

Jo men gpun måste ju orka leverera i den upplösningen också och det är där problemen startar. Möjligtvis att 1GB minne skulle vara bättre än 512Mb minne i vissa fåtal spel, men 2Gb är ju bara löjligt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Kort med mer än 512mb minne ger enbart prestanda när de körs i sli. Men testarna vägrar släppa några sådana tester trots att det är uppenbart. 2 gb kanske ger nåt om 5 år öka från 2fps till 3fps. Normala datoranvändare mäter tyvärr prestandan i minnes mb. Så jäkla tragiskt.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
De har visat upp 2GB kort 2 gånger nu. Senast den 3:e maj. Tävlingen här på Swec gällde t.ex. hur mycket MSI erbjöd som mest på sina grafikkort.
Rätt svar var 2GB trots det så har det ännu inte släppts något 2GB kort.
Att de nu visar upp ett nytt 2GB kort med överklockningsfunktion är inget annat än marknadsföring. Dålig marknadsföring.

Nå MSI? När börjar ni sälja de 2GB kort ni redan har visat upp? I den här takten så kommer Nvidias nya grafikkortsserie ha lanserats innan dessa kort kommer.

Tja... vad kan man säga... jag svarade 1GB då jag antar att erbjuda skulle vara knutet till en produkt som gick att köpa, inte knutet till fantasi och framtidsplaner.

Turboknapp på kortet är ju lite löjligt. Klart om det finns en header på kortet och man kan koppla sin egen knapp till den från fronten av datorn kanske den kan fylla en funktion. Annars vinner lätjan och man väljer ett läge och kör det för fullt.

Sist... 2GB... visst vi kan klanka ner på det nu men om några år vill vi alla ha det... mängden är inte fel, snarare är det var det blir applicerat.. på ett 9600GT?! Yay... jag kan mäta en procentiell liten skillnad i preformance när jag kör 2800*1900 (whatever... just think big big), men i den upplösningen pratar vi alltså att den går från totalt ospelbart till totalt ospelbart+1. Har själv 1GB på mitt klockade 8800GT och det känns overkill redan då.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.