Turboladdat Geforce från MSI

Permalänk
Moderator
Testpilot

Hoho jaja, jag säger då det.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Måste ha

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk

påminner om de gamla datorerna som hade en turbo knapp på tangentbordet.

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Medlem

heh.... Liiiite overkill med 2 gig? som om det skulle göra nån nytta, Men det säljer nog jäkligt bra till alla normala svensson på OnOff.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk

Vilken idiotisk sak, turboknapp. Och för detta pris.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Hahahaha msi är för roliga.

Permalänk

tjaa, om man bortser från 2gb overkill-ram och turboknapp ser det väl helt OK ut, om det nu är så att den går att köra helt passivt är de ju fint till htpc'n (optiskt ljud o hdmi på grafikkortet) synd bara att kortet är för stort för att passa i en htpc..

menmen, luktar flopp.

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk

varför vara så arga?
Det är ju bara coolt med 2gb och en röd magisk kalas-knapp.

Jag skulle inte säga nej till ett iaf.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

En knapp för att ändra frekvenser på grafikkort finns redan, kolla bara på Sparkles 8600gt:
http://mikrodatorn.idg.se/polopoly_fs/1.125280!imageManager/2...

t ex. Fanns säkerligen redan innan sparkle gjorde detta.

2gb minne är totalt onödigt och kylningen kan man lika gärna köpa en accelero s1 rev 2 och köra passiv konstant.

Totalt värdelöst msi. :]

Ang. nyheten, som ovan redan nämnt en gång, fast jag väljer den mildare varianten att framföra, korrekturläs. :] Ni slarvar otroligt ofta med det.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

ha-ha-ha

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Det ser ju fint ut på pappret med 2GB i alla fall. Rent praktiskt är det väl ungefär lika värdelöst som att trycka in 1GB på ett kort som ändå inte orkar jobba i de högsta upplösningarna.

Permalänk

det är ju sjukt fult också. bara bra grejer med andra ord.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk

"optisk ljuditgång"

Vad är ljuditgång"?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Re: FELSTAVNING!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrom.emil
Vem f*n har skrivit denna artikel?

Det heter turboladdad, inte turboloddad.

[I]KORREKTURLÄS![/I]

gnälliga unge. Passar inte artiklarna här kan du pallra dig iväg till ett annat forum.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loddie
Bara för att kunna säga "jag har 2 gig minne på mitt graffe"

Skulle någon skryta med att ha 2 gig i grafik skulle jag skratta honom i ansiktet:)

Men det kommer nog att sälja bra, vet många som tror att det bara är minnes storleken som spelar roll

Permalänk
Medlem

Kanske är det en ny trend?
"Har för för lite RAM minne, Låna lite minne från grafikkortet istället."

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

om jag inte misstar mig så är 2 GB minne inte helt onödigt om man jobbar med rendering och andra tunga industriproduktioner.

Att ha 1920*1200 kräver en hel del minne om man kör med AA etc. tänk 2 st 30"... inte för att fpsen kommer se bra ut i spel men vem bryr sig om spel?

Visa signatur

Björn.

Permalänk

Re: Re: Re: FELSTAVNING!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrom.emil
Jolt Cola och ostbågar!

(Och annat jag kan få tag på från apoteket, men det hör inte till ämnet)

Med tanke på hur upprörd du blev över en felaktig bokstav i notisen så gissar jag att du slår dig själv i huvudet med Jolt-burken som straff för ditt syftningsfel – eller du kanske brukar handla ostbågar på apoteket?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Kortet kommer bli slöare pga att det har mer minne, men att det är överklockat jämnar ut det lite mer och kommer nog göra så att det ger lite mer prestanda. Men tycker det är grymt onödigt att köpa ett sådant kort, bara för att luras.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jo men gpun måste ju orka leverera i den upplösningen också och det är där problemen startar. Möjligtvis att 1GB minne skulle vara bättre än 512Mb minne i vissa fåtal spel, men 2Gb är ju bara löjligt.

Jag håller med, men ändå tror jag detta kommer sälja

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Som många har skrivit tidigare, så är detta väll främst ett rika-svensson på OnOff som vill ha prestanda för pengarna... menne kan ni tänka er SLI med denna jäkeln? 4GB VRAM! Jag lovar att vi kommer se någon löjlig extremrig med det. Det är så korkat att det bara måste finnas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teh_KingCrab
Som många har skrivit tidigare, så är detta väll främst ett rika-svensson på OnOff som vill ha prestanda för pengarna... menne kan ni tänka er SLI med denna jäkeln? 4GB VRAM! Jag lovar att vi kommer se någon löjlig extremrig med det. Det är så korkat att det bara måste finnas.

Det blir fortfarande bara 2GB vram och inte en gnutta bättre prestanda jämfört mot två "normala" 9600GT, inte mycket att skryta med alltså. Vart ligger coolheten i att ha mycket minne när det inte gör ett skit åt prestandan ändå. "Jag har mycket minne men kan inte använda det ändå" Wow va coolt
Man kan lika gärna säga, "varsågod här får du en femhundring av mig"

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Lite roligt kort.

2GB är ganska så overkill men borde inte 2 av dom här fungera bra i SLI(?). Fast även 2st 9600GT GPUs skulle väl inte klara av att leverera det som krävs för den löjliga mängden minne, sen skärmen man skulle behöva använda ^^

9800GX2 2GB någon?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

1, 2 eller 10 GB grafikminne.. Lär knappast märkas någon skillnad med ett 9600GT, som ändå inte orkar i de upplösningar som möjligen kan kräva mycket minne.

Fult att lura på Svensson ett "turbokort med hela 2GB minne" som kostar 2000 spänn och ändå egentligen bara hör till budget/mellan-segmentet. För det måste ju vara det MSI är ute efter med detta.

Permalänk
Medlem

"-Okay, ska bara krypa under skrivbordet och trycka på en knapp. Sen kan vi lira..."

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeluxXxe
"-Okay, ska bara krypa under skrivbordet och trycka på en knapp. Sen kan vi lira..."

lal

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Har MSI någonsin presenterat något värdigt att spendera sina slantar på ? ingen överaskning direkt. Bra iaf att det är just de som ger sig på meningslösa expriment. Kör hårt.

Permalänk
Medlem

MSI och Gainward är väll mest känd för BSOD (Black screen of dead).
512mb i minne räcker till 9600GT.
Men snart har gpu´er mera minne än min cpu:)

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Men snart har gpu´er mera minne än min cpu:)

say what now?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Hedersmedlem

Nu jublar OEM-tillverkarna över hur många nya kunder dom ska lura!