Gammal Me install .. på Unix dist

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

Gammal Me install .. på Unix dist

Tjena.

Instalerade min andra fullriggare med ubuntu nyss. dock på disken så låg det visst ett gammal ME os. trodde jag rensade disken när jag instalerade men det verkar hänga kvar rester.

Hur gör jag att enbart radera dessa filer men ändå har kvar min Xubuntu dist?

en reinstall går säkert fortare men jag vill lära mig den hårda vägen
Alltid kul med nya os.

// Martin

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Kan du inte bara ta bort filerna? Eller menar du kanske att du har en partition för Me kvar? I så fall kan du använda gparted för att ta bort partitionen och sen förstora Ubuntu-partitionen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

Problemet är snarare att jag inte ens vet vad som är Unix filer och WIN filer.

Allting ligger på samma partion.

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jul 2001

Isåfall är din rootpartition i FAT, vilket är galet. Gör om installationen och se till att re-partitionera disken.

es en zp rz lw ho wc az em sc

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Har du installerat via wubi (från) windows?
Annars låter det inte troligt att windows skulle ligga på samma partition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jun 2007

är du verkligen säker på att de gör det? för använder inte Windows och Linux? olika filsystem. Windows använder väl NTFS och Linux Ext2/3 m.m.

testa att kolla med Gparted och se vad du hittar.

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haesil
är du verkligen säker på att de gör det? för använder inte Windows och Linux? olika filsystem. Windows använder väl NTFS och Linux Ext2/3 m.m.

Windows använder NTFS eller FAT, Linux lite vad det vill Linux har stöd för NTFS och FAT, men att ha root-partitionen som FAT är kanske inte det optimala.