Lugna Gatan lever upp till sitt rykte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2002

Lugna Gatan lever upp till sitt rykte?

Hänvisar till artikel på dn.se ; http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=774690

Hur upplever ni Lugna Gatan? Själv har jag många gånger blivit påhoppad av dessa egenutnämnda poliser som har uppträtt mästrande och flera gånger hotfullt både mot mig och bekanta.

Att de beter sig som överförfriskade fjortonåringar på en klassresa förvånar mig inte, och även om dessa individer är ett "urval" av hela gruppen som sådan, så speglar det min bild av Lugna Gatan helt och fullt.

Vad anser ni?

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Jan 2004

Har aldrig haft nått strul med dom, ser dom lite då och då stå på tåget eller perrongen och snacka skit

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Verkar mest vara folk som tidigare haft stora problem och nu har mindre problem.. mkt skumma tjomamr iaf..

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Min erfarenhet säger att de flesta inom den typen av organisationer arbetar där för att det "ska se bra ut" för polis och domstol.

//Bacon

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Lugna gatan är en ny variant på det gamla "non fighting generation". D.v.s. småkriminella våldsbenägna förlorare som använder ett "förtroendeuppdrag" för att få diverse förmåner. De gillar också att gå runt i grupp och trakassera/misshandla folk, precis som de alltid gjort.

"Non fighting generation" sprack på att de snarast var en fighting-generation (en efter en åkte dit för misshandel) och på att inkomna pengar förskingrades och försvann till diverse bankkonton i Schweiz.

Lugan gatan kommer att gå samma väg, vänta och se.