Läraren slarvade bort mitt prov

Permalänk

Läraren slarvade bort mitt prov

Hej! Jag skrev ett nationellt prov i matematik för ca 1 månad sedan. Detta väntade jag på länge, men fick aldrig tillbaka mer än g-delen, då läraren på något vänster lyckades slarva bort mitt prov.
Läraren erbjöd mig att göra om ett likvärdigt prov.

Är det verkligen så en lärare ska lösa problemet, eller kan jag snacka med rektorn, eller ska jag snacka med skolverket?

tack på förhand.

Permalänk
Avstängd

Gå till rektorn och ringa skolverket är nog bara jobbigt, onödigt och tar tid. Bättre att du kommer överens med läraren hur ni ska göra. Fördelen med att göra ett liknande prov är att du vet ungefär vad som kommer så jag ser det nästan bara som positivt, om du är haj på matte så att säga. Vad var det för mattekurs förresten?

Alla kan göra misstag.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

jag vill utnyttja mina rättigheter om jag har några i detta ämne. Jag undrar om det är såhär det ska gå till eller om jag kommer att få ett annat svar från skolverket än från min lärare.

Permalänk
Avstängd

Vet inte vad du har för rättigheter, men jag kan säga att prata med rektor och skolverket kan ta tid. Om betyget ska vara klart nu till sommaren tror jag det kan bli knappt om tid, särskilt om du ska gå ut ur trean från gymnasiet.

Vad var det för mattekurs och vad har du på de andra proven. Ligger du på en bra nivå kanske du inte ens behöver göra provet för att få det betyg du vill ha.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

matte B.

Har endast skrivit 1 prov då jag var borta, och provet jag skrev var endast max g i betyg.

Permalänk
Hedersmedlem

Dina rättigheter sträcker sig till en ny chans att bevisa dina kunskaper, dvs ett prov. Att förhandla till sig några betyg eller få det som kompensation är inget du har rätt till.

Permalänk
Medlem

Dck borde du få göra samma prov ett liknande är ju inte samma och du får då inte visa att du kan samma saker som de andra har fått visa.

Men Rättigheter har du inga. Du har rätt att göra ett nytt prov tyvärr:/ Finns en annan aktuell tråd om detta ämne.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Råkade ut för samma sak jag för ett tag sen, fast det var inte ett prov utan ett arbete jag hade gjort. Riktigt frustrerande, då jag var tvungen att göra om allting jag hade gjort hehe..

Länk till den diskussionen:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja göra SAMMA prov. Att du sedan har koll på frågorna och kan plugga extra är en bonus för dig och kan inte vara något negativt för läraren?

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Jag skulle vilja göra SAMMA prov. Att du sedan har koll på frågorna och kan plugga extra är en bonus för dig och kan inte vara något negativt för läraren?

Hur skulle något alternativ kunna vara negativt för läraren?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W