Fler detaljer om Geforce GTX 200

Permalänk
Melding Plague

Fler detaljer om Geforce GTX 200

Inom en månad är det tänkt att både Nvidia och ATI skall lansera nya grafikkort. Enligt de senaste uppgifterna kommer Nvidias nya Geforce GTX 200-serie att officiellt lanseras och börjas säljas den 17 juni. Under helgens gång har ny färsk information om GTX 280 och GTX 260 som de båda korten kommer att heta dykt upp, och både prestanda och pris sägs nu vara avslöjade.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Det där diagramet kan väl ändå inte stämma?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Dyrt, för mig som inte behöver "top of the line" är det endå bra då priset på 8800GT och 9600GT bör gå ner.

Hoppas nu bara att 9600GT Hurricane kommer till sverige snart...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Varför ens ta med ATIs kort i prestandatestet, gör ju bara så att man tror på dom mindre!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Varför ens ta med ATIs kort i prestandatestet, gör ju bara så att man tror på dom mindre!

Agreed. visa 3Dmark, spel prestanda whatever men inte pajkastning på andra företaget. Folk tycker bara det är löjligt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

"Om man får tro Nvidia kommer deras kommande kort att prestera flertalet gånger bättre än ATI Radeon 3870 X2"

njae.., snarare så är det endast det dubbla jämfört med Radeon kortet.., kollar man längst ner i statistik fönstret så börjar de på 0.8 och inte 0. Vilket innebär att nvidias kort ungefär har dubbelt så höga staplar än Radeon kortet.

Permalänk

Ser helt fantastiskt ut tills man inser att staplarna inte börjar på 0.

Svårt att se syftet med en artikel med såna här vinklade "fakta"...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Det där diagramet kan väl ändå inte stämma?

det är snarare marknadsföring än diagram
som jag tolkar det har de satt hur HF3870 presterar i ett antal spel/applikationer som "1.0" och sedan anger hur mycket bättre GTX2XX presterar, för att sedan få det hela att se ännu bättre ut kapar de helt sonika av den nedersta delen av diagrammet
marknadsföring säger vissa, bluff och båg säger andra, det handlar som så mycket annat om att lura konsumenter

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

HAHAH nvidias prestanda-diagram FTW jävla önske tänkande här asså

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Fan vad lågt av nvidia..

Permalänk
Medlem

wow lär ju bli lagom dyrt här då

Permalänk
Medlem

synd om nvidia.. man kommer behöva en kompressor för att kyla de där 1 miljarder transistorerna..

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twit
det är snarare marknadsföring än diagram
som jag tolkar det har de satt hur HF3870 presterar i ett antal spel/applikationer som "1.0" och sedan anger hur mycket bättre GTX2XX presterar, för att sedan få det hela att se ännu bättre ut kapar de helt sonika av den nedersta delen av diagrammet
marknadsföring säger vissa, bluff och båg säger andra, det handlar som så mycket annat om att lura konsumenter

Det var så jag tänkte. Väntar på diagram från t.ex Sweclockers innan jag tror på någonting.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd

HAHAHA lol

roligt diagram, säkert äkta:D

Permalänk
Medlem

Ni gillar verkligen den bilden..

Permalänk
Medlem

över 5000 för några extra FPS? Ja sääääkert

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Det kan mycket väl stämma, de kan välja spel och ställa in inställningarna så att de får fördel av det, 16*AF kanske? De kan ha testat olika uppsättningar och valt det resultat som var sämst för 3870x2. Notera att skalan börjar på 0.8, och vad är det de mäter min/med/max-fps? Jag tar det med en näve salt...

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

Man kommer omöjligt kunna spela med varken 3870X2 eller 4870X2 gå nu och köp 280 så ordnar sig allt. Vilket utomordentligt intryck man får av diagramet. Man märker ju verkligen själv hur mycket man bryr sig.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

ser ganska överdrivet ut, presis som att gtx korten kommer vara 5 ggr bättre än 3870x2 kortet.

Permalänk
Medlem

Skrattretande diagram.

Permalänk
Medlem

haha, vad menas med 1.0 som resultat i en stapel en fps?
Sämsta benchmark chart jag sett på länge.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Mediokert diagram, stapeldiagram tillhör ju A-kursen på högstadiet.

och som de redan skrivit, vad står y-axelns siffror för ? xD

Edit.. Glömde frågetecken.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
http://www.sweclockers.com/imagebank/200806/Gtx200-series-pe0...

haha, vad menas med 1.0 som resultat i en stapel en fps?
Sämsta benchmark chart jag sett på länge.

1st HD3870X2 kan jag tänka mig

Men vad lolliga dom får vara, självklart har dom användt en massa AF:P

Jag tänkte först SHIT 5-6 gånger så bra :O? elle nej,, vänta 50% bättre...^^

Permalänk
Medlem

Om man tittar noga så ser man att det de menar med "1.0" är 3870X2:s prestanda vid varje enskilt spel, och sedan kan man avläsa hur många gånger snabbare nVIDIA påstår att GTX200 korten är på de gröna staplarna. I genomsnitt verkar GTX280 vara knappt dubbelt så snabbt som HD3870X2... inte helt omöjligt ju.

Men i varje fall är det därför ATi verkar prestera "exakt likadant" i varje spel, man kan alltså inte jämföra staplarna med varandra utanför varje enskilt speltest.. utan det är bara jämförelse med ATis nuvarande flaggskep inom spelet som står under.

Och yeah... nVIDIA kastar mycket skit runt sig på sistone känns det som :p... hoppas bara de har prestandan att backa det med... FX-serien var inte såå fasligt länge sen

Permalänk
Medlem

Nvidia vilka j*vlar gör att för att lura okunniga konsumenter! aldrig jag kmr köpa ett kort från dom.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk

Redan sagt flera ggr i tråden men måste säga att det där måste vara bland det skummaste diagram jag någonsin sen, man undrar verkligen om det är Nvidia som gjort diagramet eller nåt annat flum.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
haha, vad menas med 1.0 som resultat i en stapel en fps?
Sämsta benchmark chart jag sett på länge.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axfred
Haha, typ. Och hur kommer det sig att HD3870X2 har exakt samma prestanda i varenda spel?

Liksom, samma FPS i CoD4 som i Crysis? Jag tror nog att CPUn flaskar lite där

Errr, det är val rätt uppenbart att det inte är antalet FPS, och inte att spelen får samma i varenda spel heller.

Dock så är diagrammet skit från början och bara dåligt marknadsföringsknep, precis som twit skrev. Dålig stil av NVIDIA och nu hoppas jag verkligen att AMD/ATIs 4xxx serie smiskar NVIDIA hårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Om man får tro Nvidia kommer deras kommande kort att prestera flertalet gånger bättre än ATI Radeon 3870 X2 i det specifika fall de testat korten i, vilket det nu är.

Verkar som om redaktören inte tittat lika ordentligt på diagrammet som sweclockers läsare...
Men 2 kanske räknas som "flertalet"?

Permalänk
Medlem

Tycker nog att diagrammet är schysst. Det gäller då iofs att man läst ett eller två diagram förut...

3870x2:t är referens i alla tester, och dess resultat är följaktligen 1.

Nvidia menar att deras nya kort presterar mellan ca 130-180% av just 3870x2.

...fast eftersom de flesta diagram i detta ämne inte använder sig av denna metod kan det ju bli litet fel...

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Har inte läst alla inlägg här men, vilken idiot som helst borde kunna förstå att ett Radeon 3870 X2 inte presterar exakt likadant i alla spel och tester. Tittar man på dom röda staplarna är de ju exakt lika höga i alla spel och tester. Därför är diagrammet totalt BOGUS!!! Bullshit, för att uttrycka mig konkret.