Världens dyraste gymbesök (1800 spänn)

Permalänk
Medlem

Världens dyraste gymbesök (1800 spänn)

I höstas köpte jag ett gymkort för 1800:-. Tänkte att "nu jäklar ska jag börja träna ordentligt!". Jag gymmade en gång och fick sån sjuk träningsvärk att jag inte kunde gå ordentligt på två veckor Sedan dess har jag inte varit där och nu är det sommarlov och jag har pröjsat 1800:- för att gymma EN gång! Illa!

Jag hörde mig för och tydligen är det ganska vanligt att folk satsar pengar på olika träningskort bara för att kunna slappna av och känna att dom minsann har försökt börja träna. Nån som känner igen sig ?

edit: aj då, fel forumsdel antar jag...

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Haha klantarsel. Ja personer som bara tränar ett par gånger ser man ibland. De tycks flockas kring nyår och precis innan sommaren. Du skulle verkligen ha gått ett par gånger utan att köpa ett kort för att testa om det var någonting för dig :).

EDIT: Första inlägget på flera år, the lost son has found his way back ;).

Permalänk
Medlem

Sådär är det alltid första gången. Nu har jag rätt svårt att få träningsvärk.

Permalänk
Medlem

Mm alltid så första gången, det går över sen. Man får fortfarande träningsvärk efter nåt tag, men inte sån träningsvärk man får när man tränat för första gången.

Ge inte upp.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

nja. köpte träningskort för drygt en månad sedan, har tränat regelbundet(mycket regelbundet) sen dess.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Medlem

Köpte ett årskort för en 4500:-, tränade väll aktivt 4 första månaderna sen gick jag inte dit mer

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

fy satan vilka dyra gym ni verkar gå på. Mitt halvårskort kostar 600kr, och årskort 1000kr.

Har man aldrig varit van vid hård fysisk träning så får man givetvis en fruktansvärd träningsvärk, men träningsvärk tränar man bort

Ett tips är ju om man ska börja på ett gym förbered er med lite kroppsträning innan, armhävningar, situps etc. Sen brukar det gå bra om frågar lite snällt om man kan får testa ett par gånger innan man köper gymkortet.

Permalänk

Hehe, du är inte ensam. På mitt gym är det alltid fullt med medelålders kvinnor i nyköpta träningskläder i januari. I februari är det lugnt igen.

En av receptionisterna berättade att det var en kvinna som slog till på deras dyraste årskort (alla anläggningar, alla tider) för typ 5000, bokade in PT för 10 träningstillfällen, köpte kläder för flera tusen och några säckar kosttillskott.

Hon var tidig till sitt första PT-pass och gick ut på gymmet för att bekanta sig lite med prylarna. Hon såg att det var någon som tränade triceps med rep i en sådan där vajer-maskin (man står framåtböjd och drar repen över huvudet). Efter att personen var klar gick hon därför fram, plockade bort alla vikter och drog till. Tyvärr var det lite för lätt motstånd för hennes energiska drag så hon dunkade metallfästet med stor kraft i bakhuvudet.

Efter det har hon inte synts till mera. Runt 8 000:- för två sekunders träning - DET kan man kalla för ett dyrt gymkort.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Jag har gratis gym. Det är gött att vara student.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Jag har gratis gym. Det är gött att vara student.

Jag har 4000:- i friskvårdspengar. Det är gött att jobba

Permalänk
Medlem

Jag tränar inte på gym, det är gôtt att vara lat

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk
Medlem

Jag springer, det är gratis:)

Ok, jag skrev i tråden bara för att få visa min nya signatur;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Hehe, du är inte ensam. På mitt gym är det alltid fullt med medelålders kvinnor i nyköpta träningskläder i januari. I februari är det lugnt igen.

En av receptionisterna berättade att det var en kvinna som slog till på deras dyraste årskort (alla anläggningar, alla tider) för typ 5000, bokade in PT för 10 träningstillfällen, köpte kläder för flera tusen och några säckar kosttillskott.

Hon var tidig till sitt första PT-pass och gick ut på gymmet för att bekanta sig lite med prylarna. Hon såg att det var någon som tränade triceps med rep i en sådan där vajer-maskin (man står framåtböjd och drar repen över huvudet). Efter att personen var klar gick hon därför fram, plockade bort alla vikter och drog till. Tyvärr var det lite för lätt motstånd för hennes energiska drag så hon dunkade metallfästet med stor kraft i bakhuvudet.

Efter det har hon inte synts till mera. Runt 8 000:- för två sekunders träning - DET kan man kalla för ett dyrt gymkort.

Hahaha, gott skratt man fick där

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

För tillfället har vi ett gym på jobbet där jag jobbar. Nästan aldrig folk där och har det mesta som man behöver.

Men snart ska jag sluta och då blir det till att teckna dyrt kort på SATS istället. Blää för sånt

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

haha känner igen så väl.
Betalade 400kr/månaden bundet till 12månader på fysiken här i Göteborg.

Tränade la lagom regelbundet under de 4 första månaderna. Sen blev det sommar och sen orkade jag inte bry mig.
Var lagom onödigt och dyrt.

Permalänk
Avstängd

I vilken muskel lyckades du få träningsverk i 2 veckor?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
I vilken muskel lyckades du få träningsverk i 2 veckor?

Den runda...

Jag har två gratis gym på jobbet, men brukar inte orka dra mig dit. Har köpt ny cykel nu istället som jag harvar runt med, gött att ta några mil när det är såhär jävla gött väder!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Den runda...

Runda muskeln? :S

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Gymen tjanar ju pengar på alla som inte är där. Själv är jag där 3-4 gånger i veckan. Jag vet inte hur jag lyckats för jag har blivit grymt lat.

Ja du, jag hade inte gymmat på ett bra tag och när jag körde första gången på gymmet här (gymmade tidigare en bit bort) hade jag hyffsat med värk i kroppen men jag tvingade mig dit 2 dagar efter.

edit:

Crippa90 - ringmuskeln?

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

VeNoM: ha ha, yep back in bizniz

Crippa90: jag körde nån maskin som såg ut som en sån där gynekologstol, man övade ljumskarna med den.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Gym är så överskattat. Finns nog inget som är tråkigare än ett gym enligt mig.

Det finns en hel värld där ute som du kan utforska med hela kroppen. En skogspromendad (eller löpning i skogen) eller en promenad bland klippor vid havet rör på många kroppsdelar, samtidigt som det är mycket intressantare än ett monotont gym (Naturen stimulerar också hjärnan). Nu på sommaren kan man också simma utomhus + hitta på många mer utomhusaktiviteter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
VeNoM: ha ha, yep back in bizniz

Crippa90: jag körde nån maskin som såg ut som en sån där gynekologstol, man övade ljumskarna med den.

Ljumskarna är ett helvete att få träningsvärk i. Brukar få det ibland trots att jag gymmat konstant 4 dagar i veckan i drygt ett år. Har sådan tur att jag kör mitt ljumskpass på fredagar så jag kan stappla runt i lägenheten hela helgen

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

jag å tjejen betalar ihop 725kr månaden för ett sambo-gymkort..

har inte varit där på över ett halvår nu. snart dags å säga upp de.

Permalänk
Medlem

Känner igen detta allt för väll fast inte på mig själv. Farsan har gjort denna tabbe någon gång och likaså många polare. Släkten har även tjatat på mig att börja på ett gym men det ekonomiska misstaget gör jag inte.

Är jag den enda här föresten som går genom hela hemstaden till och från jobbet? 40 min ordentlig marsch till och från, det är bra med motion det för benen. Armarna är dock skin och ben.

Permalänk
Medlem

Prata me en tjejkompis för ett tag sen, hon gnällde på hur mycke utgifter hon hade och pengarna bara flög iväg. Men det visade sig också att hon pröjsa 325:-/mån för ett gymkort. Vet inte hur ofta hon är där givetivs, men kanske 2-4ggr i veckan.

Min reaktion blev givetvis "325 i månaden för gymma??!! vad i helvete är det för lyxgym"

Permalänk

Ger 1500 för ett familjekort för fyra pers. Ä iofs bara jag som är där.
Känner flera i kassan så man kan komma in när man vill, även om öppettiderna suger.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Prata me en tjejkompis för ett tag sen, hon gnällde på hur mycke utgifter hon hade och pengarna bara flög iväg. Men det visade sig också att hon pröjsa 325:-/mån för ett gymkort. Vet inte hur ofta hon är där givetivs, men kanske 2-4ggr i veckan.

Min reaktion blev givetvis "325 i månaden för gymma??!! vad i helvete är det för lyxgym"

Tror du på fullaste allvar att gymlokaler, utrustning och personal är gratis?

Visst kan du få gymma i Kjell-Oves sunkiga källarlokaler under det lokala sil-cafe't för 150:- i månaden, men som inom så många andra områden så får man det man betalar för.

Jag betalar knappt 350:- i månaden för mitt gymkort och det är den sista fasta utgift jag skulle göra mig av med. Skulle hellre säga upp vår kabeltv eller gå ner från 100mbit till 10mbit internetanslutning.

Man kan snåla på mycket, men att snåla på sin egna personliga hälsa är det dummaste man kan göra.

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Själv går jag på skolans gym för 300kr om året. Är dock inte öppet under sommarlovet så jag kommer bli tvungen att köpa något 3 månaders kort eller liknande någonstans.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Har gratis gym på nya jobbet

Sen att jag köpte ett årskort på worldclass innan jag bytte jobb är en annan femma...

Permalänk

Själv har jag också på niten, mitt problem var dock konflikt med damer så jag slutade direkt fast jag hade ett halvår kvar. (jag och damer fungerar ej tillsammans)

Dessutom har jag lagt ut x-antal tusen på träningsredskap, bl.a. en bra motionscykel, matta till xboxen, löparskor, speciell overall o.s.v. som jag aldrig använder fast jag verkligen skulle behöva det.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".