MSI blåser liv i Wind

Permalänk
Melding Plague

MSI blåser liv i Wind

MSI har idag lanserat sin efterlängtade minilaptop Wind. Den första modellen i Windserien heter U100 och konkurrerar mot Asus, HP och andra tillverkare som gett sig in i marknaden för billiga bärbara datorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hoppas det kommer tester och jämförelser snart! Ser ut att kunna bli en bra sommar det här

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu börjar Mini laptops komma ut Väntar på Gigabytes...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Är det bara jag som skulle vilja ha denna fast me en VIA Isiah-processor istället? Atom verkar inte vara det bästa valet i dagsläget precis.

Visa signatur

INTEL CORE2DUO XEON3060@3GHZ, AMD FIREPRO 3D V4800 1GB, 8GB DDR2 GIGABYTE GA-G33M-DS2R MOBO WINDOWS 8.1 PRO 64bit

Permalänk
Medlem

Den här såg riktigt nice ut måste jag säga, bara fördelar mot Asus EEE men dom släpper väll också med Atom och större skärm snart

Permalänk
Medlem

"speciellt viktigt för oss nordbor med större händer än sydostasiaterna"
Racist!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Verkar najs. Synd att inget pris nämns i nyheten.

Permalänk
Medlem

Riktigt najs. Lillasyrran är sugen på LGs rosa 12" men med tanke på hennes behov och ekonomi så är detta ett klart bättre val, är lite sugen själv, dock inte på den rosa

Visa signatur

P182 | TX 650W | Q6600 | EP35-DS4 | 9800 GTX 512MB | 4*1 GB PC8500 | 2x500GB int. + 500GB ext. | 24'' TFT @ 1920x1200 | G15 | DeathAdder | VHP 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Verkar najs. Synd att inget pris nämns i nyheten.

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=11962

Permalänk
Avstängd

Jojo men vi vill veta svenska priser!! USA priserna säger inget

Permalänk

Har hänt en hel del i forumet för bärbara datorer idag. Det finns en tråd om MSI Wind där flera recensioner har dykt upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pseudo
...dock inte på den rosa

Haha, vadå?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket snack från många tillverkare och lite verkstad. Svenskanpassade versioner av dem ska hit här och nu tycker jag Såg hur lång tid det tog för Asus att fixa Eee PC 701. Frustrerad blir jag över att vänta på dem.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

USA priser säger visst en hel del. då EEEPC kostar 400 dollar i USA och 3000kr i Sverige lär Wind hamna på samma pris (för linux-versionen).

Sett olika siffror om batteritiden, läste 8h förut men länken ovanför säger 5,5h. Ingen brådska ännu dock, väntar och ser vad som händer när fler lanserat sina datorer.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Jag vill inte ha en Atom-dator, och sen är det ganska korkat av dem att sätta FN-knappen längst ut på raden nere till vänster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Avståndet mellan tangenterna är 17,5 millimeter vilket inte är mycket mindre än vanliga tangentbord.

1,75cm glipa mellan tangenterna?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jag vill se fler billiga 12"

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Jag vill ha denna men med Nano, SDD 10gb, 11" skärm, samt något bättre batteri.
Gärna nästan fullsize T-bord,
Aldrig är man nöjd =D

Permalänk
Medlem

Om dem bara kunde lansera dem på den svenska marknaden lite snabbare. Asus har ju inte direkt imponerat, som först nu hittat hit med Eee 701. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caineth
Om dem bara kunde lansera dem på den svenska marknaden lite snabbare. Asus har ju inte direkt imponerat, som först nu hittat hit med Eee 701. :/

Jag håller med dig, det är så man skrattar åt det nästan. Varför liksom?

Permalänk
Medlem

Det är oss "nordbor" med "stora händer" som alla hatar och inte orkar bry sig om... Därför kommer ingenting till oss.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreenTooth
Är det bara jag som skulle vilja ha denna fast me en VIA Isiah-processor istället? Atom verkar inte vara det bästa valet i dagsläget precis.

HP 2133 har Via C7.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Mycket snack från många tillverkare och lite verkstad. Svenskanpassade versioner av dem ska hit här och nu tycker jag Såg hur lång tid det tog för Asus att fixa Eee PC 701. Frustrerad blir jag över att vänta på dem.

Exakt! Hit med en omedelbart, jag vill bränna pengar

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd

Ok, vart köper jag en då

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Avstängd

Jag håller på att sätta ihop en schysst spelburk som ska säljas när wind dyker upp.. men vi får la vänta tills nästa år innan dom släpper nå som vanligt!

Permalänk
Medlem

När ska apple kontra?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
När ska apple kontra?

apple gör ju inte direkt billiga bärbara, så dom konkurrerar ju inte alls med varandra.

Visa signatur

Samvetet är den inre röst som varnar för att någon kanske ser en

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Hoppas det kommer tester och jämförelser snart! Ser ut att kunna bli en bra sommar det här

http://www.laptopmag.com/review/laptops/msi-wind.aspx?page=1

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Den svarta är ruggigt snygg. Blir nog en när den släpps 16 juni.

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

Pris i sverige och releasedatum? Vill ha den nu, väljer denna över Asus vilken dag som helst.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Pris i sverige och releasedatum? Vill ha den nu, väljer denna över Asus vilken dag som helst.

Bara SSD som saknas men det går att leva utan

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.