Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml
Ja hejdå, ingen inflation?

Så du förespråkar att levnadsstandarden inte ska förbättras i framtiden?

Det går väl ändå inte att förbättra den. Vi lever ju redan över våra tillgångar (jordens resurser) iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Det går väl ändå inte att förbättra den. Vi lever ju redan över våra tillgångar (jordens resurser) iaf.

Lyckligtvis är det inte sant, och i övrigt finns det sätt att få bättre levnadsstandard med färre resurser.

Det finns ingen anledning att vara en dysterkvist gällande framtiden, den ser faktiskt ljus ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml
Lyckligtvis är det inte sant, och i övrigt finns det sätt att få bättre levnadsstandard med färre resurser.

Det finns ingen anledning att vara en dysterkvist gällande framtiden, den ser faktiskt ljus ut.

Jag är inte särskilt dyster egentligen. Jag har alltid trott att vi klarar oss på nåt sätt. Och visst går det nog att få bra levnadsstandard (eller kanske livsglädge) med färre resurser. Vi har ju ändå inget annat val än att anpassa oss och försöka använda mindre resurser. Ungefär som de på Cuba gjort (läste nåt om det men kommer inte ihåg länken men går säkert att googla sig fram till det).

Blev lite off-topic bara...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Sverige är vi, folket, och skatten betalar vi till os själva. Det finns dock många som stjäl dessa pengar. Dem kallar vi för korrumperade. En grupp av sveriges mest etablerade tjuvar är krigshetsarna, som står bakom vapenmarknaden där de kan ta åt sig hur mycket pengar som helst på precis samma sätt som maffian tar avgift för sitt beskydd. Marknaden behöver tyvärr styras för människor är allt för lätta att påverka med reklam och lätta att lura till fel val vilket också många lockas utnyttja för att fylla sina egna fickor.

Fast nu glömde du ju vilka som är den största maffian och tar in mest pengar av alla...

*hint* StaXXX *hint*

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk

Jag har bara en fråga eller kommentar angående banker i Sverige.. samt en om USA:s banker som är mer konspiratorisk

I Sverige
Bankerna använder våra pengar för att handla med olika saker Och har gjort under lång tid.. jag och många med mig vet om att för några decennium sen gjorde bankerna många stora dåliga affärer... där de förlorade våra pengar.. vad gör då staten? jo de går in och betalar till bankerna för att dom inte skulle gå omkull.. fine.. jätte bra.. att dom räddar dom.. men med vems pengar var detta de gjorde det? jo våra.. utan banker hade inte samhället kanske fungerat som vi ser det idag.. men nu på nyheterna ser man att bankerna går med vinst med massa miljoner.. det jag får i åtanke är då.. varför betalar dom inte tillbaka alla dessa pengar som egentligen är våra två gånger om.. kanske inte staten "lånade" i den meningen vi gör av bankerna.. men det är bankerna som uppfunnit systemet då borde dom väll med betala tillbaka sitt "lån" till saten eller? inte frö att staten gör nått vettigt av det nu när som inte har några verksamheter kvar att försörja men endå..

Till USA.
Först av allt gör staten det samma i USA.. dom går in med pengar och räddar banker.. men det är inte det jag ska beklaga mig eller rättare sagt fråga över..

(Nu kommer ett stycke där alla som är rädda för konspirationer ska kolla bort)

Jag kan varken styrka att detta är sant eller att det inte är det.
MEN det får allt att bli försåtligt enligt min mening

Enligt vad jag fått se i filmen http://www.zeitgeistmovie.com/
Så förklaras anlednignen att USA vill ha kontroll över oljeländerna med att Rockefeller familjen tillsammans med några andra Amerikanska bankjättar äger Dollarn. Detta enligt mig förklarar varför personer som Bush kan komma till makten.. och det förklara även varför USA är så rädda för dessa diktaturer. Det är för att som inte framgår i filmen men som jag har fått reda på nu i efterhand så hade Sadam hotat med att börja sälja oljan i Euro istället för dollar vilket leder till att USA hade förlorat en stor del av makten över världen eller i alla fall förlorat inkomsterna. De skyllde på att han hade massa vapen och olagligheter för sig.. men det roliga är att USA har tidigare hat en mycket nära relation till Sadam genom att de sålt enorma mängder.. ja just det.. Vapen.. (bara början kan fortsätta här i evigheter)

Ska vi göra ett jämförande? jag säljer en sten till dig.. sen så kommer jag hem till dig och säger att du har massa farliga stenar hemma.. visst fan har du det och jag vet det eftersom jag sålt det till dig innan.. Detta var vad USA gjorde..

Detta får mig även att anse att deras anledning som var att föra dit demokrati är löjligt eftersom de inte själva har det om de rikaste i landet bestämmer vem som skall sitta vid makten.. bara det att det är en dold diktatur.

Enda nackdelen är att denna film framstår mycket konspiratorisk... vilket kommer att få den till att falla i era ögon.. och man ska även ta den med en nypa salt för det ska man göra med allt i samhället.. jag tycker bara att den får allt att passa så bra in och den förklarar USAs handlingar..

Vill nån att jag ska skriva mer få ni säga till vill nån att jag aldrig ska skriva mer få ni säga det med

Visa signatur

Hevy metal Rocks!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hardbig_foot
Jag har bara en fråga eller kommentar angående banker i Sverige.. samt en om USA:s banker som är mer konspiratorisk

I Sverige
Bankerna använder våra pengar för att handla med olika saker Och har gjort under lång tid.. jag och många med mig vet om att för några decennium sen gjorde bankerna många stora dåliga affärer... där de förlorade våra pengar.. vad gör då staten? jo de går in och betalar till bankerna för att dom inte skulle gå omkull.. fine.. jätte bra.. att dom räddar dom.. men med vems pengar var detta de gjorde det? jo våra.. utan banker hade inte samhället kanske fungerat som vi ser det idag.. men nu på nyheterna ser man att bankerna går med vinst med massa miljoner.. det jag får i åtanke är då.. varför betalar dom inte tillbaka alla dessa pengar som egentligen är våra två gånger om.. kanske inte staten "lånade" i den meningen vi gör av bankerna.. men det är bankerna som uppfunnit systemet då borde dom väll med betala tillbaka sitt "lån" till saten eller? inte frö att staten gör nått vettigt av det nu när som inte har några verksamheter kvar att försörja men endå..

Till USA.
Först av allt gör staten det samma i USA.. dom går in med pengar och räddar banker.. men det är inte det jag ska beklaga mig eller rättare sagt fråga över..

(Nu kommer ett stycke där alla som är rädda för konspirationer ska kolla bort)

Jag kan varken styrka att detta är sant eller att det inte är det.
MEN det får allt att bli försåtligt enligt min mening

Enligt vad jag fått se i filmen http://www.zeitgeistmovie.com/
Så förklaras anlednignen att USA vill ha kontroll över oljeländerna med att Rockefeller familjen tillsammans med några andra Amerikanska bankjättar äger Dollarn. Detta enligt mig förklarar varför personer som Bush kan komma till makten.. och det förklara även varför USA är så rädda för dessa diktaturer. Det är för att som inte framgår i filmen men som jag har fått reda på nu i efterhand så hade Sadam hotat med att börja sälja oljan i Euro istället för dollar vilket leder till att USA hade förlorat en stor del av makten över världen eller i alla fall förlorat inkomsterna. De skyllde på att han hade massa vapen och olagligheter för sig.. men det roliga är att USA har tidigare hat en mycket nära relation till Sadam genom att de sålt enorma mängder.. ja just det.. Vapen.. (bara början kan fortsätta här i evigheter)

Ska vi göra ett jämförande? jag säljer en sten till dig.. sen så kommer jag hem till dig och säger att du har massa farliga stenar hemma.. visst fan har du det och jag vet det eftersom jag sålt det till dig innan.. Detta var vad USA gjorde..

Detta får mig även att anse att deras anledning som var att föra dit demokrati är löjligt eftersom de inte själva har det om de rikaste i landet bestämmer vem som skall sitta vid makten.. bara det att det är en dold diktatur.

Enda nackdelen är att denna film framstår mycket konspiratorisk... vilket kommer att få den till att falla i era ögon.. och man ska även ta den med en nypa salt för det ska man göra med allt i samhället.. jag tycker bara att den får allt att passa så bra in och den förklarar USAs handlingar..

Vill nån att jag ska skriva mer få ni säga till vill nån att jag aldrig ska skriva mer få ni säga det med

Du får gärna disskutera vidare, intressant tyckte jag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Du får gärna disskutera vidare, intressant tyckte jag

Jag med, så skriv på

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Du får gärna disskutera vidare, intressant tyckte jag

Jag också. Såg den där filmen också även om jag hoppade över några bitar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Läs även detta om den "nya" valutan Amero som är ett motdrag till Euron från USA, Canada och Mexico.

http://en.wikipedia.org/wiki/American_currency_union

Finns även en del konspirationsteorier om att de som står bakom FED (privat företag) och andra "hemliga personer" vill ha en och samma valuta för hela världen och på så sätt kunna kontrollera hela världsmarknaden.

FED som är ett privat företag slutade t.ex 2006 att meddela hur mycket pengar som trycks på årsbasis, dvs ingen vet det egentliga värdet på dollarn.

Dock börjar det köra ihop sig lite då vissa oljenationer inte längre vill ha betalt i dollar, t.ex Iran.

Permalänk

Okej.. till nästa sak.. Och jag personligen tycker inte om Michael Moore men han för fram debatter i ljuset å det tycker jag är bra.. hans filmer skall tas med en stor nypa salt.

http://video.google.com/videosearch?q=sicko&sitesearch=#

Sicko

Denna filmen är ett måste att se och efter ni har gjort detta hoppas jag innerligt att ni väljer bort alla tankar som går i Moderaternas fotspår om att sälja ut någon del av de statligt ägda institutionerna.

Okej.. socialdemokraterna är lika dåliga dom så vill inte peka på att något parti är bättre än det andra.. Men just i denna frågan är dem det..

Att sälja ut sjukhusen kan enbart sluta på ett sätt.. och det är denna enorma jakt efter pengar som sjukhusen har för sig i USA vilket leder till att patienternas välmående kommer i andra hand.

Den svenska sjukvårde har varit som Englands.. och skulle kunna vara där igen om inte vi säljer ut allt och får det till att bli en vinstmaskin.

Nu säger jag inte att konkurrens är bra eller dåligt.. i vissa fall.. men inte när människor kommer i kläm på grund av det som de gör i sjukvården.. då är det dåligt.. det finns inget att vinna på att låta några företag ta över... den som kan bevisa någon fördel för mig som inte gör så att människor lider i det långa loppet ska jag ge en stor guld stjärna.

Visa signatur

Hevy metal Rocks!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc

FED som är ett privat företag slutade t.ex 2006 att meddela hur mycket pengar som trycks på årsbasis, dvs ingen vet det egentliga värdet på dollarn.

Nå, nog med konspirationsteorier nu, jag tyckte det var bättre när Psi uttalde sig med lite mer faktagrundande saker. Foliehatt på!

För övrigt så är, precis som Psi förklarade tidiagre, kontaterna bara en liten liten liten del av valutans värde. Så om dom trycker mer eller mindre pengar kvittar egentligen. Då är inflationen (som också vart uppe innan) mycket värre när det gäller valutans egentliga värde.

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner