Antec Three Hundred

Permalänk
Melding Plague

Antec Three Hundred

Chassin från Antec är väldigt populära här på SweClockers, däribland storsäljarna Nine Hundred och P180-serien. Det alla chassin har gemensamt är genomtänkt design och en prislapp på runt tusenlappen. Idag ska vi titta närmare på ett lite billigare chassi från tillverkaren och se om det håller samma kvalité som de dyrare modellerna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt jättebra ut för att kosta 500kr.

Permalänk
Medlem

Jag har verkligen väntat på en bra recension av denna! Tack Väljer mellan denna och Solo.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Mycket bra chassi. Det jag kan lägga till är att 140mm fläkten på toppen började avge vibrationer i hela chassit.

Annars har jag inga klagomål bara Antec fläktarna som ska bort så är jag helnöjd med chassit

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Enda minuset är väll hur diskarna sitter utan silicondämpare som man är vav vid i Antecs chassin men enligt er så gjorde det inte speciellt mkt
Helt klart ett jättefynd i 500kr klassen då det här lätt kan konkurera med chassin för 800-1000kr.

Btw vad för grafikkort får plats som max? 9800GTX gränsen eller kan man klämma in ett 9800GX2/Hd3870x2?

Permalänk
Medlem

Hm, trist med 140mm-fläktar och silikondämparna, som sagt...
Annars såg det ju prisvärt ut, inget för mig dock
Fin recension

Permalänk
Inaktiv

Kass hantering av hårddiskar, annars bra chassi för sitt pris.

Permalänk
Medlem

Har chassit här hemma nu. Håller på och sätta ihop en datorn åt en polare.

Riktigt bra chassi för det priset.

Permalänk

Verkar ok! Kylningen är vad jag är ute efter iaf.

Permalänk
Medlem

Ser toppen ut för gamers på en budget. Heck, jag har nog gärna köpt ett sånt här ändå

Permalänk
Medlem

Säger samma sak här som jag kommenterade på den nya HP-skärmen. Bort med all plast och hoppa över allt extra skit som jag ändå inte vill ha. Behöver inga extrafläktar, extra "hdd-hållare", monitor eller vad fan de proppar i. Fixa smarta sladdlösningar istället, vilket Antec förvisso brukar lyckas ganska bra med. Ett extra plus för att nätagget sitter längst ner också. DOCK ett minus för att det är ett helvete med modulära sladdar att komma åt nere vid nätagget.
Ser gärna ett chassi helt i stål, aluminium, titanium, Liquid Metal eller liknande. Gärna lackad helt i svart, även på insidan för en homogen känsla. Sedan får det gärna vara någon färgklick eller rand på sidan utformat i chassit givetvis och inte något extraskit. Sedan får det gärna vara lite sexiga kurvor på den. MEN den får gärna vara clean och inte en massa "påklistrade" saker. Allt ska vara en enda form/skal/plåt eller vad det heter.

Visa signatur

En dator blir aldrig som man tänkt sig

Permalänk
Medlem

Bra för sitt pris och jag gillar fronten.

Men skulle vilja se en version för matx endast som skippar 2st cd slots men behåller fläktarna i fronten så bara krympa ned lådan lite på höjden.

Sen kan dom skippa fläktarna i topp och sidan och använda gummiupphängningen som finns i p150 för hd.

Då skulle jag hitta min perfekta låda

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Jag har verkligen väntat på en bra recension av denna! Tack Väljer mellan denna och Solo.

SOLO är ett kanon chassi men kan ha problem med långa graffekort.
Mitt nya system som byggs efter sommaren kommer nog ha detta 300 chassi som bas + lite tillägg av ljuddämpning...

Permalänk
Medlem

man får riktigt mycket för pengarna iaf..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spiroo
Säger samma sak här som jag kommenterade på den nya HP-skärmen. Bort med all plast och hoppa över allt extra skit som jag ändå inte vill ha. Behöver inga extrafläktar, extra "hdd-hållare", monitor eller vad fan de proppar i. Fixa smarta sladdlösningar istället, vilket Antec förvisso brukar lyckas ganska bra med. Ett extra plus för att nätagget sitter längst ner också. DOCK ett minus för att det är ett helvete med modulära sladdar att komma åt nere vid nätagget.
Ser gärna ett chassi helt i stål, aluminium, titanium, Liquid Metal eller liknande. Gärna lackad helt i svart, även på insidan för en homogen känsla. Sedan får det gärna vara någon färgklick eller rand på sidan utformat i chassit givetvis och inte något extraskit. Sedan får det gärna vara lite sexiga kurvor på den. MEN den får gärna vara clean och inte en massa "påklistrade" saker. Allt ska vara en enda form/skal/plåt eller vad det heter.

Finns kanske andra som vill ha all plast å extra fläktar.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk

mitt nästa chassi blir nog ett 300

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av happy_per
SOLO är ett kanon chassi men kan ha problem med långa graffekort.
Mitt nya system som byggs efter sommaren kommer nog ha detta 300 chassi som bas + lite tillägg av ljuddämpning...

Tycker inte att du kan jämföra Solo mot 300, de är ju byggda med helt olika egenskaper. Solon är tystare, har överlag bättre kvalité med t.ex. upphändga hårddiskar, men kommer också med sämre kylningsförmåga och utrymme än 300. Jämför recensioner och make up your mind. :3

Permalänk
Medlem

Bra Antec, äntligen slipper man betala för allt skräp man ändå inte vill ha

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Har vi en ny lågbudgetkung runt hörnet?

Permalänk

Hur är det utrymme för grafikkort?

Permalänk

Tror ni att sidofläkten kommer att stå i vägen för en Tuniq Tower? Gillar chassit faktiskt, mycket för pengarna!

Hur är 900 jämfört med denna?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Re: Antec Three Hundred

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Chassin från Antec är väldigt populära här på SweClockers, däribland storsäljarna Nine Hundered och P180-serien. Det alla chassin har gemensamt är genomtänkt design och en prislapp på runt tusenlappen. Idag ska vi titta närmare på ett lite billigare chassi från tillverkaren och se om det håller samma kvalité som de dyrare modellerna.

Läs artikeln

Tack för recensionen.

Jag kanske missade det ? men vad är det för plåt i detta chassit ? Tjocklek alltså ?
Prislappen anger ju att det kanske är tunnare än vanligt ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Fin recension

Ett par frågor:
Är sidoplåtarna identiska förutom fläkthålet? Dvs kan man byta plats på dem om man inte vill ha ett ventilationshål som läcker ljud?

Går det att klämma in en hårddisk framifrån via fläktluckorna? (ser ut som det blir för trångt) Kan kanske vara en fördel om man inte vill böka in hårddisken vid nätagget/moderkortet.

Synd med den primitiva hårddiskupphängningen som sagt... De behövde väl snåla in nånstans antar jag.

...

Sweeper, det nästan ut som en sidfläkt skulle hamna så långt ner att den går "under" de flesta cpukylare! (vore fint ifall swec kunde bekräfta)
Obs att det inte hänger med någon sidfläkt när du köper den!

...

Fesen, baserat på bilderna verkar det finnas plats för närmre 30cm långa grafikkort , fast då lär man sno närmaste hårddiskplatsen förstås.
Hur långa är gx2/x2?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Blev just äckligt sugen på att köpa ett sådant där chassie och modda det !
Flytta ner frontfläktarna i "botten" och stoppa in en plexiglasskiva som är lackat på insidan i fronten istället för gallret som sitter där, så att inget ljud läcker ut.. sen bara ta bort originalfläktarna och stoppa dit mina noctua och använda 140mm hålet i taket som utsläpp för cpukylarn !
synd att moderkortet har rasat och jag ska sälja nuvarande burken till förmån för en bärbar när jag får ett nytt kort.. usch, sugen !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha PSU:n i toppen samt möjligheten ett lätt montera radiator i fronten. Men för det priset kan man med gott samvete gå lös med dremeln direkt.

Visa signatur

Mmmm så!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W

Sweeper, det nästan ut som en sidfläkt skulle hamna så långt ner att den går "under" de flesta cpukylare! (vore fint ifall swec kunde bekräfta)
Obs att det inte hänger med någon sidfläkt när du köper den!

...

Fesen, baserat på bilderna verkar det finnas plats för närmre 30cm långa grafikkort , fast då lär man sno närmaste hårddiskplatsen förstås.
Hur långa är gx2/x2?

Längden är 26.6 cm har jag tagit reda på.

Ja, på bilden ser man att deras CPU kylara sitter bra högt uppe och sidohålet för fläkten är längre ner. Men det är bara en bild såklart.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrFiB
Skulle vilja ha PSU:n i toppen samt möjligheten ett lätt montera radiator i fronten. Men för det priset kan man med gott samvete gå lös med dremeln direkt.

Vänd chassit upp och ner Vid första anblick ser jag inga problem med att göra så.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Fin recension

Ett par frågor:
Är sidoplåtarna identiska förutom fläkthålet? Dvs kan man byta plats på dem om man inte vill ha ett ventilationshål som läcker ljud?

Går det att klämma in en hårddisk framifrån via fläktluckorna? (ser ut som det blir för trångt) Kan kanske vara en fördel om man inte vill böka in hårddisken vid nätagget/moderkortet.

Synd med den primitiva hårddiskupphängningen som sagt... De behövde väl snåla in nånstans antar jag.

...

Sweeper, det nästan ut som en sidfläkt skulle hamna så långt ner att den går "under" de flesta cpukylare! (vore fint ifall swec kunde bekräfta)
Obs att det inte hänger med någon sidfläkt när du köper den!

...

Fesen, baserat på bilderna verkar det finnas plats för närmre 30cm långa grafikkort , fast då lär man sno närmaste hårddiskplatsen förstås.
Hur långa är gx2/x2?

1. Nej, de är spegelvända och går inte att byta plats på (olika ovan och undersida).

2. Ja, det bör gå.

Angående tjocklek på plåten så är den av samma kvalitet som Antecs övriga plåtchassin. Antagligen 0,8 mm, inget skjutmått tillgängligt för tillfället.

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk

Jag försöker ständigt att komma på en ursäkt eller snarare skäl till varför jag behöver mer än 2 system. När man ser denna lådan, som enligt mig kan konkurrera duktigt med CM 690 Dominator, blir man sugen...
"Just for the hell of it"!

I övrigt tycker jag chassit är snyggare än Nine och Twelve-Hundred. "Inge' jävla massa hittepo", dvs bling.

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge

Angående tjocklek på plåten så är den av samma kvalitet som Antecs övriga plåtchassin. Antagligen 0,8 mm, inget skjutmått tillgängligt för tillfället.

Tack för svaret
Verkar som om detta chassit är riktigt prisvärt, gissar att det kommer att sälja som smör om priset är på denna nivå som nu (400-500).

Har bla att Antec 3000 SlkB som låg i samma prisklass, med lite moddande är det lätt ett superchassi.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?