Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Ja mina Antec 3000 Slk-b får se upp nu, men hittar inget bra sätt att hänga upp hd´s i. Då mina sitter i gummiband i hd vaggan och i 5,25" platsen.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Inaktiv

Det här chassit såg ju väldigt trevligt ut!
Det kanske inte bara funkar bra för dem som spelar hårt och vill ha en kraftfull kylning utan även för oss som vill använda många tysta fläktar på mycket låga varv för att få en bra luftgenomströmning i chassit.

Jag gillar framför allt placeringen av fläktarna alldeles bredvid processorn i övre hörnet. För dem som behöver extremt mycket kylning kan detta kanske vara ett problem eftersom alltför många fläktar alldeles brevid varandra säkerligen kan störa varandras luftströmmar och leda till en sämre kylning (mer är ju som bekant inte alltid bättre...).

Själv tycker jag att det verkar helt perfekt - man köper den bästa passiva tornkylaren och låter de två stora fläktarna alldeles bredvid processorkÿlaren ersätta en processorfläkt, som kanske skulle dra luften åt ett annat håll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Ja mina Antec 3000 Slk-b får se upp nu, men hittar inget bra sätt att hänga upp hd´s i. Då mina sitter i gummiband i hd vaggan och i 5,25" platsen.

Så du gjorde så ? Jag borrade loss hela fästet på vaggan o ställde på dämpmattor.

Går nog att borra i detta så det går att sätta gummiband där med.

@ da-li : Visst, detta chassit är ju som gjort för passiv cpukylning.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Ahh.. synd att jag köpte ett Sharkoon Rebel 9 för ett par veckor sedan. Annars hade det blivit detta

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Annars är ju NSK4480 en höjdare, 380W nätdel och låda för 890:-

Och där är "riktigt" hårddisk upphängning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Annars är ju NSK4480 en höjdare, 380W nätdel och låda för 890:-

Och där är "riktigt" hårddisk upphängning

Och det låter dyrt? Vem fan vill betala så mycket när de nästan får ett nine hundred då? Ingen här på sweclockers vill ha ett 380W nätagg ändå

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Ska faktiskt sätt ihop ett litet billigt bygge och detta chassi verkar klockrent.

Permalänk
Medlem

Detta chassi skall jag köpa. Tack för recensionen, precis vad jag behövde just nu!

Permalänk
Medlem

mmmmm

Nicke Nyfiken!!
Kan bli av med min P180 och prova den här.

(köpt den begagnad)

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Galet bra chassi för de pengarna. Det enda jag saknar är sidoställd hårddiskhållare, men å andra sidan gör det normalställda att monsterkort som 9800GTX för plats utan att chassit är längre än något annat chassi.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Och det låter dyrt? Vem fan vill betala så mycket när de nästan får ett nine hundred då? Ingen här på sweclockers vill ha ett 380W nätagg ändå

900 och sagt annat chassi är ju inte riktigt på samma linje. Antec 900:a är inte riktigt tyst, snyggt, eller dammfritt för den delen.

Permalänk

hmm .. sätta igen sido hålet .. sen i med lite ljuddämpnings mattor så e det perfekt

Permalänk
Medlem

mycket bra recension

mitt nästa chassi blir lätt ett 300 hundra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Ingen här på sweclockers vill ha ett 380W nätagg ändå

Det tror du bara, finns gott om folk här som vet att det brukar räcka och bli över.

Däremot vill man ju välja sina egna nätagg, det är en grejj med Antec jag inte gillar, dvs deras ofog att ofta bundla chassi och nätagg.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jag är en av de som trotsar tyngdlagen och kör ett 300Watt nätagg! 1337#¤%&haxxor (eller liknande). Men jag vill inte ha ett NSK4480 ändå, då det är ett rangligt budgetchassi i jämförelse med de lite dyrare modellerna. Drömchassit skulle väl vara "300" utan tak och sidofläkten...

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Längden är 26.6 cm har jag tagit reda på.

Ja, på bilden ser man att deras CPU kylara sitter bra högt uppe och sidohålet för fläkten är längre ner. Men det är bara en bild såklart.

Du kan vara lugn det sista sidofläkten är, är i vägen Har en Scythe Mine Rev.B på 15cm som tog i fläktarna på mitt gamla Sharkoon Rebel9, men med det här ser man att det finns plats över till mer. Thermalright Ultra Extreme 120 skulle till och med få plats men lite space emellan och fläkten sitter precis vid mitt HD3870 så en bra bit ner.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Däremot vill man ju välja sina egna nätagg, det är en grejj med Antec jag inte gillar, dvs deras ofog att ofta bundla chassi och nätagg.

Mjao, men alltsomoftast så säljer de ju versioner både med och utan agg...
NSK finns både som 4400 utan agg och 4480 med agg tex, och Sonata designer (P150) och Solo är ju i princip samma låda tex...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Mjao, men alltsomoftast så säljer de ju versioner både med och utan agg...
NSK finns både som 4400 utan agg och 4480 med agg tex, och Sonata designer (P150) och Solo är ju i princip samma låda tex...

Mmm.. och själv har jag suktat efter ett Antec Titan i ca 3 år nu, men inte kommit till skott pga att det sålts med nätagg jag ej behövt (Tidigare satt det ett annat 550Wagg i det chassit)
http://www.antec.com/ec/pro_en_server.php

Är det inte annan o bättre färgsättning på P150 versus Solo ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Du kan vara lugn det sista sidofläkten är, är i vägen Har en Scythe Mine Rev.B på 15cm som tog i fläktarna på mitt gamla Sharkoon Rebel9, men med det här ser man att det finns plats över till mer. Thermalright Ultra Extreme 120 skulle till och med få plats men lite space emellan och fläkten sitter precis vid mitt HD3870 så en bra bit ner.

Ahh, ännu bättre! det här blir mitt tredje chassie som jag köper. Den bästa av de två som jag har ägd.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

fästes inte hdd:n så att det vibrerar lite? Läst inte så noga..

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

Åhh... får ångestkänslor nu då jag vill byta ut mitt chassi. Tror ni det är värt att byta mitt antec sonata III chassi mot detta, mitt nuvarande chassi blir alldeles för varmt och det är dålig luftkonditionering i det.

Är det värt med ett chassibyte?

Visa signatur

[Antec Sonata III][nForce 780i][G0 Q6600 @ 2,4 GHz][Thermalright Ultra-120 eXtreme][4x1024mb OCZ SLI PC2-8500 CL5][Gainward 8600GTS][3TB HDD][Samsung 226BW]
[HDX-1000]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intersect
Åhh... får ångestkänslor nu då jag vill byta ut mitt chassi. Tror ni det är värt att byta mitt antec sonata III chassi mot detta, mitt nuvarande chassi blir alldeles för varmt och det är dålig luftkonditionering i det.

Är det värt med ett chassibyte?

Om det är ventilation du söker, jodå. Några hundringar + ev. extra fläktar.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton
fästes inte hdd:n så att det vibrerar lite? Läst inte så noga..

För mig vibrerar aldrig min HDD, och ingen special montering bara sätta dig och skruvat fast den. Det är Antecs 140mm som vibrerar så det låter i hela lägenheten dock haha

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
För mig vibrerar aldrig min HDD, och ingen special montering bara sätta dig och skruvat fast den. Det är Antecs 140mm som vibrerar så det låter i hela lägenheten dock haha

Ett 300 beställt ^^ Kan man inte dämpa 140mm med ngt lager gummi?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intersect
Åhh... får ångestkänslor nu då jag vill byta ut mitt chassi. Tror ni det är värt att byta mitt antec sonata III chassi mot detta, mitt nuvarande chassi blir alldeles för varmt och det är dålig luftkonditionering i det.

Är det värt med ett chassibyte?

Det är dålig luftkonditionering i alla chassin (obefintlig)

För att få bättre luftflöde i ditt Sonata III, så köp 2st Nexus/Noctua/Scythe Flex - fläktar. Sätt den ena i fronten och den andra bak i chassit.

Kör du enbart med fläkten de skickar med (den där bak i chassit) och dessutom kör den på low, så får du lite dåligt luftflöde.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Och det låter dyrt? Vem fan vill betala så mycket när de nästan får ett nine hundred då? Ingen här på sweclockers vill ha ett 380W nätagg ändå

Nu hade visst chassit gått ner i pris till ca 700:-

Jag har ofta baserat både företags-, surf- och spel-datorer på NSK4480.
Tillräckligt med kräm för att t.ex. driva ett 8800GT och en bra dualcore processor. En tyst vällventilerad låda MED nättaggregat av (enligt mitt tycke) hög kvalité.

Permalänk

Utan tvekan ett stilrent chassi som gör vad den är utformat till – kylning. Har själv en antec 900 och kan bara säga att det är det bästa jag haft – chassit är, vid beröring, bokstavligen kallt. Är du en seriös gamer och är mån om dina komponenters välmående – då är det 900 som gäller.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvopower
Ett 300 beställt ^^ Kan man inte dämpa 140mm med ngt lager gummi?

När det väl inte vibrerar så låter den ändå mer på Low än mina Nexus som jag inte äns sänkt varvtal på :/

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Vilka fläktar skulle ni rekommendera till denna låda? Verkar som att det är ett stort problem.
Nexus har jag hört, några länkar kanske?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Så du gjorde så ? Jag borrade loss hela fästet på vaggan o ställde på dämpmattor.

Går nog att borra i detta så det går att sätta gummiband där med.

@ da-li : Visst, detta chassit är ju som gjort för passiv cpukylning.

Nä, kör med 2 stycken 5,25" http://images.webhallen.com/product/40331
och 2 st hd´s i gummiband vertikalt i hd vaggan.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.