Nytt från Voodoo PC

Permalänk
Melding Plague

Nytt från Voodoo PC

Voodoo PC ägs av världens största datortillverkare HP. Till skillnaden från de standardprodukter som HP vanligtvis säljer tillhandahåller Voodoo mer exklusiva produkter och idag har en ny bärbar och en ny stationär dator lanserats.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

ballt, utmanare till mac air? Men den var rätt dyr, särskilt den stationära. Undrar hur de har gått tillväga när det gäller kylning och ljudvolym.
Synd att de skulle ha det fula emblemet. Annars så är det alltid roligt med high-endprylar

Sist men inte minst: Först!

Permalänk
Medlem

Äntligen snygga chassin från en datortillverkare (syftar på den bärbara). Den stationära var det inget fel på allt heller, Utom foten såklart,

Permalänk
Medlem

Gillade designen som bara den både på den stationära och den bärbara

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Hedersmedlem

Fattar inte hur de ska kyla alla highend prylar utan några fläkthål? Måste finnas på baksidan eller nått..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrDuctTape
Sist men inte minst: Först!

Antecknat.

Permalänk
Medlem

trevligt pris, varför använda sig av 8800Ultra ?? 9 serien är ett bättre alt, dessutom kommer ju den nya graffe serien ut nu i sommar!

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

ååh mama, den designen kan man ju döda för.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Nice design, men priset! Man skulle ju också tro att man skulle få ett grafikkort att tala om för 2100 dollar

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv

Snygg stationär men fimpa skärmen.

Permalänk

En PC med ungefär samma specs som Macbook Air och den är dyrare. Vart är alla stackare som whinade om saknade funktioner och högt pris på Macbook Air nu?

Permalänk
Medlem

För de som har väldigt mycket pengar att kasta ut på datorer. Lite som att kolla på Ferrari-bilar, man vill ha dem mest för man vet att man inte har råd med dem =P

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Inaktiv

snyggaste bärbara någonsin, men konkuransen är inte så stark iofs

Permalänk
Musikälskare

Muma ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Stiligt, men ack så dyrt :*(

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Så jävla stiligt!

Permalänk
Medlem

Envy 133 va ju otroligt sexig, något av de stilrenaste jag sett i laptop väg. Omen va dock bara grotesk, på alla sett.

Permalänk
Medlem

Kul att Voodoo vaknar till liv!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Design är alltid subjektivt, HP har vanligtvis varit PC:ns svar på volvo för mig.

Men dessa två burkar föll i min smak direkt! Snygga bestar. Fast priset var bara för extremt på den stationära Omen. Sett i kronor är envy maskinen överkomlig.

Skärmen på stationära är jag dock skeptisk till så vida det inte är någon form av touch historia. Då fyller den i alla fall en funktion.

Permalänk
Hedersmedlem

Stilren och enkel. Ger "vill ha" tankar.
Hoppas andra chassitillverkare börjar fatta att "ufo, blingbling, neon" inte är inne längre. Iof har vi alla olika syn på vad som är snyggt

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

den bärbara får mig att vilja slänga min macbook

wowowowowow

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Medlem

Men, intel-kretsar.. Är de gångbara i gaming-datorer redan? O.o

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk

Grafikkorten i den stationära känns dock en smula omoderna nu när nästa generation är på g.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
En PC med ungefär samma specs som Macbook Air och den är dyrare. Vart är alla stackare som whinade om saknade funktioner och högt pris på Macbook Air nu?

Wow...
Du kan inte ha höga tankar om apple om du tror att alla tror att alla PC produkter måste vara prisvärdare

Voodoo PC och liknande kostar skjortan, skillnaden är att man kan välja om man vill betala överpriser eller ej ;p

Permalänk
Medlem

Jävlar Foten kanske har ventilations-syften?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av power56
trevligt pris, varför använda sig av 8800Ultra ?? 9 serien är ett bättre alt, dessutom kommer ju den nya graffe serien ut nu i sommar!

Lite förvånande att de använder 8800 Ultra, men det är inget dåligt val. De är bättre (rent prestanda mässigt, de drar lite mer ström och har lite sämre video acceleration av hd-material) än alla kort i 9000 serien (utom 9800gx2) och två Ultra är definitivt bättre än ett 9800gx2.
Trodde dock inte de gick få tag på längre förutom i små kvantiteter alt. beg. De kanske hade Ultran liggande eller något.
Lite skev prestanda mellan ati och nvidia alternativen dock. två Ultra är rätt mycket bättre än två 3870.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Wow...
Du kan inte ha höga tankar om apple om du tror att alla tror att alla PC produkter måste vara prisvärdare

Voodoo PC och liknande kostar skjortan, skillnaden är att man kan välja om man vill betala överpriser eller ej ;p

Du missförstod mig. Jag menar helt enkelt att Macbook Air inte är dyr, det är helt enkelt så mycket det kostar att bygga en sådan dator.

Och mig veterligen är det ingen som tvingar folk att köpa en mac heller.

Permalänk

Värdelöst att man inte kunde konfigurera mer.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Chassit på Omen är fan det snyggaste chassit jag sett. Fanken att det bara finns för den burken. Vill ha!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

den bärbara såg riktigt mumma ut skulle kunna tänka mig en sån om man inte behöver betala överpris då som på den stationära.
Jag tycker även att det är lite underligt att dom använder såpass gamla kort som 8800ultra endå är känns som att det hade varigt mera rimligt att använda kort ifrån 9000 serien iaf om dom inte sätter i kort från GTX200 och gärna ati kort från 4800 serien men dom har säkert en anledning till det

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt chassi. Omen alltså. Hade man kunnat köpa bara chassit så hade jag slagit till. Nu får jag nöja mig med mitt Origenae X15e V2.
Tyvärr så kostar grundmodellen ca 39 000 kronor medan värstingen hamnar på smått otroliga 120 000 kronor.

Fy faan.