Skapa typ trance musik program till linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en tunna!?
Registrerad
Nov 2006

Skapa typ trance musik program till linux

Hej

nu har jag googlat lite men jag får vända mig till er. blev sugen på att försöka ge mig på att lära mig skapa Musik. men då jag inte har windows installerat måste jag hitta nåt liknande program till linux borde ju finnas tycker jag. vet att det inte är så lätt att lära sig skapa trance / digital musik men jag vill verkligen pröva detta om jag nu kan hitta nåt program.

annars får jag installera windows o pröva fruity loops studio. ja det låter konstigt för en som gillar metal men men.

mvh dino (donic1989)

ta bort detta nu sorry läste inte tråden de bästa gratis programmen för linux där står det med ljudredigering / produktion. men det kanske ändå finns någon som vill rekommendera nåt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Aug 2007

lmms
Fruityloops funkar i wine

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
V-ås - är jag inte söt?
Registrerad
Jul 2001

Mina erfarenheter säger att du tyvärr gör bäst i att hålla dig till Windows om du vill skapa musik. Om du istället gillar att pilla med systemet i all oändlighet, utan att det egentligen leder till något, då är Linux operativsystemet för dig.

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2003

Re: Skapa typ trance musik program till linux

Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
Hej

nu har jag googlat lite men jag får vända mig till er. blev sugen på att försöka ge mig på att lära mig skapa Musik. men då jag inte har windows installerat måste jag hitta nåt liknande program till linux borde ju finnas tycker jag. vet att det inte är så lätt att lära sig skapa trance / digital musik men jag vill verkligen pröva detta om jag nu kan hitta nåt program.

annars får jag installera windows o pröva fruity loops studio. ja det låter konstigt för en som gillar metal men men.

mvh dino (donic1989)

ta bort detta nu sorry läste inte tråden de bästa gratis programmen för linux där står det med ljudredigering / produktion. men det kanske ändå finns någon som vill rekommendera nåt.

Tada http://ubuntustudio.org/

Har dock INGEN erfarenhet av det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2006

Jag kan rekommendera aldrin som är en bra buzzclone, dvs. du kan lägga till diverse instrument etc. och använda dem som i en vanlig tracker, men du kan dessutom lägga till filter och effektenheter till generatorerna med virtuella sladdar. Sidan nämd innan verkar vara nere, men du kanske kan läsa dig till lite om aldrin här.

I \w+ regular expressions.