Stoppa FRA-lagen!

Permalänk

Stoppa FRA-lagen!

Tänkte ta upp det många kanske har hört talas om, nämligen fra-lagen som det kommer att röstas om den 18:e juni.

Är det verkligen rätt att försvaret ska få avlyssna din E-post, sms, webbtrafik med mera?

178 riksdagsledamöter från alliansen pressas att rösta ja.

Endast 4 av dessa behöver gå emot partilinjen för att förslaget ska falla.

Vilka står upp för ett fritt och öppet samhälle?

http://www.stoppafralagen.nu/

Visa signatur

[Antec Sonata III][nForce 780i][G0 Q6600 @ 2,4 GHz][Thermalright Ultra-120 eXtreme][4x1024mb OCZ SLI PC2-8500 CL5][Gainward 8600GTS][3TB HDD][Samsung 226BW]
[HDX-1000]

Permalänk

Det är ju bara att slänga på en blowfish kryptering om du har något att dölja.
Personligen tycker jag att försvaret har rätt att lyssna av om det finns skäl. Idag står ju inte försvaret av att ha massor av tanks och flygplan utan att skydda infrastrukturen och människor mot sabotage och annat skit som samhället drabbas av idag.

Sen vette tusan om detta har med konsumenträtt att göra så denna tråd bör nog låsas innan det blir pajkastningskrig om avlyssning eller inte på en konsumenttråd för datorsuff.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kosh of Vorlon
Det är ju bara att slänga på en blowfish kryptering om du har något att dölja.
Personligen tycker jag att försvaret har rätt att lyssna av om det finns skäl. Idag står ju inte försvaret av att ha massor av tanks och flygplan utan att skydda infrastrukturen och människor mot sabotage och annat skit som samhället drabbas av idag.

Sen vette tusan om detta har med konsumenträtt att göra så denna tråd bör nog låsas innan det blir pajkastningskrig om avlyssning eller inte på en konsumenttråd för datorsuff.

Försvarets radio anstalt är inte en del av försvarsmakten.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

tänkte egentligen postat i "övriga ämnen" men pga. att jag inte varit medlem i 3 månader så kunde jag inte det.

Visa signatur

[Antec Sonata III][nForce 780i][G0 Q6600 @ 2,4 GHz][Thermalright Ultra-120 eXtreme][4x1024mb OCZ SLI PC2-8500 CL5][Gainward 8600GTS][3TB HDD][Samsung 226BW]
[HDX-1000]

Permalänk
Hedersmedlem

Finns redan en bra tråd i ÖÄ där detta diskuteras. Håll er till den.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.