SweClockers på Dreamhack Summer

Permalänk
Melding Plague

SweClockers på Dreamhack Summer

Världens största datorfestival pågår som bäst på Elmia i Jönköping. Precis som brukligt passar datorbranschen på att besöka evenemanget för att visa upp den senaste hårdvaran för nyfikna entusiaster.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Någon gång i mitt liv ska jag besöka evenemanget...

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

Verkar ju gå åt en hel del Jolt asså:)

Ja åka ditt vore kul:)

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk

Man skulle ha vart där! Blir sjukt sugen! Men det känns så jävla jobbigt att ta med sig hela sitt system dit... Hade jag haft en grym laptop hade dock valet vart enkelt.

Har hört att typ 50 procent eller mer av JoltColas årsförsäljning i Sverige sker under Dreamhack!! det säger en hel del

Permalänk
Medlem

Njae, vem orkar summer egentligen? Det är DH winter som gäller.. i alla fall för mig!

Men grymma saker där, hoppas det blir minst lika bra i vinter då ;P

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KejsarenAfSodom
Någon gång i mitt liv ska jag besöka evenemanget...

Permalänk
Avstängd

Smakade jolt-cola första gången i mitt liv förra veckan, höll på att spy. Smakar fan enbart koffein ju
Tror ej min dator passar på Dreamhack, väntar tills uppgraderingen

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem

Ska dit nångång Lite problem med avståndet bara...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Gud vad jag vill dit.

Aldrig varit på dreamhack men velat, men det är ju så långt bort.

Får se om man kan dra med sig några polare nån gång senare!

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Det är finfint här jag och en kompis har druckit en back och inne på andra nu xD vi sitter på D18:59 om någon vill besoka oss Winter är dock bättre, WINTER NÄSTA

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KejsarenAfSodom
Någon gång i mitt liv ska jag besöka evenemanget...

ME TOO!!

Synd bara att man har 93mil till Elima :-/

och att sticka till skellefteå (om det nu händer igen) blir nog inte samma sak...

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk

NÅN SOM VET VAD DET ÄR FÖR CHASSI MUSHKIN DATORN HADE?

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk

Själv har jag slutat åka dit, åldern på deltagarna sjönk ganska fort. Vilket gjorde att jag tyvärr tröttnade efter fyra DH...

Saknar dock LAN-stämningen =/

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KejsarenAfSodom
Någon gång i mitt liv ska jag besöka evenemanget...

den gången är nu första gången

Permalänk

kan inte någon ta en truck å köra hit en pall med jolt ?;)

Permalänk

Jag sitter på D31:61 tillsammans med två polare, första gången för mig här på Dreamhack!

Jag kan dela med mig med lite bilder! ^_^

/Sonic Lundgren

Sonic_Lundgren@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Själv har jag slutat åka dit, åldern på deltagarna sjönk ganska fort. Vilket gjorde att jag tyvärr tröttnade efter fyra DH...

Saknar dock LAN-stämningen =/

Jag håller med omdär, visst har bara varit på två DH och jag fyller bara 19 i år men, DHW07 var ingen idare hitt tycker jag, dels var inte Dr. Love där vilket gjorde att alla ROLIGA scentävlingar försvann, istället stog ett par J*vla tyskar där och skrek ROOOOOCCAT hela tiden!! USCH!
Hoppas DHW08 blir bättre annars blir det nog mitt sista DH för DHW05 var riktigt bra!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag på D36 17.

Det här med att man har en kass dator är skit samma alla datorer klarar 1.6 o wc3 :D, och det är nästan bara det man spelar :D.

Tredje gången för mig och just nu spelar Powerplay lite skön 8-bitars musik på stora scenen. Grymmt skön känsla

MVh Zentix

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk

Heh, jag diggar att Symantec "bevisar" att deras antivirusprogram inte stjäl någon prestanda. Troligtvis är det Intels värsta Quad-processor, 8 GB RAM, samt en Velociraptor i deras datorer, och dessutom får man testa det nya prestandakrävande spelet Counter-Strike. Pah. Löjligt!

Tur att jag inte är där.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Ja själv så är man här för sjätte gången nu och tyvärr så har kvaliten på DH sjunkit dramatiskt de senare åren. Den ständigt sjunkande medelåldern är antagligen den största orsaken till detta :/. Ser titt som tätt småkillar i tioårsåldern som kutar omkring här och det är bara tråkigt. Det är verkligen synd att inte något LAN verkligen satsar på de seriösa nördarna och ger oss riktiga LAN istället för det här som mest börjar likna ett småbarns dagis med skumparty, hoppborgar och allt som nu finns här :(.

Dock så måste jag säga att DH fortfarande är i en klass för sig och att alla måste uppleva detta minst en gång iallafall

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KejsarenAfSodom
Någon gång i mitt liv ska jag besöka evenemanget...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KejsarenAfSodom
Någon gång i mitt liv ska jag besöka evenemanget...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhippeH
Njae, vem orkar summer egentligen? Det är DH winter som gäller.. i alla fall för mig!

Men grymma saker där, hoppas det blir minst lika bra i vinter då ;P

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarkaren32
NÅN SOM VET VAD DET ÄR FÖR CHASSI MUSHKIN DATORN HADE?

NEJ MEN JAG TROR ATT VI BÅDA HAR RÅKAT UT FÖR CAPS SYDROM

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
NEJ MEN JAG TROR ATT VI BÅDA HAR RÅKAT UT FÖR CAPS SYDROM

Han har inte caps syndrom, han bara skriker ut sin fråga så att vi hör bättre!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är förjäkla tråkigt när musiken ska vara så förbannat hög, spec. för mig som totalt hatar all annan musik än Metal. ;D Just därför känns det skönt att inte ha besökt evenemanget. Som ovan redan sagt så sjunker åldern på samtliga LAN så otroligt mycket. Är själv admin (var mer aktiv förr dock) i ett lokalt LAN och i tidigare LANen för runt 3 år sedan var åldersgruppen rätt hög, runt 18 åtminstone. Idag svimlar det av 12, 13, 14, 15 åringar och jag blir tokig.

Men, som även ovan sagt, ett besök någon gång i livet hade varit trevligt. Håller med Holmb3rg vill säga.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
att sticka till skellefteå (om det nu händer igen) blir nog inte samma sak...

Det är DH i Skellefteå igen i September.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
Smakade jolt-cola första gången i mitt liv förra veckan, höll på att spy. Smakar fan enbart koffein ju
Tror ej min dator passar på Dreamhack, väntar tills uppgraderingen

Du måste skämta.
Hur kan man inte gilla jolt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeTZR
Du måste skämta.
Hur kan man inte gilla jolt?

De säger sig självt, han ska inte dit.

De står att biljetterna till dhw08 redan går att köpa, ngn som vet vart?

Permalänk
Medlem

Hmmm, jag vill se bilder på nya Zepto nu =/.

Ni som är där: Ha det Najs!