Schemalägg uppladdningshastighet med rtorrent

Permalänk
Medlem

Schemalägg uppladdningshastighet med rtorrent

Jag har en liten burk (en nslu2) som står och seedar/leechar 24/7. Jag har begränsat uploadhastigheten till 20kb/sek eftersom jag bara har 0,8mbit uppåt och vill gärna kunna använda min uppkoppling till annat.

Till mitt problem... Jag vill seeda så mycket som möjligt och få så höga hastigheter. Under natten använder jag inte min uppkoppling till något annat ändå så du skulle jag vilja att upload hastigheten maxades.

Finns det något sätta att schemalägga uploadhastighet så att den tex är 20kb/sek mellan 10 och 24 och 80kb/sek under natten?

edit: Gaaah. Jag sökte och sökte på google men det var så svårt att veta vad jag skulle söka efter. Efter att jag skrivit denna tråden gick jag och letade runt lite på rtorrents officiella hemsida. där hittade jag detta;
http://libtorrent.rakshasa.no/wiki/RTorrentCommonTasks#Schedu...
Kan inte ta bort tråden själv verkar det som, så den får väl ligga kvar.

Rtorrent rulez!

Permalänk
Medlem

Dock försökte jag på mig detta men det verkar bara som download funkade och inte upload. Skriv gärna en rad om du lyckas få snurr på det hela.

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

det var inga problem att få igång detta.
min config ser ut så här:
schedule = throttle_1,10:00:00,24:00:00,upload_rate=10
schedule = throttle_2,01:00:00,24:00:00,upload_rate=80

Jag har dock inte kunnat få igång flyttningen av filer efter att nedladdningen är klar
den raden ser ut så här:

Någon som har nåt tips?
on_finished = move_complete,"execute=mv,-u,$d.get_base_path=,/media/disk/finished/;d.set_directory=/media/disk/finished/"

Permalänk
Medlem

Går det inte så här då?
# Default directory to save the downloaded torrents.
directory = /home/dittanvändarnamn/torrents/downloads

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av woicer
Går det inte så här då?
# Default directory to save the downloaded torrents.
directory = /home/dittanvändarnamn/torrents/downloads

Då sparas filerna i den mappen ja. Men jag vill att filerna laddas ner till en mapp och när de är klara så skall de flyttas till en annan.