Ubuntu och Dell D630 laptop?

Permalänk

Ubuntu och Dell D630 laptop?

Nån som kör denna kombination och kan uttala sig om funktion?

Permalänk

Mycket bra funktion!

Var lite pill med wlan, men det är det väl alltid. Finns massa guider ute på hur du får upp det. Inte så svårt.

För övrigt funkar det perfekt tycker jag.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid prova att kra ubuntu i livelaege ifron skivan.

Permalänk
Medlem

Kör ubuntu på min D430, fungerar utmärkt. Sleep, wlan, grafikkort och allting out-of-the-box. Kanske kan vara till hjälp... enklas är ju om du provar helt enkelt. Som maaxxii sa så kan du ju köra från liveskivan, alternativt borde du kunna installera på en usb-hårddisk och köra på den utan att störa din fungerande installation.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Få bort störande lagg

Hallå,
Jag har följande dator specs:
LATITUDE D630 : INTEL CORE 2 DUO T7250 (2,00GHz)
DISPLAY : 14.1'' WXGA (1280X800) WIDE AS
MEMORY : 2048MB (2X1024MB) 667MHZ DDR2 S
HARD DRIVE : 120GB (5400 RPM) SERIAL ATA
OPTICAL DRIVE : 8X DVD+/-RW DRIVE

Jag kör Windows Vista Buisness med SP 1. 32 bit Operating System
Jag kör IE, Firefox, Outlook, Excel, Skype, MSN, Zonealarm och så Musikspelaren Billy och det är här "mecket" kommer då musiken väldigt ofta "laggar" och hackar.

Kör Internet via Interna nätverkskortet så WLAN och Bluetooth är avstängt.

Finns det något som jag kan stänga av i Vista för att få loss mer "prestanda" eller är denna dator kort och gott för "långsam"?

Tack på förhand för alla tankar och ideér om hur jag kan "optimera datorn" lite så jag iaf kan lyssna på musik när jag jobbar.

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem

öm stäng ner aero?
men det är väll lite fel ställe att fråga detta?

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix