Bra datorbutik i USA..

Permalänk

Bra datorbutik i USA..

Ska åka över till USA eller närmare bestämt NYC i juli.
Skulle hör om det var någon som hade koll på någon bra hemelktronik och datorbutik i NYC??

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Hedersmedlem

CompUSA ligger på 5 avenyn och den är ok. Finns även lite andra affärer runt om den på 5 avenyn men inga superbra affärer. När det gäller hemelektronik gäller det att vara lite försiktig med alla små affärer som finns överallt och som säljer kameror etc. Det är lätt att bli lurad på pris, tillbehör etc.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

J&R hade ganska bra priser, finns en bl a vid brooklyn bridge.

Permalänk
Hedersmedlem

Egentligen skulle vi behöva en tråd där vi samlar ihop info om affärer i städer :). Jag tycker alltid det är struligt att hitta bra affärer när jag reser runt. Googla funkar till viss del men inte alltid. Jag var nyligen i Chicago på konferens och hade en dag inne i stan och insåg att de lagt ner både CompUSA och Virgin Megastore och stod därför helt förvirrad eftersom jag inte hade en blekaste aning om vilka mer affärer som fanns där.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk

Circuit-city kan kanske också vara ett alternativ, ganska likt compusa (typ elgiganten mao).

Har dock bara varit på västkusten, så jag vet inte om de finns på östkusten, går nog att leta fram på deras sida:
http://www.circuitcity.com/

Permalänk

Om du ska bo på ett hotell så kan du beställa till hotellets adress (hör först med hotellet om det är möjligt att få sin post skickad dit). Då kan du beställa från nätet från en annan delstat och på det sättet undvika sales-tax som brukar vara runt 5-10% av summan beroende på delstat.

Jag har använt mig av Gentech computers i CA, jättebra service och hyffsade priser. I USA har de dessutom jättesnabb leverans av postpaket - välj UPS next day så får du verkligen paketet "next day".
Gentech:
http://1toppc.com/Merchant2/

Visa signatur

mvh

Permalänk

Jag tror CompUSA har lagt ner butikerna i hela östra USA finns bara några kvar runt kalifornien...

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, det vore lite tråkigt. Den i New York fanns kvar senaste jag var där mn det var i .... november 2007 eller så.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hacke[Man]
Jag tror CompUSA har lagt ner butikerna i hela östra USA finns bara några kvar runt kalifornien...

Konstigt, när jag går in på deras sida så finns det 5+ städer på östkusten som har minst 1 (vissa har 2) affärer.

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"