AMD visar upp interaktiv filmteknik med Radeon HD 4800

Permalänk
Melding Plague

AMD visar upp interaktiv filmteknik med Radeon HD 4800

Samtidigt som Nvidia igår lanserade sina Geforce GTX 200-grafikkort höll AMD en demonstration i San Francisco, USA. Vad som visades upp var en filmliknande applikation som i framtiden skall göra det möjligt för användare att själva bli en del av filmer – allt tack vare kommande Radeon HD 4800.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

nice ska ses

Permalänk

Jag förstår inte vad de vill vissa oss....

framtidens spel?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Fränt...

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

"Cinema 2.0 skall göra det möjligt för spelmakare att skapa filmer som är lika realistiska som en film."

vill inte på något sätt klaga men jag tror det ska stå "möjligt att skapa SPEL som är lika realistiska som en film"

" AMD hävdar att denna uppsättning av komponenter är mer kraftfull är alla spelkonsoler som"

ska väl stå

"AMD hävdar att denna uppsättning av komponenter är mer kraftfull ÄN alla spelkonsoler som..."

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyttis
"Cinema 2.0 skall göra det möjligt för spelmakare att skapa filmer som är lika realistiska som en film."

vill inte på något sätt klaga men jag tror det ska stå "möjligt att skapa SPEL som är lika realistiska som en film"

Eller kanske "ingame" filmer, "Cutscenes"...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

filmen var ganska så frän

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

nice nice

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Coolt, är precis det här som jag gått och drömt om i mitt liv.

Tänk vad mycket plats en film skulle ta, eftersom det behövs en 3D Modelering av filmen, och sen rendera upp allt i video programet.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Är min förhoppning att innan jag dör, spela spel som har så realistisk grafik att man inte kan se skillnad på spel och verklighet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyrre
Är min förhoppning att innan jag dör, spela spel som har så realistisk grafik att man inte kan se skillnad på spel och verklighet

Jag tror du menar "[...]att man slipper resa sig från datorstolen för att se verkligheten" ^^

Matrix is here.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Inaktiv

yeah i matrix är var man lycklig! artificiellt i vartfall..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H_Bozz
yeah i matrix är var man lycklig! artificiellt i vartfall..

men det skulle var coolt med virtuella verkligheter.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Coolt, är precis det här som jag gått och drömt om i mitt liv.

Tänk vad mycket plats en film skulle ta, eftersom det behövs en 3D Modelering av filmen, och sen rendera upp allt i video programet.

Inte alls Man får hårdkoda filmen i assembler bara ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ihmrat
Inte alls Man får hårdkoda filmen i assembler bara ;D

höhö

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

ser ut som att AMD verkligen försöker återta tronen jag väntar med spänning

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterj
snabbare än ett kluster med 12 miljoner PS3?

mm, definitivt.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Grafiken var ju löjligt fin. Äntligen fått något som kan rå sig på Crysis? Jag skulle vilja se ett så atmosfäriskt spel som STALKER i sådan grafik. Det hade varit helt sjukt

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Avstängd

Så 4 st 9800GX2 slår inte det? Okej.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen
Så 4 st 9800GX2 slår inte det? Okej.

Vart läste du att 4st 9800gx2 inte slår det?
Eller ville du bara ha bekräftelse att ditt favorit-nvidia är bättre?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

ooohhhh riktigt spännande nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen
Så 4 st 9800GX2 slår inte det? Okej.

Så du kan köra dom i SLI eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen
Så 4 st 9800GX2 slår inte det? Okej.

Går inte att köra 4st GX2 för en normal användare.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

sen har man inte 4 gx2 i en konsoll

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Medlem

8 x SLi?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Vart läste du att 4st 9800gx2 inte slår det?
Eller ville du bara ha bekräftelse att ditt favorit-nvidia är bättre?

har aldrig sett octa SLi... Savit jag har foerstaat sa e quad SLi maximala som nVidia get, dessutom har 4 x SLi lägre prestanda än 3 x SLi foer tillfället.

Permalänk
Medlem

Jävlar AMD/ATi är på hugget. Längtar Det stod i artikeln att det är inte många som sitter på ett sådant system, men en sådan prolle kostar 1800kr + 2 grafikkort, det är iaf inte dyrt.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Re: 8 x SLi?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arnagath
har aldrig sett octa SLi... Savit jag har foerstaat sa e quad SLi maximala som nVidia get, dessutom har 4 x SLi lägre prestanda än 3 x SLi foer tillfället.

Nvidia kan inte ge mer än 2x2 i SLi. 2x2x2x2 funkar inte ens rent fysiskt då ingen Nvidia-bräda har mer än tre PCIE-portar, samt att mjukvaran för detta existerar ännu mindre.

Quad-SLi presterar inte sämre än TRi-SLi, men den i teorin starkare lösningen skalar alldeles för dåligt för att tänka på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
2x2x2x2 funkar inte ens rent fysiskt då ingen Nvidia-bräda har mer än tre PCIE-portar, samt att mjukvaran för detta existerar ännu mindre.

Men det finns CF moderkort med 4 PCI-E. och Skulltrail stödjer väll SLI, och har 4 PCI-E?!

Och det var en nyhet här på swec där de använde 4st Geforce 9800GX2, ska se om jag hittar den.

Edit: Skulltrail är utrustat med 2 SLI kretsar, borde man inte kunna få dem till att jobba tillsammans.?

Citat:

INTEL SKULLTRAIL
Det finns plats för fyra grafikkort på moderkortet och tack vare att moderkortet är utrustat med två Nforce 100 SLI kretsar kan man använda SLI konfigurationer förutom alla tänkbara Crossfire varianter. Enligt Nvidia går det inte att använda Tri-SLI eller Quad-SLI men det finns många olika uppgifter. En del påstår att Quad-SLI borde fungera men inte Tri-SLI.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

går ändå inte att köra dom i sli. Bara 2 skulle kunna användas i spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen
Så 4 st 9800GX2 slår inte det? Okej.

vet aldrig,, i vissa tester är 2st 9800GX2 sämre i spel än 1 9800GX2

Visa signatur

i5-4670K, GTX760, Cooler Master V8 GTS, Fractal Design Define R4.