Riksdagen röstar ja till avlyssningslag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Det om att lagen är till för att fånga terrorister är bara skitsnack.

Terrorister är bara en pretext till nåt de tydligen tänkt ut då jag som sagt inte kan förstå hur man kan investera så mycket pengar på ett så omfattande system utan att ha framtidsplaner för systemet och ett syfte bakom den löjliga "hitta terrorister" ursäkten.

En del verkar inte fatta att man vill avlyssna all trafik och inte bara de "misstänktas" dvs hela folket avlyssnas. Det är rena gestapometoder och hör inte till i ett land som Sverige. Rena skandalen alltså.

Precis. Man spelar ut Terrorism-kortet utan några stödargument till varför systemet skulle lyckas fånga terrorister. De insatta har någon annan anledning till varför detta var så viktigt. Och jag gillar det inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arxe
Stötte på en trevlig idé!
http://www.monotoni.se/bass/2008/06/en-losning-pa-fra-fragan/

Var en god svensk medborgare och vidarebefodra alla skit-mail till:
fra@fra.se, jobb@fra.se, webmaster@fra.se

förstod inte riktigt där vad ska man göra???

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

Vadå, 'klarar' man sig om man har bahnof eller?

Permalänk
Medlem

Hur ofta skriver terrorister okryptorerat till varandra via mejl/MSN/jabber/ICQ osv? Vi lever på 2000-talet tro nog att de kan kryptera sina mejl i 128 eller 256 bit vilket tar ett tag att dekryptera så när de har fått svaret på krypteringen så är de nog redan försent...

Permalänk
Medlem

jag tro man kalra sig på bahnhof
men lagen startar den 1a januari plus det kan ändras om många protestera..

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

allting some kommer till sverige gissar jag.. ganska förvånad över vissa saker som andra sagt.

är inte detta en sån sak som folket borde få rösta på eller? fy skam.
annat är att man hör så lite om det.

lagar ska väl ändå inte gå och smyga in så här snabbt. tycker verkligen detta beslutet verkar förhastat. som om dom är rädda för att folket ska få veta mer om det. detta borde ju finnas på nyheterna varje dag!:....

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

jag kommer att nämna orden "bomb" "terrordåd" och "kungamord" i alla mina mail hädanefter bara på rent jävelskap!

Nä! det blir till att hitta en annan lösning på att få fram sina mail olästa till mottagaren. Ingen jävel ska snoka i min e-post!

vad blir det härnäst? Ska posten öppna alla vanliga brev och läsa igenom dom oxå? Diktaturfasoner. fy fan!

Permalänk

Om man har vanlig telefon via sitt bredbandsbolag, kommer även detta att kunna avlyssnas?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

maila era riksdagsmän och säg vad ni tycker istället. mailaddresserna finns på riksdagen.se

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

Terrorist jakten blir alltmer komisk. Snart så blir man väl inspärrad i en bur här i Sverige med (3000 burar på Gotland blir väl perfekt?) ifall man har rötterna i ett arabland.

Det finns för övrigt över 200 definitioner på terrorism. Kanske dags att enas om en?

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lenti
förstod inte riktigt där vad ska man göra???

Vad jag skrev under länken:
Vidarebefodra din e-post till fra@fra.se, jobb@fra.se, webmaster@fra.se för att jävl.. *host* vara en god svensk medborgare.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
jag kommer att nämna orden "bomb" "terrordåd" och "kungamord" i alla mina mail hädanefter bara på rent jävelskap!

Nä! det blir till att hitta en annan lösning på att få fram sina mail olästa till mottagaren. Ingen jävel ska snoka i min e-post!

Haha varför inte? Lägga till en rad längst ner av varje mejl med sånna ord klockrent ^^

Är nog som många säger och tycker; Sverige är lilla USA. Bara att vi gick ett steg längre än dårarna i väst idag.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Jag tycker inte det här är så farligt.

1: Det gäller bara trafik över gränserna
2: Vad spelar det för roll egentligen?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

hahaha sveige bli terror hotat WUUUHUUUUU HAHAHAHHAHAHA ÅRETS SKÄMT ASSÅ

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

ehm som om inte terrorister krypterar sin mail? ehmm.. nee dom råkar ba skriva:

- tja ska vi bomba nåt ikväll?
- allaho akbar
- nej DIN MAMMA inte min. kom igen hitta en TARGET åt oss.
- äh .. vad sägs om svenska riksdagen?
- fine... imon kl 2 innan vollyboll matchen i peru.

WTF terrorister e smarta fan. som om de inte vet va de håller på me ^^ ffs dom kan systemet bättre än va regeringen kan säkert.. lol asså. fan e d här för skitsnack...

btw.. gillar inlägger som är taget från the book Little_Brother by Cory_Doctorow.

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Medlem

hahaha bara svenska riksdan som e lite efter.. haha och varfööör skulle dme attackera sverige????

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

Om jag senare diskuterar filmen Kill bill med vänner i USA, kommer säpo och hämtar in mig för förberedelse till mord på Bill clinton då?

Hmm?
påminner inte visby ringmur om berlinmuren lite mer nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Jag tycker inte det här är så farligt.

1: Det gäller bara trafik över gränserna
2: Vad spelar det för roll egentligen?

Så du ser inget fel i hur detta har hanterats? (Dödstyst i media om förslaget tills en vecka innan röstning, utrustning inköpt långt i förväg & likaså personal rekryterad...)
Du tycker inte att det är konstigt att återremiteringen tog en dag (normala fall ett kvartal till ett halvår...)
Det strider mot en uppsjö av integritets lagar men det kanske är ok?

Jag trodde i min enfald att lagar som dessa tillhörde diktaturer i öst men tydligen funkar det fint i "föregångslandet" sverige...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

usch usch nu kan man inte pörrsurfa nej skämt åsido tänker politikerna med stjärten eller???

och angånde att folket inte kan vara med o besluta allting. det fungerar i Schweiz där så har dom ofta folkomröstningar. sverige skall gå ut ur Eu också och skapa mer samarbete med andra länder i norden typ norge o finland. ontopic nu.
hoppas någon hackar regeringen o riksdagens hemsida

undra vilket parti man skall rösta på går ju inte att lita på nån förutom typ sig själv. politiker = skojare!

Permalänk
Medlem

De var väl tvugna att rösta igenom detta då FRA redan torskat för spionage, Om de skulle bli påkomna igen vore det en katastrof, nu däremot är det lugna gatan.

Permalänk

Skit regering.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

När jag blir klar med min utbildning på KTH så drar jag här ifrån, finns ju ingen som helst anledning att stanna här. Bara massa jävla korkade hippies som styr sverige.

1) Ta bort avlyssningsskiten, den kostar bara pengar och är helt ineffektiv
2) Satsa allt på kärnkraft; bygg ut, forska mer osv.
3) Tillåt att bryta uran i Sverige, både för export och eget bruk (finns tillräckligt så det räcker för oss i över 100 år), bra klirr i stadskassan då.

Bara ett fåtal punkter som kan fixas, men regeringen är så jävla trög!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Jag tycker inte det här är så farligt.

1: Det gäller bara trafik över gränserna
2: Vad spelar det för roll egentligen?

1. Det är internet, i princip all trafik går utanför landet, till och med för att besöka en svensk sida kan du skickas genom routers i Danmark eller Finland.

2. Precis, vad spelar det för roll om jag läser din dagbok/ kollar vad du har på hårddisken eller går igenom dina byrålådor? Har du nått att dölja eller?

It's a sad day for democracy, it's a sad day for freedom.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
jag kommer att nämna orden "bomb" "terrordåd" och "kungamord" i alla mina mail hädanefter bara på rent jävelskap!

Nä! det blir till att hitta en annan lösning på att få fram sina mail olästa till mottagaren. Ingen jävel ska snoka i min e-post!

vad blir det härnäst? Ska posten öppna alla vanliga brev och läsa igenom dom oxå? Diktaturfasoner. fy fan!

ja, asså alla borde skriva typ, bomb, al quida och bush eller reinfelth i sina medelanden, jävlar va de skulle ställa till de för fra, dom skulle måsta bestella en 12-15 till sånadär super datorer

katastrof för sverige:(

Visa signatur

Asus X-99 A. I7 5820K 4,5ghz. 16gb DDR4Cruical Ballistix 2400mhz.R9 290X. 512gb Samsung pro850. Corsair HX850 .Timberjack monsta vattenkylning .Corsair 900 Timberjack Edition.

http://www.sweclockers.com/galleri/12121-timberjack-900d

Permalänk

Okej, det finns alltså massor av idioter i sveriges riksdag. Då vet jag det då. Jä*** svin alltså som röstar igenom denna patetiska lag.

Är oerhört besviken, tycker vi borde köra på RIKTIG demokrati istället, speciellt vad gäller känsliga lagar som denna. Detta är en total skandal.

Permalänk

Jag har läst att tydligen skulle aldrig USA kunna godkänna denna lagen pga konstitutionen. Men om Sverige, anses som ett väldigt demokratiskt land, godkänner denna lagen så är det skäl nog för andra länder att godkänna ungefär samma lag.

Alltså skulle typ hela EU kunna godkänna denna lagen.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

jag har mycket å dölja ska ta kort på min rumpa sen skriva FRA på varje skinka hoppas dem ser de HAHAHA

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

På valsedlarna i nästa val kommer det stå

* Brigadeführer
* Oberführer
* Obersturmbannführer
* Standartenführer
* Sturmbannführer

framför alla valbara Nötter.

Permalänk

Kan ingen sammanställa en bra lista med alla tänkbara sökord som FRA kan tänkas drömma fram på sina långa kafferaster så att vi alla kan klistra in ordlistan i samtliga mail vi skickar. "Just Because We Can"!
=D

Permalänk

Borde inte det här strida mot konstitutionen, ett antal grundlagar samt lagar angående personlig integritet? Skulle en sådan här lag kunna gå igenom i något annat EU-land? Och varför agerar inte EU? (om det nu faktiskt strider mot grundlagar och personlig integritet.)