Riksdagen röstar ja till avlyssningslag

Permalänk
Medlem

Tja, det oppositionsparti som går till valet 2010 med "riva upp FRA-lagen" som vallöfte lär kamma hem många bonusröster.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

haha jo nu har man ytterligare en anledning att fly detta land! Ne men kom igen, lägg pengarna på något vettigt innan vi förlorar allt vad som heter stolthet.

Skulle bra allt gärna veta hur många terrorister de fångat tack vare FRA innom 1 år, om siffran ens finns har jag svårt att tro att de skulle kunna vara värt såpass mycket att sätta dit dem.

DDR-Sverige skapas

Visa signatur

Björn.

Permalänk
Medlem

jag tycker att ALLA användare borde skcika så mekt information så servern kraschar totalt

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Tja, det oppositionsparti som går till valet 2010 med "riva upp FRA-lagen" som vallöfte lär kamma hem många bonusröster.

Problemet är ju bara att INGEN! politiker håller det dom lovar i vallöftena sina.

Svea rike R.I.P

welcome to the real world of regim control.

Permalänk

Asså fan ja arg jag blir!! vad ska detta vara bra för? hur många terrorister tänker bomba Sverige... -.- fatta va dom kan göra :/

Undrar hur mycket fler kunder Bahnhof får än alla andra el leverantörer?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

detta är fan o med osm Vendetta vi behöver en hjälte:O

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Asså fan ja arg jag blir!!

Undrar hur mycket fler kunder Bahnhof får än alla andra el leverantörer?

elleverantörer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Förslaget kommer från Socialdemokraterna.

Självklart, låt oss vänta tills det är försent. Svenska mentalliteten i ett nötskal.

Jag antar att du är för det här på det sättet du resonerar?
Säg mig, har du tänkt längre än bara just nu och här när det gäller detta? Har du tänkt på vilka konsekvenser detta kan få för vanligt folk om det används i samband med annars helt oskyldiga saker?

Vad händer den dagen någon får igenom en lag som säger att vissa åsikter behöver kontrolleras? Vad händer den dagen de kommer fram till att det skulle vara "värdefullt" för vårt styre att kartlägga vår umgängeskrets eller spridningen av vissa åsikter? Det här är verktyget för det. Det här är pistolen mot huvudet på allting vad personlig integritet och demokrati bygger på. Och det enda vi har är deras löfte om att de inte skall trycka av. Ett löfte som de aldrig tidigare har hållt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Problemet är ju bara att INGEN! politiker håller det dom lovar i vallöftena sina.

Svea rike R.I.P

welcome to the real world of regim control.

Mycket sant. Senaste exemplet var ju Trängselskatten. Moderaterna ståltserade så att dom var emot "försöket". Men så fort dom blivit valda och såg på allvar vilken underbar kassako det var så ändrades allt och dom var plötsligt för Trängselskatt. Får mig att tänka på 1984. När dom sitter i tidningar och ändrar texten i gamla tidningar för att en "sanning" ska ersättas med en annan.

Permalänk
Medlem

Men ändå. tur att jag inte är terrorist. Men ens privatliv försvinner ju iochmed detta. Inte fr att jag kommer att råka illa ut men ändå. Ingen får ju läsa ens vanliga brev hur som helst men nu kommer de att kunna läsa mina mejl om de vill uan att ens ska rättigheter till det. jaja. Det närmar sig Kina va? Bojkotta nästa internationella mästerskap i Sverige!

Ja det va någon form av ironi. Men ändå ett jobbigt jävla lagfrslag.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Man märker att nivån på sweclockers till större delen behärskars av en skara som har en medel ålder på 13-16 år. Tråkigt. Seriöst, detta har inte med demokrati att göra, detta har heller inte med din personliga integritet att göra. Sluta nu. Allt dom gjort är att göra avlyssning lagligt på pappret, ni är naiva om ni tror att detta inte redan skett i hemlighet, om det inte gjort det så gör inte staten sitt jobb. Sverige är fullt av dramatiserande jante barn som gärna säger mycket men tar nada ansvar själva. Att inte änns läsa på om lagen talar sitt tydliga språk. Skärp er.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Man märker att nivån på sweclockers till större delen behärskars av en skara som har en medel ålder på 13-16 år. Tråkigt. Seriöst, detta har inte med demokrati att göra, detta har heller inte med din personliga integritet att göra. Sluta nu. Allt dom gjort är att göra avlyssning lagligt på pappret, ni är naiva om ni tror att detta inte redan skett i hemlighet, om det inte gjort det så gör inte staten sitt jobb. Sverige är fullt av dramatiserande jante barn som gärna säger mycket men tar nada ansvar själva. Att inte änns läsa på om lagen talar sitt tydliga språk. Skärp er.

jobbar du på FRA ?

Permalänk
Medlem

Trevlig jag läste att även andra myndigheter har rätt att ta del av informationen som sparas..
fint.. hur länge?? och hur kommer det gå till praktiskt??

Alltså inte för att jag tycker synd om förbrytare, MEN folk kommer nu alltså vara oroliga att skriva ALLT.
EX.
-skulle din brorsa kunna langa, köpa ut, etc.
-Försäkringskassan frågade mig....
-Jag använde bilen från jobbet..
-jag tar 150 kr svart..
etc. etc.

Det är helt enkelt ett övervakningssamhälle vi kommer bo i.
Fantastiskt hur Sverige, efter att ha läst alla rapporter om bevakningskameror som inte funkade så bra med så kommer de med en lag att kunna läsa allt istället.

Smart.. vi kan alla känna oss lurade..

För övrigt, hur många terror attacker planerar de lösa med detta?
Gentemot intrång, läckning av info etc.?

Permalänk
Medlem

Poängen är missad

Det intressanta är inte vad den här lagen kommer innebära för mig som person, jag är inte alls orolig för om det sitter någon mupp på FRA och kollar mina mail.

Det som är en förbannad travesti är att våra folkvalda har fullständigt kört över landets medborgare. Trots svidande kritik från alla möjliga håll och kanter så har en lag röstats igenom, och människor har dessutom pressats av sina respektive parti-maskinerier till att rösta mot sin egen övertygelse och förstånd.

En så här pass viktig fråga ska tas upp ordentligt, den ska stötas och blötas i det offentliga ljuset och slutligen ska det göras en folkomröstning, inte smygröstas igenom hastigt och lustigt medan resten av landet tittar på fotbolls-em. Vårt politiska system skiter fullständigt i oss medborgare och att våra kära folkvalda anser sig kunna göra vad de vill utan konsekvenser, däri ligger tragedin.

Min enda förhoppning i mörkret är att svensson vaknar till i tv-soffan och inser att det är hans och hennes förbannade plikt att hålla en tumme på vad dessa styrande har för sig på dagarna. Det gamla gardet må vara vana vid att släppa tömmarna och bara åka med, men det är en dåligt fungerande modell. I maktens korridorer i vårt kära Sverige så vimlar det av inkompetenta, egoistiska, maktgalna eller bara rent av korkade människor som garanterat inte ser till VÅRT bästa. Såna människor ska få fatta beslut på nåder, och efter noggrann granskning.

Eller kortfattat, vi får det land vi förtjänar, släpper man ratten och tar en tupplur så vaknar man kanske hemma, på sin garageuppfart. Mer troligt är dock att du hamnar i diket, upp och ner.

Permalänk
Medlem

Blev medlem i Piratpartiet ikväll, verkar vara det ända parti man kan rösta på nästa gång, känner mig dock lättad över att jag inte rösta på nått alliansparti sist åtminstånde.

Och så satte jag igång att undersöka vilka bra metoder som finns att kryptera och ungå "påtvingad" övervakning
Unndrar just hur mycket prishöjning det kommer bli för Internet och telefon då det kommer kosta stora belopp för opreatörer och ISP detta

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
Trevlig jag läste att även andra myndigheter har rätt att ta del av informationen som sparas..
fint.. hur länge?? och hur kommer det gå till praktiskt??

Alltså inte för att jag tycker synd om förbrytare, MEN folk kommer nu alltså vara oroliga att skriva ALLT.
EX.
-skulle din brorsa kunna langa, köpa ut, etc.
-Försäkringskassan frågade mig....
-Jag använde bilen från jobbet..
-jag tar 150 kr svart..
etc. etc.

Det är helt enkelt ett övervakningssamhälle vi kommer bo i.
Fantastiskt hur Sverige, efter att ha läst alla rapporter om bevakningskameror som inte funkade så bra med så kommer de med en lag att kunna läsa allt istället.

Smart.. vi kan alla känna oss lurade..

För övrigt, hur många terror attacker planerar de lösa med detta?
Gentemot intrång, läckning av info etc.?

Som sagt dem tar allt från filmen Vendetta :/:/:/:/

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Till och med Google har utalat sig om den svenska FRA-lagen.

"Den svenska FRA-lagen passar bäst i diktaturer som Kina och Saudiarabien. " - Google

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=786771

Permalänk
Medlem

Löjligt! ! !
men Sverige ska ju rädda världen eller hur? lol.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Ja precis som londonborna lever i den mest övervakade staden i världen... de är ju inge fel att kameran tittar på dig? för du gör ju inget olagligt?

Hur kan du säga att det inte handlar om personlig integritet? Har du koll på hur deras filter kommer se ut så dela gärna med dig av den informationen. Frankly så tror jag inte att deras server kommer stå och tugga damm bara för att.

Finns funktionen kommer den med stor sannorlikhet att drabba någon oskyldig också.

Visa signatur

Björn.

Permalänk
Medlem

hahaha, men det hade varit kul att en kamera stirra på mig faktiskt

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Man märker att nivån på sweclockers till större delen behärskars av en skara som har en medel ålder på 13-16 år. Tråkigt. Seriöst, detta har inte med demokrati att göra, detta har heller inte med din personliga integritet att göra. Sluta nu. Allt dom gjort är att göra avlyssning lagligt på pappret, ni är naiva om ni tror att detta inte redan skett i hemlighet, om det inte gjort det så gör inte staten sitt jobb. Sverige är fullt av dramatiserande jante barn som gärna säger mycket men tar nada ansvar själva. Att inte änns läsa på om lagen talar sitt tydliga språk. Skärp er.

Du tänkte inte igenom det där va?
Att de gjort det lagligt på papper betyder ju att det tidigare vart olagligt, att de faktiskt gjort fel, oavsett om det skett tidigare eller inte. Det är det som är hela konceptet av en lag, att det står på papper vad man får, eller inte får, göra.

Det var tidigare tillåtet att aga sina barn, idag får man det inte. Varför? För att det står på ett papper i lagboken. Det var tidigare fel att läsa någons privata meddelanden, men det får man från och med idag. Och varför då? För att det står på ett papper. Betyder detta att inga barn blir agade idag eller att brev inte lästs tidigare? Nej, det gör idag precis som förr. Enda skillnaden är om det klassas som rätt eller fel och om det därmed är straffbart.

Det är numera inte längre fel att allt man skriver, tittar på, lyssnar på eller på annat sätt tar till sig genom någonting annat än pappersmedia kartläggs. Det har det vart tidigare. Sen att de lovar att inte göra detta ger jag inte mycket för, då det enda som behövs för att de skall få göra precis som de vill är att någon skriver om några ynka rader i tilläggen till lagen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Otroligt, hur vågar vi kalla oss för demokratiska?

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lenti
Som sagt dem tar allt från filmen Vendetta :/:/:/:/

och vendetta tar allting från 1984 blandat med någon b superhjältefilm

Permalänk
Medlem

jadu detta låter mer som diktatur staten mot oss..

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

IT-gurun Jonas Birgersson kritiserar FRA-lagen

Tv4, i morse

" IT-gurun Jonas Birgersson kritiserar FRA-lagen"

Se inslaget genom att klicka på länken nedan:

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.508038&renderingdepartme...

Permalänk
Medlem

Det här har en snubbe på flashbackforumet som signatur, tycker den är rätt så komplett för att systemet ska nappa på en:

cyanid sprängattentat silvia lönnmörda pipebomb reinfeldt riksdagen budmail smutsig bomb befria TAPT giftattentat usd trace tracking sakerhetspolisen bomb zieg heil allah muhammed prophet Allah omar iran korea usama ak47 ak-47 minister mord säpo anna lindh infiltrera säkerhetspolisen .mp3 thc dollar eu tullen palme muslim sahlin sverige irak


Klockrent!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Det här har en snubbe på flashbackforumet som signatur, tycker den är rätt så komplett för att systemet ska nappa på en:

cyanid sprängattentat silvia lönnmörda pipebomb reinfeldt riksdagen budmail smutsig bomb befria TAPT giftattentat usd trace tracking sakerhetspolisen bomb zieg heil allah muhammed prophet Allah omar iran korea usama ak47 ak-47 minister mord säpo anna lindh infiltrera säkerhetspolisen .mp3 thc dollar eu tullen palme muslim sahlin sverige irak


Klockrent!

Ctrl+c Ctrl+v
det kommer stå i alla mina mail från o med nu haha xD

cyanid sprängattentat silvia lönnmörda pipebomb reinfeldt riksdagen budmail smutsig bomb befria TAPT giftattentat usd trace tracking sakerhetspolisen bomb zieg heil allah muhammed prophet Allah omar iran korea usama ak47 ak-47 minister mord säpo anna lindh infiltrera säkerhetspolisen .mp3 thc dollar eu tullen palme muslim sahlin sverige irak

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenn3SaataN
Sjukt!

Alla borde typ börja strejka med att börja skriva ord som "bomb" och annat i varje sms etc . Bara för att retas

Ja jävla i helvete! jag ska avsluta varenda mening i mina samtal med mohammed derka derka allah jihad ak-47!

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Heil Reinfeldt! Mot fronten gossar.