Riksdagen röstar ja till avlyssningslag

Permalänk
Medlem

Tänk på vad ni skriver. Det finns de som lyssnar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Ja jävla i helvete! jag ska avsluta varenda mening i mina samtal med mohammed derka derka allah jihad ak-47!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenn3SaataN
Sjukt!

Alla borde typ börja strejka med att börja skriva ord som "bomb" och annat i varje sms etc . Bara för att retas

Joo, om alla gör dte så måste det väl läggas ner? dom kommer ingenvart då och kmr aldrig hitta nån riktig terrorist när så många gör de xD

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

inte än, 2009

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lagomsömndrucken
Minns att jag funderade vad klustret på plats 5 på top500.org sysslade med i november: http://www.top500.org/lists/2007/11 "Vad gör de med den? Övervakar internet eller? ehe?"
Ska inte uteslutas att den sysslar med något annat ifs.

Den laddar ner PORR!!!

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av supergregg
Mycket sant. Senaste exemplet var ju Trängselskatten. Moderaterna ståltserade så att dom var emot "försöket". Men så fort dom blivit valda och såg på allvar vilken underbar kassako det var så ändrades allt och dom var plötsligt för Trängselskatt. Får mig att tänka på 1984. När dom sitter i tidningar och ändrar texten i gamla tidningar för att en "sanning" ska ersättas med en annan.

Ja du vet ju mycket...
Det kostar mer att driva trängselskatten än vad man tjänar på det. Trängselskatten är bara till för att hålla bilarna utanför stan.
Jag skrev en uppsats om det här i skolan, jag vet.

Sen för er övriga så var det sossarna som tog upp förslaget INTE moderaterna

Permalänk
Medlem

Det här är inget annat än löjligt. Uppmuntra folk till att kryptera allting. Jag menar, är man terrorist har jag otroligt svårt att tro att man är dum nog att skicka okrypterade mail med terrorplaner. Det enda detta resulterar i är att IT-företag inte vill etablera sig i sverige.

Permalänk

Ok, Socialdemokraterna verkar iaf ha tagit sig i kragen, de får allt ta och rätta till sina misstag nästa madatperiod.

_______________________________________________

Sverige går bara utför, återinför monarkin istället, demokratin verkar inte fungera på samma sätt som vi vill.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagis2k
Ren jävla idioti att moderaterna är korkade vet nog de flesta men detta slår ju alla rekord nej fyfan tvinga fram ett omval av regering och avskaffa denna förbannade fra lag som bara sinkar vanliga svenson.

Det är så jäkla typiskt med 40-60-talister som inte har någon vettig insyn på
dator sidan utan de lever i sin jäkla "80-tals" bubbla och har stannat där i teknikutveklingen

Det finns inget som styrker att just denna lag skulle kunna hjälpa till att skydda sverige mer än förut i min mening ytterligare en ONÖDIG lag åt helvete med reinfeldt han är ju urbota dum i *********

Fredrik du kommer att gå till historien som sveriges mest HATADE stadsminister det känns väl bra !

Detta startades av en viss mr Bodström så dom är inte ensamma om att bära skulden till denna lag, socialdemokraterna (som nu helt plötsligt är emot något dom själva startat) är minst lika delaktiga. Tror inte många är medvetna om detta och då kan det vara bra att upplysa att så är fallet (kanske redan nämts i tråden men jag har inte ork att läsa igenom den just nu så jag ber om ursäkt för om så är fallet).

Edit: Märkte nu när jag postade att det redan nämnts vilket är bra då vissa som inte är insatta nu får reda att även socialdemokraterna ska ha lite skit, inte bara moderaterna=).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wesc
Ja du vet ju mycket...
Det kostar mer att driva trängselskatten än vad man tjänar på det. Trängselskatten är bara till för att hålla bilarna utanför stan.
Jag skrev en uppsats om det här i skolan, jag vet.

Sen för er övriga så var det sossarna som tog upp förslaget INTE moderaterna

Sluta försvara moderaterna, inse att de i grund och botten är kommunister.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

HAHAHA OKEJ
Så vad skullle hända om jag och en vän snackar telba för skojs skull, och vi börja låta allvarliga om att bomba någonting..
det skulle BLI KAOS DÅ....

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk

Alla fulla i riksdagen eller?

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Du tänkte inte igenom det där va?
Att de gjort det lagligt på papper betyder ju att det tidigare vart olagligt, att de faktiskt gjort fel, oavsett om det skett tidigare eller inte. Det är det som är hela konceptet av en lag, att det står på papper vad man får, eller inte får, göra.

Det var tidigare tillåtet att aga sina barn, idag får man det inte. Varför? För att det står på ett papper i lagboken. Det var tidigare fel att läsa någons privata meddelanden, men det får man från och med idag. Och varför då? För att det står på ett papper. Betyder detta att inga barn blir agade idag eller att brev inte lästs tidigare? Nej, det gör idag precis som förr. Enda skillnaden är om det klassas som rätt eller fel och om det därmed är straffbart.

Det är numera inte längre fel att allt man skriver, tittar på, lyssnar på eller på annat sätt tar till sig genom någonting annat än pappersmedia kartläggs. Det har det vart tidigare. Sen att de lovar att inte göra detta ger jag inte mycket för, då det enda som behövs för att de skall få göra precis som de vill är att någon skriver om några ynka rader i tilläggen till lagen.

Word! (orkar inte skriva själv så jag joinar den som redan skrivit mina tankar) =D

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yngwie_Malmsteen
Alla fulla i riksdagen eller?

Nej, moderat(kommunist)svinen vill behålla sina platser....

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk

Fy fan, nu får man tamejfan svära på publikt forum. Nu är nästan tiden satt för att göra revolution. Ja någonting måste göras.

Herre gud, hur jävla idiotiska får svenska regeringen bli??!!!!

De som vill gå runt det kommer ju ffs att kunna gå runt det vilket lämnar kvar att de övervakar standard-svensson.

Dags att kolla in lite historia om DDR , högerpartierna???

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Avstängd

Snart vill dom väl att man inte får lämna huset utan att ta på sig en sändare som visar vart man är. Blir fan till att flytta från landet nu alltså, större fjasko till demokrati får man ju leta efter, tom USA är mer demokratiskt.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lenti
jag tro man kalra sig på bahnhof
men lagen startar den 1a januari plus det kan ändras om många protestera..

1 januari 2009 ?

Då kan jag ju fortsätta ladda ner porr

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Jag uppmanar er alla att "skriva" under namninsamlingen mot fra lagen:

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2152

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

asså vah? Enligt tv4 i morse så har dom sagt ja till att dom ska få testa eller nåt (komma på en plan eller nåt) sen komma tillbaks med den till riksdagen och dom ska få rösta om det då? Inte ljuger tv4 nyheterna eller?

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

hmm, betyder detta att CT kommer vinna över T? Jag kanske borde välja CT i fortsättningen?

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk

Helt förjävligt alltså, skönt att man får se att morsans kusin röstade nej iallafall.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk

usch vart tar vi vägen egentligen

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
hmm, betyder detta att CT kommer vinna över T? Jag kanske borde välja CT i fortsättningen?

Nope, det betyder bara att CT får använda wallhack utan att det kallas fusk ... Sen att nackdelen är att de även siktar på andra i sitt eget lag är det få som verkar tänka på på högre nivå.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nope, det betyder bara att CT får använda wallhack utan att det kallas fusk ... Sen att nackdelen är att de även siktar på andra i sitt eget lag är det få som verkar tänka på på högre nivå.

rofl, exakt, word, indeed, verkligen, precis etc etc

Det roliga i de hela är att han som sitter bakom spakarna säkert kollar upp all Reinfelts kommunikation.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk

den som avlyssnar mig kommer jag att klassa som terrorist!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

haha, asså vårt snack här SÄGER INGENTING:...... så varför anstränga mig med att skriva när det verkligen inte hjälper som du vet så vet alla att lagen är införd och att kommentera och kritisera lagen på ett forum hjälper ingenting...

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk

Detta handlar nog inte om terrorism utan något helt annat som tex
illegal nedladning.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blom_Avesta
Detta handlar nog inte om terrorism utan något helt annat som tex
illegal nedladning.

Japp, men dem har inget å säga så dem tar in terror istället för illegala nedladningar

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

katastrof att Sverige inför ett sådant lag liksom man kommer ju fan inte ha kvar ngn privat liv om dom får rota hur dom vill...hoppas dom avskaffar det inom kort.

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blom_Avesta
Detta handlar nog inte om terrorism utan något helt annat som tex
illegal nedladning.

Nej, det gör det faktiskt inte, läs på och kom tillbaka.

__________________________________________________

Såg fredrick federleys talan igår och då sa han att han skulle rösta mot förslaget, nu när jag kollar på listan som visar vad alla röstat på visar det sig att han röstade för. Undra vad som fick han att ändra sig...

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D