Permalänk

Motarbeta FRA

Som de flesta andra här på forumet tycker jag att det är hemskt på det sättet vi ska bli övervakade nu.

Kom på en idé om hur man hade kunnat motarbeta deras system lite gran i alla fall.

Som jag har förstått ska de söka efter vissa nyckelord i våra mail och övriga kommunikationer.

Varför inte ta vana att alltid inkludera lite samhällsfientliga ord på slutet av sina mail?

Permalänk
Medlem

Alla kan ju börja kryptera sin mail, msn osv. Ska jag iaf göra.

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk

jajo... kryptering i all sin ära.

Men jag vill inte bara gå runt systemet, utan försöka sabotera det

Permalänk
Medlem

Lagen ska inte behöva kringgås - Den ska Bort! Tillsammans med alla dessa antidemokrater i vår nuvarande regering!

Vi ska inte och bör aldrig tillåta ett övergrepp som detta på vår demokrati!

Det är inte över - Det är nu det börjar!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Ingen mening att bry sig, om ca 2år är det nytt val. Bort med denna FRA lag och mer pengar åt folk som ej arbetar, är vallöften som garanterat ger de röda en jordskredsseger.
Det enda negativa att det kostar en massa pengar att hålla på och ändra fram och tillbaka, men det är inget som vi kan göra något åt.
Visst det tar lite tid att ändra lagen men de kan minska FRA ekonomiska resurser, vilket nästan ger samma effekt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem

Vem ska ta bort lagen? De enda partierna som är emot lagen i princip är väl de gröna och piratpartiet?

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Vem ska ta bort lagen? De enda partierna som är emot lagen i princip är väl de gröna och piratpartiet?

Mm sen försvinner inte en lag genom att man knäpper med fingrarna heller, tar sin stund att avveckla den så att säga.
Annars kan det vara en bra grej för röda sidan att gå till val med så får dom med folket.

Permalänk
Medlem

Vågmästarpartier som MP och piraterna kan få mycket gjort om de har tur. Nu får vi bara hoppas att det fina engagemang mot detta som varit inte avtar helt.

Permalänk

Jag fortsatter och vidare krypterar min trafik samtidigt som jag kommer gora patryckningar om en lagandring.

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Vem ska ta bort lagen? De enda partierna som är emot lagen i princip är väl de gröna och piratpartiet?

S V & MP röstade samtliga nej till lagen.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
S V & MP röstade samtliga nej till lagen.

Det stämmer att S röstade emot lagen, men de är inte emot övervakningen. Viktig skillnad. Det är bara på teknikaliteter de röstade som de gjorde. Om de fått igenom vissa ändringar hade de röstat för. Såhär säger S själva när piratpartiet epostade och frågade: Bra läsning här http://forum.piratpartiet.se/Topic104255-15-4.aspx

Citat:

En central del av underråttelseverksamheten sköts av Försvarets
Radioanstalt (FRA) som ågnar sig åt signalspaning. Vi menar liksom den
borgerliga regeringen att FRA måste få båttre möjlighet att nyttja
signalspaning genom tillgång till kabel.
Regeringens förslag har emellertid
flera brister. En av de allvarligaste år att det inte reglerar
integritetsskyddet för den enskilde tillråckligt. Dårmed uppfylls inte de
krav som en modern stat ska stålla på råttssåkerheten.

Vad de mindre partiernas officiella positioner är vet jag inte. (S) epost kommer från deras officiella svarstjänst, och inte från en individuell ledamot.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Piratpartiet till Riksdagen 2010, vilka är med?

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

Finns det nån smidig howto för att få igång email kryptering

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ditx
Finns det nån smidig howto för att få igång email kryptering

/d

http://projo.se/2008/06/08/sa-krypterar-du-din-email/

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

TOR kan ju kanske vara ett alternativ?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Massa personer sätter upp SMTP-servrar där de skickar mail mellan varandra med de fraser som FRA är ute efter. Något som ska gå per automatik d.v.s.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
S V & MP röstade samtliga nej till lagen.

S V & Mp, dvs de partier som är någerlunda vettiga. Hur KAN man bara rösta ja i en sådan här fråga? Visst, de flesta av oss har säkert inget "samhällsfientligt" på gång, men det är vårt privatliv det handlar om.

Hur tänker alliansen? Det är väl uppenbart att en majoritet av väljarna varit emot lagen, och visat det också, men våra så kallade förtroendevalda politiker väljer trots detta att gå emot väljarnas åsikter. Låt oss innerligt hoppas på maktskifte efter nästa val - att makten går tillbaka till folket.

Demokrati, för sjutton gubbar!

Visa signatur

Den här anslutningen har begränsad eller ingen anslutningsmöjlighet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Llywellyne
S V & Mp, dvs de partier som är någerlunda vettiga. Hur KAN man bara rösta ja i en sådan här fråga? Visst, de flesta av oss har säkert inget "samhällsfientligt" på gång, men det är vårt privatliv det handlar om.

Hur tänker alliansen? Det är väl uppenbart att en majoritet av väljarna varit emot lagen, och visat det också, men våra så kallade förtroendevalda politiker väljer trots detta att gå emot väljarnas åsikter. Låt oss innerligt hoppas på maktskifte efter nästa val - att makten går tillbaka till folket.

Demokrati, för sjutton gubbar!

Gissa vem det var som kom upp med förslaget från början

Ni alla verkar vara lite smått paranoida. Fram med foliehattarna och blyplattorna.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

S röstar nej bara för att de sitter i opposition. De kommer inte att förändra något om de (hemska tanke) skulle ta makten vid nästa val. Precis som allt annat alliansen har gjort...

Permalänk
Medlem

FRA har sparat mail och telefonsamtal i 10 år redan, både inom Sverige och från utlandet. Nyhetstorka i kombination med den vanliga okunskapen och medias krigsrubriker skulle jag säga är anledningen till att det blivit sådant ståhej kring det nu.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

är skit iaf..

visst övervaka mig utomhus etc, men vafan, ja vill ha mitt privatliv er jävla ******.

tycker vi övervakar fra och ddosar dem "lite"..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
FRA har sparat mail och telefonsamtal i 10 år redan, både inom Sverige och från utlandet. Nyhetstorka i kombination med den vanliga okunskapen och medias krigsrubriker skulle jag säga är anledningen till att det blivit sådant ståhej kring det nu.

Knappast nyhetstorka, snarare det massiva arbete som utförts av människor som är kunniga på området. Det är okunskapen som drivit igenom Stasilagen.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Llywellyne
S V & Mp, dvs de partier som är någerlunda vettiga. Hur KAN man bara rösta ja i en sådan här fråga? Visst, de flesta av oss har säkert inget "samhällsfientligt" på gång, men det är vårt privatliv det handlar om.

Hur tänker alliansen? Det är väl uppenbart att en majoritet av väljarna varit emot lagen, och visat det också, men våra så kallade förtroendevalda politiker väljer trots detta att gå emot väljarnas åsikter. Låt oss innerligt hoppas på maktskifte efter nästa val - att makten går tillbaka till folket.

Demokrati, för sjutton gubbar!

Du tog precis upp de värsta partierna som absolut inte ska få sitta.

Allt ska vara statligt, massor med bidrag till ickearbetande och manipulera SFI så sossarna får den stora skaran på sin sida.

Demokrati my ass.

Nu är jag moderat, och med tanke på att de redan har kollat oss under en låång tid så kommer inte jag bry mig i alla fall, dock förstår jag folk som blir upprörda.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
S V & MP röstade samtliga nej till lagen.

S och V röstade så vitt jag vet nej endast på grund av en teknikalitet. Vilka tror du kom på förslaget till att börja med? "Alliansen" röstade nej för förslaget när vänsterregeringen lade fram den.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

'Okunskap är en välsignelse', som det brukar heta!

Det var inte alliansen som först ville få igenom det här förslaget, S, V och MP röstfiskar som vanligt!

Men jag håller med, FRA-lagen känns som en mycket onödig lag, visst kan den vara bra om det är hög risk för terrorism i landet men idag så är den bara överflödig och kostsam!

Men att säga att alliansen skulle vara väldigt för övervakan är verkligen som att torka sig i arslet innan man skiter! Det är väll S om något parti som är 'Big Brother' kåta! Sorgligt att folk inte kan se det!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Motarbeta FRA? Söt tanke, men rätt svårt att genomföra seriöst. Det är FRA Vi talar om, och inte hobbyh4xx0rs som sitter och knåpar lite fulkod.

Hur som helst är det mycket trevligt att se att åtminstondet en del av oss vet hur "FRA-lagen" föddes och inte skriker ut hitler/stasi-statsminister/stat det första de gör.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Motarbeta FRA? Söt tanke, men rätt svårt att genomföra seriöst. Det är FRA Vi talar om, och inte hobbyh4xx0rs som sitter och knåpar lite fulkod.

Hur som helst är det mycket trevligt att se att åtminstondet en del av oss vet hur "FRA-lagen" föddes och inte skriker ut hitler/stasi-statsminister/stat det första de gör.

Spelar det någon roll om Bodström sket ut ägget? Det handlar inte om partipolitik, det handlar om demokrati och rätten till ett privatliv.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Spelar det någon roll om Bodström sket ut ägget? Det handlar inte om partipolitik, det handlar om demokrati och rätten till ett privatliv.

Det spelar väl roll om det verkar som en mängd personer försöker tillskriva skulden enbart till den nya regeringen och på det sättet försöka göra det till nån slags diskussion om höger/vänster.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Re: Motarbeta FRA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiAnti.V
"vi ska bli övervakade nu."

Jag behöll det i TS post som tydligast pekar på hur förbaskat korkade ni är.
Det må vara ett övergrepp mot den peresonliga integriteten. Det må vara potentiellt onödigt. Det må vara kostsamt. Det må vara korkat. Vad ni dock inte tycks begripa med allt förbannat tjafs om kryptering hit och dit, är att det i praktiken inte kommer påverka en vanlig Svensson på något sätt.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Motarbeta FRA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Jag behöll det i TS post som tydligast pekar på hur förbaskat korkade ni är.
Det må vara ett övergrepp mot den peresonliga integriteten. Det må vara potentiellt onödigt. Det må vara kostsamt. Det må vara korkat. Vad ni dock inte tycks begripa med allt förbannat tjafs om kryptering hit och dit, är att det i praktiken inte kommer påverka en vanlig Svensson på något sätt.

Får jag installera en kamera i din bostad? Den syns inte och kommer inte påverka dig på något sätt. Det är lugnt, jag sätter ett filter så att det endast spelas in om något som man kan referera till Astrid Lindgrens sagovärld händer.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.