Lurad av dells chattservice.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Tycker det låter rätt roligt egentligen. Du specialbeställer en hårddisk för 2000:- och litar på vad någon i Dells support säger utan att dubbelkolla själv? Visst har man hört många historier om blåögda personer, men du tar nog priset

Ta inte åt dig allt för mycket nu bara

Eh, det är väl självklart att man ska kunna tro på vad supporten säger till en?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Som sagt tidigare: Om du kontaktar Dell igen, så finns alla loggar sparade, och du har rätt till att få dem. Så några screenshots behövs absolut inte:) Har själv hanterat ett par sådana fall när folk klantat sig. Kan dock meddela att dell blivit betydligt strängare med kompensation, men i detta fallet kan du ha en chans. Hoppas det fixar sig!

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Tjatat med dell ett par ggr, dom hittar ingen chattlogg så dom kan inget göra.. men jag skiter i det . Disken ligger fint här som extern just nu så den kom ju till användning iallafall.

Ett hett tips till alla som skall byta nått i datorn är ju att kolla själva... för tydligen kan man inte lita på alla på supporten.

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Spelar ingen roll om så firman gick nakna fem mil i ett träsk för att få hem den hårddisken du har öppet köp i 14 dagar i vilket fall som helst sen får dem säga vad dem vill. Om du inte skrivit på något papper eller liknande som avsäger dig rätten.

Vi har vissa konsumentlagar här i Sverige som få är insatta i. Speciellt företagen.

Har du köpt hårddisken i fysisk butik? Då är det kört.

De 14 dagar du pratar om regleras av distansavtalslagen. Denna lag reglerar även vissa undantag, som t ex om det rör sig om en specialbestäld vara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Tycker det låter rätt roligt egentligen. Du specialbeställer en hårddisk för 2000:- och litar på vad någon i Dells support säger utan att dubbelkolla själv? Visst har man hört många historier om blåögda personer, men du tar nog priset

Ta inte åt dig allt för mycket nu bara

Man kan ju vända på myntet och säga att det är precis vad TS har gjort. Eller menar du att någon annan än Dell borde ha den bästa informationen om deras produkter? Att tillverkaren gett ett positivt besked skulle i alla fall göra mig mer säker än att jag suttit uppe på kammaren med linjal och försökt konstatera huru det finns tre millimeter att ta av eller inte.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte ett ord från TS hur det har gått??
Kontaktade du Dell och isf vad sa dem om debaklet?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!