Permalänk

Spela PC spel på TV

Jag har ett litet dilemma.

Jag har en 22" skärm som primär och en 42" TV som sekundär monitor, problemet jag har är att vissa spel är svåra att få att köra på TVn. T.ex. LEGO indiana jones kan jag inte få över till TVn med mindre än att jag först måste sätta TVn som primär skärm.

Någon som vet om det går att ställa in innan om man vill att ett program/spel skall öppnas på sekundär eller primär skärm?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Tror det beror på spelet, vet att i GTA San Andreas kommer det upp en ruta som frågar vilken skärm du vill spela på. Dock är det inte så på många spel...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Tror det beror på spelet, vet att i GTA San Andreas kommer det upp en ruta som frågar vilken skärm du vill spela på. Dock är det inte så på många spel...

Det har jag aldrig varit med om. Däremot så går många att köra i fönsterläge och då är det lätt att bara "dra över" spelet till TVn.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Om du bara skulle ta dig 2sek att titta lite längre ner i samma forumsdel så:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Tack. Av en händelse så hittade jag det programmet tidigare idag, verkar klart lovande.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305