bostadsrätt vs hyresrätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon100
fine, men grejen e ju att det finns ju inga andra STÄDER i sverige...Sen att säga att Borlänga o luddvika inte är hålor är väl en lögn, de är ju mindre än vissa förorter.

Ludvika är en mindre stad, borlänge är en stad, göteborg är en storstad. Alltså inga hålor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Ludvika är en mindre stad, borlänge är en stad, göteborg är en storstad. Alltså inga hålor

Ludvika är en håla, bolänge ett samhälle, göteborg mindre stad stockholm stad. låter väl bättre, tycker du inte?

Visa signatur

Så kan det gå om man lurar en vän, Då kan man också bli lurad igen/Jesus Barnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon100
Ludvika är en håla, bolänge ett samhälle, göteborg mindre stad stockholm stad. låter väl bättre, tycker du inte?

Ludvika är en mindre stad, borlänge en stad, göteborg en storstad och stockholm ett land? är det inte så du ser det?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Det är vedertaget att priserna i storstäderna är upptrissade. Övriga Sverige har hängt efter men inte i samma procentuella ökningstakt. Marknadspriser kan visst vara upptrissade eftersom efterfrågan i relation till gällande räntesats styr priset.

Jag kan inte annat än tycka precis tvärtom. Ta valfri stad i norden i samma storlek och du kommer hamna på priser som ligger helt i linje med varandra, efter varje lands förutsättning. Som de säger i SvD- artikeln så är det inte heller Stockholm där det största "överpriset" skulle vara. Om jag får gissa så bygger överpriset på att räntan har stigit med ca två procent medan själva köpesumman inte har sjunkit utan bara stigit långsammare. Vi vill få fram ett värde att rikta oss efter, därför anser jag att det är bra att temporärt kyla av marknaden för att ge spekulanter och säljare ett så rättvist pris som möjligt. Man ska komma ihåg att räntenivåerna vi har haft de senaste åren har varit rekordlåga, det vi ligger på nu är snarare normalt. Men många unga som köper sin första bostadsrätt får bara höra att det blir dyrare och dyrare med lån.

Skrev aldrig bostäder år 2008 är undervärderade, däremot har de antagligen varit det. Så länge det är bostadsbrist, och det kommer det nog vara under lång tid, så anser jag att risken för att en bubbla skulle spricka är, om än existerande, på sin höjd minimal. Tror stenhårt på en stagnering under något eller några år och sedan kommer det sakta att börja röra på sig igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Vart har han skrivit att man måste köpa en lgh för 5k? Och du pratar som att en bostad för 5k skulle vara något negativt? Är det inte bra att bostaden är billig? Är det så att ju mer bostaden kostar ju mer vill du bo där?

"allt är inte svart eller vitt" ??? Det är ju DU som lägger upp det som ENBART svart eller vitt, antingen är det STHLM eller så är det en håla. Finns inga mellanting? Borlänge är definitivt ingen håla, ludvika är definitivt ingen håla. Menmen, jag börjar ana ett visst mått av ångest över att du betalt för mkt för din lgh, för att motverka den ångesten så framhäver du gång på gång hur bra det är att bo i sthlm

Återigen Läs igenom ett par sidor tillbaka så fattar du nog bättre vad det hela handlar..

Det jag reagerar mest på är hur ni gång på gång envisas med att jämnföra en lägenhet i en håla mot en större stad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
I mindre kommuner finns bostadsrätter för 5000kr så ni som köpt för flera miljoner är nog ganska grundlurade.

Citat:

"allt är inte svart eller vitt" ??? Det är ju DU som lägger upp det som ENBART svart eller vitt, antingen är det STHLM eller så är det en håla. Finns inga mellanting? Borlänge är definitivt ingen håla, ludvika är definitivt ingen håla. Menmen, jag börjar ana ett visst mått av ångest över att du betalt för mkt för din lgh, för att motverka den ångesten så framhäver du gång på gång hur bra det är att bo i sthlm [/B]

"antingen är det sthlm eller en håla"

behöver jag säga mer än att du verkar inte förstå vad det hela handlar om att du ska vända och vrida på allt för att det ska låta negativt, bara inse en lägenhet kostar och folk köper den för flera miljoner i en stad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Jag menar att priserna är upptrissade och jag anser att man är grundlurad om man köpt ett råttbo för flera miljoner, liknelsen för 5000kr lägenheter var bara för att få trångsynta människor att förstå att det är upptrissat som tusan.
Sen har jag ingen 5000kr-lägenhet utan en villa som kostar cirka 1miljon kronor vilket är normalt pris i Sverige.
Hade min kåk legat i en storstad hade den gått på cirka 5 miljoner i det skicket det är.

Spyr galla tycker jag det är du som gör på alla som INTE bor i Stockholm och kallar dem lantisar vilket visar bristen på intelligens och världsuppfattning.
I min gamla hemort Halmstad tror vissa av stockholmarna att Halmstad är förorten till Tylösand.

Återigen finns det säkert schysta stockholmare därute som precis som jag "knegar" för att få allt att gå runt medans det finns dem som är födda med silversked i mun och klankar ned på alla andra.

Sen har vi kategorin som är inflyttad till Stockholm som helt plötsligt blir störst, bäst och vackrast och som anser att Stockholm är världens mitt, i den kategorin tror jag du tillhör.

Först är man grundlurat (idiotförklarad) för att man SJÄLV köpt en lägenhet för x antal miljoner och dels har man köpt en råttbo?

Haha ironiskt detta... viar sig ju verkligen att det är ni "lantisarna" som försöker visa sig överlägsna genom att kasta skit på folk som har det bättre.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX

Först är man grundlurat (idiotförklarad) för att man SJÄLV köpt en lägenhet för x antal miljoner och dels har man köpt en råttbo?

Haha ironiskt detta... viar sig ju verkligen att det är ni "lantisarna" som försöker visa sig överlägsna genom att kasta skit på folk som har det bättre.

Tror du på fullaste allvar att alla bostäder som inte ligger i Stockholm och kostar miljoner är skit? Du skulle nog behöva ut och resa lite för att lätta upp på dina fördommar. Det sistnämnda bekräftar ju bara att du tror att du är finare och bättre bara för att du bor i Stockholm.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Tror du på fullaste allvar att alla bostäder som inte ligger i Stockholm och kostar miljoner är skit? Du skulle nog behöva ut och resa lite för att lätta upp på dina fördommar. Det sistnämnda bekräftar ju bara att du tror att du är finare och bättre bara för att du bor i Stockholm.

Erik

Är du blind på riktigt eller? läs vad jag har skrivit en gång til riktigt noga. vafan är det med er och läsförståelse, vart fan ser du att jag skriver att en lägenhet för flera miljoner är bättre än en billigare'?

Går ju inte ens föra en diskussion med er innan ni börjar vrida och vända samt hitta ord från luften.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Är du blind på riktigt eller? läs vad jag har skrivit en gång til riktigt noga. vafan är det med er och läsförståelse, vart fan ser du att jag skriver att en lägenhet för flera miljoner är bättre än en billigare'?

Går ju inte ens föra en diskussion med er innan ni börjar vrida och vända samt hitta ord från luften.

Citat:

kasta skit på folk som har det bättre.

Du får det att låta som att man har det bättre i Sthlm/storstaden.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Du får det att låta som att man har det bättre i Sthlm/storstaden.

Syftar på "Pantheus" där han klangar ner på folk so köper lägenhet för flera miljoner, gör man det så har man väl det bättre ställt?

fyi jag äger varken en lägenhet för flera miljoner eller en lägenhet i strandvägen

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Syftar på "Pantheus" där han klangar ner på folk so köper lägenhet för flera miljoner, gör man det så har man väl det bättre ställt?

fyi jag äger varken en lägenhet för flera miljoner eller en lägenhet i strandvägen

Man har ju per automatik det inte bättre ställt för att man har ett lån på 2.5 mille.
I många fall har man bara lite vrickad syn på sin privatekonomi

Jag kommer skratta gott när huspriserna sjunker och räntorna höjs

För att vara lite Ontopic:
Just nu sitter jag på en hyresrätt i "Centrala" Huskvarna.
Och för tillfället är en hyresrätts fördelar bättre för mig. Då jag kan lägga pengar på mina hobbys.

Men inom ett par år sitter jag gärna med ett hus och då är ju fördelen med eget ägande bättre.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Är du blind på riktigt eller? läs vad jag har skrivit en gång til riktigt noga. vafan är det med er och läsförståelse, vart fan ser du att jag skriver att en lägenhet för flera miljoner är bättre än en billigare'?

Går ju inte ens föra en diskussion med er innan ni börjar vrida och vända samt hitta ord från luften.

Ursäkta, läste det som att köpa en bostadsrätt i en "håla" var att köpa ett råttbo, var väl lite trött bara, och nej jag är inte blind, det är mänskligt att missförstå och läsa fel, för det behöver man väl knappast vara blind.?

Det finns dåliga och bra bostäder oavsett pris och bostadsort. Hade en jättefin hyresrätt i Arvika som kostade 2400 i månaden att hyra, 48kvm, 2rok, kaklat badrum. Utbudet där räckte för mina levnadsvanor, men det fanns inga företag som man ville jobba på där, dom flesta ligger ju ändå trots allt i Stockholm eller på annan stor ort i Sverige. Så att säga att "hålor" eller snarare mindre orter är sämre på något sätt är inget jag någonsin kommer hålla med om. Det som passar en passar inte alla, lev med det, och det gäller såklart vice versa med för dom som klagar på Stockholm istället.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Ursäkta, läste det som att köpa en bostadsrätt i en "håla" var att köpa ett råttbo, var väl lite trött bara, och nej jag är inte blind, det är mänskligt att missförstå och läsa fel, för det behöver man väl knappast vara blind.?

Det finns dåliga och bra bostäder oavsett pris och bostadsort. Hade en jättefin hyresrätt i Arvika som kostade 2400 i månaden att hyra, 48kvm, 2rok, kaklat badrum. Utbudet där räckte för mina levnadsvanor, men det fanns inga företag som man ville jobba på där, dom flesta ligger ju ändå trots allt i Stockholm eller på annan stor ort i Sverige. Så att säga att "hålor" eller snarare mindre orter är sämre på något sätt är inget jag någonsin kommer hålla med om. Det som passar en passar inte alla, lev med det, och det gäller såklart vice versa med för dom som klagar på Stockholm istället.

Erik

Självklart det är mänskligt att fela men vad tror du jag förväntar mig när jag ser det ena inlägget efter det andra vridet och manipulerat :), men nu var ju ditt inlägg miss tolkning så apology accepted ;).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Man har ju per automatik det inte bättre ställt för att man har ett lån på 2.5 mille.
I många fall har man bara lite vrickad syn på sin privatekonomi

Jag kommer skratta gott när huspriserna sjunker och räntorna höjs

För att vara lite Ontopic:
Just nu sitter jag på en hyresrätt i "Centrala" Huskvarna.
Och för tillfället är en hyresrätts fördelar bättre för mig. Då jag kan lägga pengar på mina hobbys.

Men inom ett par år sitter jag gärna med ett hus och då är ju fördelen med eget ägande bättre.

Absolut kan ju lika gärna vara ett lån men för att få ett högt lån måste man ha det stadigt eller om man är ett par.

Och för att ha kvar lägenheten så måste du betala banken ränta vilket inte är småsummor när beloppet är mer än 1 miljon.

Edit gjorde en snabb kalkyl på SEB, Ett lån på 2 mille ger 8800kr i ränta :S

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Absolut kan ju lika gärna vara ett lån men för att få ett högt lån måste man ha det stadigt eller om man är ett par.

Och för att ha kvar lägenheten så måste du betala banken ränta vilket inte är småsummor när beloppet är mer än 1 miljon.

Edit gjorde en snabb kalkyl på SEB, Ett lån på 2 mille ger 8800kr i ränta :S

Ja tänk då om räntan dubbleras.
Då gäller det att inte leva på marginalerna.

För detta har hänt och kommer att hända igen. Frågan är bara när!?

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Självklart det är mänskligt att fela men vad tror du jag förväntar mig när jag ser det ena inlägget efter det andra vridet och manipulerat :), men nu var ju ditt inlägg miss tolkning så apology accepted ;).

Absolut kan ju lika gärna vara ett lån men för att få ett högt lån måste man ha det stadigt eller om man är ett par.

Och för att ha kvar lägenheten så måste du betala banken ränta vilket inte är småsummor när beloppet är mer än 1 miljon.

Edit gjorde en snabb kalkyl på SEB, Ett lån på 2 mille ger 8800kr i ränta :S

8800 kr är ju inte direkt mycket när man väl börjat arbeta här i livet? Lånar du 2 mille har du förmodligen studerat klart och börjat jobba, då har du ju råd så att säga

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Ja tänk då om räntan dubbleras.
Då gäller det att inte leva på marginalerna.

För detta har hänt och kommer att hända igen. Frågan är bara när!?

Ja då har vi 5000kr lägenheter mitt i stan

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
8800 kr är ju inte direkt mycket när man väl börjat arbeta här i livet? Lånar du 2 mille har du förmodligen studerat klart och börjat jobba, då har du ju råd så att säga

Nej 9k klarar man nog allt av om man är två med stadig inkomst.
Det jobbiga är när räntan blir den dubbla. Huset/lägenheten tappar värde och du inte har amorterat tillräckligt.

Finns dårar som inte räknar med värdefall och räntehöjningar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Ja då har vi 5000kr lägenheter mitt i stan

Då ser det ut som det gör på vissa ställen i USA nu

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Nej 9k klarar man nog allt av om man är två med stadig inkomst.
Det jobbiga är när räntan blir den dubbla. Huset/lägenheten tappar värde och du inte har amorterat tillräckligt.

Finns dårar som inte räknar med värdefall och räntehöjningar.

Amorterar man inte tillräckligt får man skylla sig själv Sen är det ganska osannolikt att räntan dubblas, att räntan sticker upp i 12-14% är sällsynt, dock händer det ju då och då som med allt annat Senast hade vi ju 14% i bolåneränta runt 93

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
8800 kr är ju inte direkt mycket när man väl börjat arbeta här i livet? Lånar du 2 mille har du förmodligen studerat klart och börjat jobba, då har du ju råd så att säga

Visst det är inte så "mycket", men lägg på månadsavgiften för bostadsrätten,ev amortering, mat, el och allt vad det nu heter... blir en bra slant att hosta upp om man bor själv. Som jag sagt innan har man en lägenhet för x antal miljoner så har man det bra :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Visst det är inte så "mycket", men lägg på månadsavgiften för bostadsrätten,ev amortering, mat, el och allt vad det nu heter... blir en bra slant att hosta upp om man bor själv. Som jag sagt innan har man en lägenhet för x antal miljoner så har man det bra :).

Så bra behöver man inte ha det, har man ett vettigt jobb som man fått av att utbilda sig är det oftast lugnt Eller om man har en tjej man bor med

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Så bra behöver man inte ha det, har man ett vettigt jobb som man fått av att utbilda sig är det oftast lugnt Eller om man har en tjej man bor med

Har du hakat upp dig på utbildning?

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Har du hakat upp dig på utbildning?

I de allra flesta fall leder utbildning till högre månadslön

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

JAg har mycket hellre en bostadsrätt än en hyresrätt. Dock blev jag helt knäckt häromveckan när jag skulle gå på en visning på en lägenhe och upptäckte en kvar innan jag skulle dit att lägenheen var såld innan första visningen:/ Och det var en summa som var under det maxpris som jag var beredd att ge för den. Var helt inriktad på att köpa den också. Men då vet man ju det i fortsättningen att man ska buda innan visningarna och säga att det är bråttom för att man ska lägga bud på en annan lägenhet^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Sammanfattar lite från tråden:
Dessa två stockholmares intellekt skrivet till historien. Vad mer behöver jag skriva, ingenting. Ni lyckas så bra själva.

Simon100

Citat:

bostadsrätt för 1 mille? var bor du i skogen? har i staden ere minst 3 mille för ngt vettigt iaf... men men...

Rolex

Citat:

Vem vill bo i en gammal bondhåla där din närmaste granne är gubben larsson 120år som bor 75 mil ifrån dig.

Man köper bostadsrätt för flera miljoner dels pga av läget och dels pga av skicket.

så att jämnföra en bondtvå mot en två i strandvägen i stockholm är en stor skillnad.

Rolex:

Citat:

Likaså skulle jag aldrig bosätta mig i en mindre ort... Tycker det är alldeles för dyster i små orter. 40 000 invånare kallar jag inte ens en stad , tycker linköping med dess 100 000+ invånare var tillräckligt dystert för min del var där i 2 veckor tur det att det inte va längre .

Men faktum kvarstår ni kan inte jämföra er tvåa som ligger i en bondhåla mot en storstad, självklart kostar det mer att bo i en storstad.

Rolex:

Citat:

Du får du ändå ta och ge dig, bara för att jag inte gillar din jävla bondhåla så betyder det att jag är "finare". väx upp och res runt i världen så ser du att allt annat är bättre än den håla du bor i.

simon100

Citat:

fine, men grejen e ju att det finns ju inga andra STÄDER i sverige...Sen att säga att Borlänga o luddvika inte är hålor är väl en lögn, de är ju mindre än vissa förorter.

Tror att många gör det för det är så fruktansvärt skoj att se hur upprörda ni lantisar blir och försöker försvara era byar/hålor. Men det är bara vad jag tror.

Rolex:

Citat:

Det jag reagerar mest på är hur ni gång på gång envisas med att jämnföra en lägenhet i en håla mot en större stad.

Haha ironiskt detta... viar sig ju verkligen att det är ni "lantisarna" som försöker visa sig överlägsna genom att kasta skit på folk som har det bättre.

Går ju inte ens föra en diskussion med er innan ni börjar vrida och vända samt hitta ord från luften.

Självklart det är mänskligt att fela men vad tror du jag förväntar mig när jag ser det ena inlägget efter det andra vridet och manipulerat

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
I de allra flesta fall leder utbildning till högre månadslön

Japp det är ju bara och kolla på sjuksköterskorna

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Sammanfattar lite från tråden:
Dessa två stockholmares intellekt skrivet till historien. Vad mer behöver jag skriva, ingenting. Ni lyckas så bra själva.

ska man skratta eller gråta, hycklaren himself har talat...

Visst är det så att alla andra fel men du har rätt.

Du är så jävla bra på att visa hur andra människor beter sig, frågan är om du inser vad du själv håller på med. Dax att klippa din egen gräsmatta först innan du klagar på grannens.

Du verkar inte ha något att tillföra tråden annat än klaga och vrida på inlägg så ge upp.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Du verkar inte ha något att tillföra tråden annat än klaga och vrida på inlägg så ge upp.

Tyckte det var en rättvis sammanfattning, vad var det som inte stämde? Vad har han vridit på så att säga.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Japp det är ju bara och kolla på sjuksköterskorna

Erik

[/QUOT]

Därav "de allra flesta"

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
man ska buda innan visningarna

Vetenskapsradion språket i p1 konstaterade för ett par månader sedan att budning var benämningen på den syssla latrintömmarna i göteborg utförde på 40-talet..

Permalänk
Avstängd

Halmstad, Örebro, Uppsala, Norrtälje, Västerås, Kalmar, Växjö m.fl är fina ställen men jag och vad jag tror Rolex menar är att bor man redan i aktiva städer så som Malmö, Göteborg eller Stockholm så flyttar man inte dit för att man tänker "oooh Växjö" utan för att man skulle ha en anledning så som jobb, studier, pojkvän/flickvän osv. Många, inkl jag själv, flyttar till de större städerna för att det är just större städer med ständiga aktiviteter och händelser. Undantaget Star Wars- mässan i Ö-vik så ser jag inte att händelser så som Springsteen, Iron Maiden, Metallica, landslagsfotboll mm skulle ske utanför de stora tre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
ska man skratta eller gråta, hycklaren himself har talat...

Visst är det så att alla andra fel men du har rätt.

Du är så jävla bra på att visa hur andra människor beter sig, frågan är om du inser vad du själv håller på med. Dax att klippa din egen gräsmatta först innan du klagar på grannens.

Du verkar inte ha något att tillföra tråden annat än klaga och vrida på inlägg så ge upp.

Du kanske ska kolla upp vad Tu quoque är för något.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?