Iphone 3G från Telia?

Permalänk
Medlem

Stod i Helsingborg från kl. 09, köpte en svart 16 GB. Kom väl in i butiken som nr 20 eller nåt. Telia servern segade ihop totalt så mitt sim-kort eller vad det nu var är inte aktiverat, så jag kan ej ringa eller använda 3G på den ännu, det står bara "ingen service" dom skulle fixa det i morgon, hoppas jag. FELIAAAAAAAAAAAAAAAA

Jag kan som tur är leka med den ändå...

Edit: Det funkar att ringa, sms:a och surfa via 3G nu (surfat mest via wifi hemma dock), men kollar jag mina sidor på Telia så kan jag inte se att dom lagt till prisavtal fastpris...hmm...

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Avstängd

Jag frågade Hur många dom fått in, men det var jättehemligt och fick inget veta.
Frågade också när nästa leverans kom, det var lika hemligt.
Frågade om dom kunde lägga unden en, men det jick absolut inte för sig.

Blir väl att besöka Telia butiken varje dag nu tills man får den, förhoppningsvis blir dom less på en och ger mig en

Permalänk
Medlem

Var utanför telia butiken här i Hässleholm. Stod där sen kl halv 9 när dem väl öppnade klockan tio hade man stått där i 2 timma circus. Efter 20 min så kom jag inn och då flippade sig allt. Mitt ID kort var inte giltigt gick ut iförrgår. Så det blev ingen telefon för mig, får vänta till nästa leverans.

När jag gick där ifrån svor jag på alla språk jag kan och svor att bränna ner butiken till grunden. Väntat så länge och så stoppas man av ett sketit idkort.

Längtar som fan på nästa leverans

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
Var utanför telia butiken här i Hässleholm. Stod där sen kl halv 9 när dem väl öppnade klockan tio hade man stått där i 2 timma circus. Efter 20 min så kom jag inn och då flippade sig allt. Mitt ID kort var inte giltigt gick ut iförrgår. Så det blev ingen telefon för mig, får vänta till nästa leverans.

När jag gick där ifrån svor jag på alla språk jag kan och svor att bränna ner butiken till grunden. Väntat så länge och så stoppas man av ett sketit idkort.

Längtar som fan på nästa leverans

Aj fan, vad surt!!! :-((((

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Medlem

Beställde nyss en IPHONE 8GB från ebay som olåst 1500kr
Slipper telia skit, kommer endå inte ha tid att "surfa" med den så 3G spelar ingen roll...

Permalänk
Medlem

Jag köpte min 8 gb svarta i kista vid 16:00 Då hade de massa kvar och sålde massor med telefoner

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

8GB versionerna är kvar på dom flästa ställen tror jag, jag vill ha 16GB jag!

Undra vars Apple Tillvärkar Iphones? Lilla Sverige lär ju inte vara så prioriterat att skicka Iphones till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
8GB versionerna är kvar på dom flästa ställen tror jag, jag vill ha 16GB jag!

Undra vars Apple Tillvärkar Iphones? Lilla Sverige lär ju inte vara så prioriterat att skicka Iphones till.

Dem tillverkas i Kina och antalet telefoner fördelas efter efterfrågan såklart. Måste säga att de flesta Teliabutikerna fick långt mer än vi vågade hoppas på.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Så eftersom jag har haft svårt att sova i natt för att jag skulle hämta min iphone och inte fick den pga Gammalt Idkort så har jag beställt en på Telias hemsida. Tog Abonemanget Telia Mobil 99 och Telia Fastprist avtal 199 och en Iphone 8gb.

Hoppas jag får den på måndag eller på tisdag.

Skriver när jag har den igen

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
Så eftersom jag har haft svårt att sova i natt för att jag skulle hämta min iphone och inte fick den pga Gammalt Idkort så har jag beställt en på Telias hemsida. Tog Abonemanget Telia Mobil 99 och Telia Fastprist avtal 199 och en Iphone 8gb.

Hoppas jag får den på måndag eller på tisdag.

Skriver när jag har den igen

Inte för att vara sådan, men du läste

Citat:

Förlängd leveranstid
Oj vilken rusning! Det är många som vill köpa iPhone 3G. Just nu har vi förlängd leveranstid och vi hoppas kunna leverera inom några veckor, eller senast i slutet av augusti. Det är dock kortare leveranstid på iPhone 3G 8 GB.

på sidan för beställning på nätet?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd

Hur får man snabbast tag i en Iphone 3G tror ni?
Ska man besöka Telia butiken varje dag och kolla om dom fått hem mer.
Eller ska man beställa den på Telias hemsida?

Permalänk
Medlem

Jo jag läste tva

Det är 8gb jag vill ha.

Danne888: Den modellen du vill ha ( 16gb ) är just nu slut på www.telia.se

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jo, den är slut på alla telia butiker också typ
Undra om den kommer fortare till Telia butikerna än hemsidan?

Permalänk
Medlem

Har en fråga hur får jag över låtarna ifrån Itunes på min Iphone tar konvetera till ACC men sen hittar jag inte dom längre? Förstår inget av Itunes.

Nu hitta jag dom, nu ligger det dubbla låtar i bibliotek -> musik

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Har en fråga hur får jag över låtarna ifrån Itunes på min Iphone tar konvetera till ACC men sen hittar jag inte dom längre? Förstår inget av Itunes.

Nu hitta jag dom, nu ligger det dubbla låtar i bibliotek -> musik

Har alltid haft det problemet när jag laddar min ipod, att den lägger dubbla låtar men det är bara att radera men eochförsig så tar det rätt lång tid att radera dubletterna.

Jag brukar organisera Itunes så att jag har en ny playlist för varje enhet, alltås en play list för ipod och en för iphone på så sätt kan man ha koll på vilka låtar som ligger på vilken enhet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är inte så insatt ännu, ger det mer tid imorgon. Men är båda ACC konverterade då?

Hitta något jag kryssa så jag bara kunde dra över musik, vad är skillnaden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

varför konverterar du dem till aac? du gör väll inte om dem från mp3 till aac? från ett komprimerat läge till ett annat, är kanske inte att rekommenderas, speciellt inte när iphonen tar mp3 med.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
varför konverterar du dem till aac? du gör väll inte om dem från mp3 till aac? från ett komprimerat läge till ett annat, är kanske inte att rekommenderas, speciellt inte när iphonen tar mp3 med.

Mmm tyckte det var konstigt, men hur får jag covers till dem isf? Dra jag in hela mappen blir det typ album namn Got-to-go osv, och utan coverflow?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

antingen går du till det album du vill ha cover på, markerar alla o väljer att visa information, då får du upp så du ska kunna lägga in en bild (som du laddat ner på omslaget) på alla låtar i albumet samtidigt.

eller så skaffar du ett itunes konto, alltså till musikbutiken, om du nu inte har det redan. loggar in på butiken i iTunes, sen ska du uppe i menyn kunna välja att ladda ner albumcovers, då laddar den ner de omslag den hittar hos apple, vilket oftast är rätt många, brukar vara några få lite mer okända skivor den inte hittar som man sen får lägga in manuellt som ja beskrivit här ovan. att ladda ner covers kostar inget.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Ok börjar få det funka nu, en sista fråga då, har en mapp på "spellistor" i iphonen jsom jag vill ha bort. Kommer hur jag än gör On-The-Go heter den är ett album jag har men den är tom. Hur får man bort skiten? Har tagit bort alla mappar och syncat och lagt in igen jo visst ska den skit mappen ochså göra det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

On the go listan läggs alla dinna favorit låtar. Så är det på ipod iallfall. För att kunna sätta en låt som favorit skall man hålla inn mittenknappen på ipoden, Vet dock inte hur man gör på en Iphone.

Sen tror jag inte du kan ta bort den listan,

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Beställde en Iphone 3G från Telias sida idag.

Permalänk
Medlem

Varför snackar ni en massa om windows live messenger, inte finns det nåt MSN app till iphone än, väl?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Avstängd

Kolla mitt första inlägg, det finns en webb app för Iphone som funkar som Windows Live Messenger!

Permalänk
Medlem

Jaha, nu när allt har lagt sig, måste säga att jag var jäkligt sugen på att köpa en iPhone men fick inte chansen att göra det.
Så jag tog med mig en demo-lur från jobbet som jag tänkt använda under semestern, och ärligt måste jag säga att det funkar inte, visst den har en enorm ha-faktor. Den är SKITFRÄCK. Det ÄR en upplevelse.
Men jag saknar de vardagliga funktionerna som man har i alla andra lurar, vidarebefodra sms, kunna radera ett sms utan att radera en hel konversation (gillar dock "chatten" starkt), mms (suck), skriva sms med en hand smidigt utan att känna att man håller på att tappa telefonen (nej jag har inte korta fingrar).
Bara en sån enkel grej som att hitta någons nummer på hitta.se via webbläsaren och sen ringa upp det.... det går inte, jag måste memorera det och sen skriva in det i telefonen.
För att inte tala om det dåliga bluetoothstödet som många redan har nämnt, har man kört bluetooth stereoheadset i ett halvår så vill man inte sitta fast i sladden igen!

Däremot blev jag helt såld för mp3-spelaren, så jag SKA införskaffa mig en iPod touch snarast, helt klart oslagbar och tillsammans med podcasts som jag bara först fick upp ögonen på hur enkelt det är att använda tillsammans med iTunes.

Kanske i framtiden när det kommer mms, bättre bluetoothfunktioner, bättre smsfunktioner (mer än att bara skicka och ta emot), bättre multitasking.

Nu kommer jag hålla kvar min SE W890i och snart en iPod Touch för att komplettera min TELEFON vad den inte klarar av som jag vill.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Tur att man inte bryr sig ett dugg om mms då, eftersom man inte kunnat varken skicka eller ta emot mms under 2 år tack vare Tele2's jävla usla täckning (Mitt i malmö...)
Vant av mig, behöver inte mms längre

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Tur att man inte bryr sig ett dugg om mms då, eftersom man inte kunnat varken skicka eller ta emot mms under 2 år tack vare Tele2's jävla usla täckning (Mitt i malmö...)
Vant av mig, behöver inte mms längre

Håller med , vad ska man ha mms till ? visst kanske kul och skicka en bild till en annan men haha , en bild kan man visa den personen IRL eller genom datan. Tror inte apple har brytt sig om mms då det är bara är löjligt att skicka bilder till varandra dock kanske vissa vill ha det men då får de fixa tredje-parts program som finns , finns hur mkt program som hälst. Kan va kul att ha lite annat en bara en mobil med standard program som man tröttnar på på 1 vecka.

Permalänk
Avstängd

Det kommer säkert någon MMS App på App Store snart så de är nog lungt

Permalänk
Medlem

De enda minus för mig med iphone är väl att inte kunna skicka filer via bluetooth och att den saknar stöd för multitasking.

Inga stora saker utan det blir bara att ändra vanorna.

Hur låter detta ?

http://www.welectronicsltd.com/product_info.php?cPath=83&prod...

Man måste beställa 3:

Ca 3070:- för en vid 16gb*3 + frakt ($51,88) + tullavgift(hur stor?) + moms

4000:- per telefon utan tullavgiften, bara att köpa mer än 1 och kasta ut de andra på blocket och så tjänar man in pengarna igen.

Permalänk
Avstängd

Iphones ska köpas från Telia ^^