Iphone 3G från Telia?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PC_Power
Jaha, nu när allt har lagt sig, måste säga att jag var jäkligt sugen på att köpa en iPhone men fick inte chansen att göra det.
Så jag tog med mig en demo-lur från jobbet som jag tänkt använda under semestern, och ärligt måste jag säga att det funkar inte, visst den har en enorm ha-faktor. Den är SKITFRÄCK. Det ÄR en upplevelse.
Men jag saknar de vardagliga funktionerna som man har i alla andra lurar, vidarebefodra sms, kunna radera ett sms utan att radera en hel konversation (gillar dock "chatten" starkt), mms (suck), skriva sms med en hand smidigt utan att känna att man håller på att tappa telefonen (nej jag har inte korta fingrar).
Bara en sån enkel grej som att hitta någons nummer på hitta.se via webbläsaren och sen ringa upp det.... det går inte, jag måste memorera det och sen skriva in det i telefonen.

Amen brother ^^
att inte ens kunna vidarebefodra ett sms säger väl allt
Min iphone kommer snart o hamna på blocket

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
Amen brother ^^
att inte ens kunna vidarebefodra ett sms säger väl allt
Min iphone kommer snart o hamna på blocket

Tror du nån vill köpa en Iphone med ditt abbonemang?

Permalänk
Medlem

Att sälja sin iphone för att man inte kan vidarebefodra sms är ju som att sälja en ferrari i utbyte mot en fiat för att den inte har bilstereo

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Att sälja sin iphone för att man inte kan vidarebefodra sms är ju som att sälja en ferrari i utbyte mot en fiat för att den inte har bilstereo

Håller med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ha ha dagens.......Bra sagt !

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem

Hur dras pengarna när man köper ifrån App store? För jag har ett E-Kort på swedbank där jag kan välja hur mycket pengar jag har på varje kort nummer, gjorde ett på 100kr men har köpt 2st spel men de har inte dragit något? Det konstiga är att jag potera mitt nummer och det ska inte vara klart förrens på måndag. På telia sa dom att det inte kommer gå att ringa eller surfa förrens då. Men jag har kunnat göra det sen igår testa nyss skicka sms men min tjej påstår det står på ett annat nummer? Sedan står det att jag ringt för 130kr är det spelen då tro som dras på abonnemanget?, fattar inte jag ska inte kunnat komma upp i den mängden iaf har varken ring eller sms bara surfat? Har dock ringt med min telefon där jag hade mitt gamla nummer är det så dumt att dom dragit på den på något sätt?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Hur dras pengarna när man köper ifrån App store? För jag har ett E-Kort på swedbank där jag kan välja hur mycket pengar jag har på varje kort nummer, gjorde ett på 100kr men har köpt 2st spel men de har inte dragit något? Det konstiga är att jag potera mitt nummer och det ska inte vara klart förrens på måndag. På telia sa dom att det inte kommer gå att ringa eller surfa förrens då. Men jag har kunnat göra det sen igår testa nyss skicka sms men min tjej påstår det står på ett annat nummer? Sedan står det att jag ringt för 130kr är det spelen då tro som dras på abonnemanget?, fattar inte jag ska inte kunnat komma upp i den mängden iaf har varken ring eller sms bara surfat? Har dock ringt med min telefon där jag hade mitt gamla nummer är det så dumt att dom dragit på den på något sätt?

Det dröjer ett tag innan Apple drar pengar man spenderar i iTunes Store, dom samlar ihop några köp och drar sen pengarna. Kommer ett kvitto till din mail samtidigt.

Permalänk
Medlem

Då ska jag isf upp till Telia imon och fråga hur dom där 130kr har krånglat sig ditt. Tänker inte betala för något, när jag varken ringt eller smsat med min Iphone pga att min nummer portering.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror ni man får tag på en 8gb i malmö om man går till teliabutiken imorrn?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

den ska iaf finnas över 100 st 8gb i kungsgatan i sthlm

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Avstängd

Undra när man får den om man beställt på Telias hemsida...

Permalänk
Medlem

kan någon bekräfta eller dementera om det faktiskt fungerar att köpa iphone med abbonnemanget som kostar 69kr i månaden i 18 månader och pröjsa typ 3500 för luren för en totalkostnad av runt 4500kr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jontet
kan någon bekräfta eller dementera om det faktiskt fungerar att köpa iphone med abbonnemanget som kostar 69kr i månaden i 18 månader och pröjsa typ 3500 för luren för en totalkostnad av runt 4500kr?

Kan någon bekräfta eller dementera att man har tillgång till internet men inte orkar kolla på Telias sidor själv?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

om du hade förstått vad bekräfta/dementera betyder hade du inte bara förstått frågan som innehåll fakta tagen precis från länken du postade men också undvikit att använda orden helt felaktigt i en mening

Permalänk
Medlem

Telia har svårt att ge mig rätt abonnemang, först glömde dom ge mig prisfast surf. Var inne och undra varför det står jag ringt för 220kr dom sa då dom missat ge mig surf dom lägger på det kommer hem surfar drar ner några free games och nu står de 290kr istället, ska man behöva gå dit igen.

Visa signatur

Permalänk

Värt att vänta på 16 gigaren eller är det lika bra att gå in på butiken och köpa en 8 gigare?

Mitt nuvarande abbonemang går ut 9:e. Skulle gärna vilja ha en iphone när det har gått ut. Använder nästan allt minne på min 16 gigs ipod just nu, så valet känns hyfsat självklart.

Nu står man mellan valet 16 GB iPhone vs 32 GB iTouch

Permalänk
Medlem

Jag tänker köra på 8gigaren, har absolut inget behov av mer minne än så. Man lyssnar ju inte på 8gig's musik varje gång man går hemifrån, och det tar kanske 3min att byta ut album via itunes (om man redan sorterat sina mp3'or där dvs).

Dock var 8gigaren slut i HELA malmö län I hela skåne tror jag faktiskt.
Jag va den enda som blev uppskriven på listan som ville ha 8gigaren dock, så såfort dom får in det i lager är en min iaf

Slutsats, bor du i sthlm där dom har över 100 8gigare i lager, köp! Innan du blir utan och får sitta i en månad och glo

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tänker köra på 8gigaren, har absolut inget behov av mer minne än så. Man lyssnar ju inte på 8gig's musik varje gång man går hemifrån, och det tar kanske 3min att byta ut album via itunes (om man redan sorterat sina mp3'or där dvs).

Dock var 8gigaren slut i HELA malmö län I hela skåne tror jag faktiskt.
Jag va den enda som blev uppskriven på listan som ville ha 8gigaren dock, så såfort dom får in det i lager är en min iaf

Slutsats, bor du i sthlm där dom har över 100 8gigare i lager, köp! Innan du blir utan och får sitta i en månad och glo

Tror inte 8GB tar slut, tror alrid kista sålde sina på releasedagen, och nu lär nya kommit in

Jag valde att inte vänta på 16 Gb av den anledningen att jag inte behöver 16 Gb och kan då inte motivera 800 kr extra samt väntan. Dock skulle inte en vit varit fel

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Tror du dom får nya i lager runtom landet redan denna vecka då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

WEEEY Fick min iPhone idag. Över lycklig, Dock är den lite seg när man skall lägga till kontakter eller skicka mail.

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror du dom får nya i lager runtom landet redan denna vecka då?

Jag vet att de har det Iaf i stockholm. Min tjej köpte i stan under fredagen och då var allt slut (hon var näst sista som fick köpa 8gb). Men nu när hon var inne igår så sålde de massa.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
WEEEY Fick min iPhone idag. Över lycklig, Dock är den lite seg när man skall lägga till kontakter eller skicka mail.

Du upplever antagligen att det laggar? Det är något många upplever, läs mer: Upplever du problem med iPhone 2.0? | iPhoneinfo.se

Visa signatur
Permalänk
Medlem

oki då vet man det. Längtar till den nya uppdateringen

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzup
oki då vet man det. Längtar till den nya uppdateringen

Yeah. Du kan återställa telefonen via iTunes redan nu och då får du den senaste builden av firmware 2.0 som fixar lite safari-buggar, den gulaktiga tonen i skärmen samt att det laggar lite mindre.

Väntar dock på att det kommer en riktig firmware-uppdatering som fixa r laggandet som är sjukt irriterande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag vet att de har det Iaf i stockholm. Min tjej köpte i stan under fredagen och då var allt slut (hon var näst sista som fick köpa 8gb). Men nu när hon var inne igår så sålde de massa.

Men jag menar ju givetvis i Malmö =P
Ni som beställt via telia.se, har dom skickat iväg era paket än?? Hade dom i lager?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om ni återställer telefonen o uppdaterar, var beredd på att det tar runt en halvtimma att fixa.

Gjorde det igår och det funkade fint, inte hunnit testat om det enstaka laggandet när man skriver försvunnit men det ser bra ut.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Men jag menar ju givetvis i Malmö =P
Ni som beställt via telia.se, har dom skickat iväg era paket än?? Hade dom i lager?

Jag beställde via telia.se och har bara fått en bekräftelse på beställningen.

Visa signatur

:)

Permalänk

någon som vet när telia får in fler 16 gigare i butik? Måste man reservera eller är det bara först till kvarn när de kommer in?

Permalänk
Avstängd

Man får inte reservera, det är apple stenhårda med. Först till kvarn gäller!

Permalänk

Man får visst reservera, eller rättare sagt förboka, det har jag gjort

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)