Moderkort: AM2,VGA,4xram,3PCI,flera SATA?

Permalänk
Medlem

Moderkort: AM2,VGA,4xram,3PCI,flera SATA?

Söker ett bättre moderkort för min server och börjat tröttna på att burka runt och helt enkelt inte hitta något bra.
Någon här kanske har koll på ett som har det jag söker?

Vad jag vill ha är ett AM2 moderkort, inbyggd VGA eftersom jag knappt behöver en port överhuvudtaget, inbyggt LAN spelar ingen roll, kommer stoppa i ett intel GBit kort i alla fall.
Måste ha 4 ram-slots, kommer behöva mycket ram i maskinen.
Helst 3xPCI, mycket skönare om jag har plats för 2 sata-kontrollerkort.
Helst minst 4xSATA, gärna 6xSATA om ovanstående krav uppfylls.
Valfri ATX-standard.

Hittat tex MSI K9N NEO-F V3, nForce 560, som uppfyllar alla krav förutom VGA.
Pris: inte så viktigt, ska ha det i min server så behöver ett bra kort.

Edit:
Slutade surfa på olika butiker och kollade bara på tillverkarnas siter istället, hittade ett abit AN78GS med det jag behövde, totalt kan jag ha 6 SATA på moderkortet, 5 kontrollerkort (3PCI, 2PCIe), inbyggd grafik och gbit (kan alltid ha inbyggda NICet som slask-kort), 4ram-slots och AM2/AM2+. Klart fint kort

Permalänk
Avstängd

Re: Moderkort: AM2,VGA,4xram,3PCI,flera SATA?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurkburk
Söker ett bättre moderkort för min server och börjat tröttna på att burka runt och helt enkelt inte hitta något bra.
Någon här kanske har koll på ett som har det jag söker?

Vad jag vill ha är ett AM2 moderkort, inbyggd VGA eftersom jag knappt behöver en port överhuvudtaget, inbyggt LAN spelar ingen roll, kommer stoppa i ett intel GBit kort i alla fall.
Måste ha 4 ram-slots, kommer behöva mycket ram i maskinen.
Helst 3xPCI, mycket skönare om jag har plats för 2 sata-kontrollerkort.
Helst minst 4xSATA, gärna 6xSATA om ovanstående krav uppfylls.
Valfri ATX-standard.

Hittat tex MSI K9N NEO-F V3, nForce 560, som uppfyllar alla krav förutom VGA.
Pris: inte så viktigt, ska ha det i min server så behöver ett bra kort.

Edit:
Slutade surfa på olika butiker och kollade bara på tillverkarnas siter istället, hittade ett abit AN78GS med det jag behövde, totalt kan jag ha 6 SATA på moderkortet, 5 kontrollerkort (3PCI, 2PCIe), inbyggd grafik och gbit (kan alltid ha inbyggda NICet som slask-kort), 4ram-slots och AM2/AM2+. Klart fint kort

Men då hittade du kanske vad du ville ha då. Annars tänkte jag föreslå att nöja ig med extern grafik om du inte hittade ett som uppfyllde alla dina krav. Ett billigt kort för 200:- 300:- kan man ju kosta på sig.