Skumt problem med komplett

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Apr 2005

Skumt problem med komplett

Det hela började med att jag beställde mina nya datordelar (betalat med visa) söndagen den 22/6. Allt såg ut att gå bra och några dagar gick. Undrade vad felet var och till min förvåning hade jag missat att en vara inte fanns i lager. Tråkigt att inte få sina saker men big deal. Dom beräknade med att dom skulle ha en ny vara inom några dagar. På torsdag morgon 26/6 så hade komplett skickat varan och jag fick ett kolli. Bra tänkte jag, då kanske man har delarna på fredag. Dagarna går och det händer ingenting på postens tracking system, det står fortfarande:

Här är din försändelse:
26 jun kl 14:56
TollPost A/S Norge, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

Sen nu till min stora förvåning så när jag kolla mitt bankkonto så har jag plötsligt mycket mer pengar(samma summa som jag betalade till komplett). Jag letar efter insättningar och hittar inga, sen såg jag att betalningen till komplett även den hade försvunnit från historiken.

Skumt tänkte jag och undrade om komplett hade annulerat min order eller nått och glömt att fråga mig.

Jag loggade in på komplett och såg att mina varor fortfarande är skickade och kollinr fungerar fortfarande, fast det står samma text som vanligt.

Nu sitter jag här i en låst situation, jag kan ju inte använda mina pengar ifall banken bara strular och jag vill ju inte beställa nya varor från butiken. Sen till mitt största problem är att jag ska åka ut på övning under veckan och jag har troligtvis ingen möjlighet att ta med mig min mobil. Vad ska jag göra, har ni några bra tips? Sen får verkligen banken skita i att visa gjorda transaktioner så där. Betalningen till komplett borde ha stått kvar och sen borde det stått en insättning om nu min order vart annulerad.

MVH Alex

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Testpilot
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

Det händer ibland att betalningar går tillbaka av olika orsaker. Det brukar däremot fixa sig genom att pengarna dras igen automatiskt. I ditt fall beror det säkert på att det blev en försening och betalningen då temporärt gick tillbaka. De kommer dra dina pengar, var inte orolig för det ;).

Postens trackingsystem är ibland långsamt och ligger efter paketet. Om jag tolkar det rätt så har Komplett förberett för att skicka paketet på torsdagen och tagit ut kolli-id etc. Paketet har ännu inte scannats in hos posten någonstans vilket gör att du får vänta till på måndag för att få se en förändring i status. Troligtvis har du ditt paket på måndag eller tisdag.

Eftersom du ändå är borta under veckan är det faktiskt inget annat att göra än att ta hand om detta när du är tillbaka.

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Apr 2005

Tack så mycket för bra information. Kan vara rätt skumt som för mig när det aldrig har inträffat något liknande förut.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västkusten
Registrerad
Mar 2008
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Apr 2005

Tack för svaren, dock har inte problemen löst sig, kom precis hem och såg att statusen hos posten och komplett inte hade ändrat sig. Däremot har dom dragit pengarna nu. Såklart så har inte kompletts kundtjänst öppen nu, måste försöka hinna ringa imorgon.

Det är inte meningen att det ska ta en sådan här tid, spec när man sitter och väntar på sina varor

edit: har nu ringt posten, och tydligen hade inte änns komplett skickat packetet till dom...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västkusten
Registrerad
Mar 2008
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Apr 2005

Jupp gjorde det idag, dom trodde att paketet hade fastnat någonstans hos posten och inte scannats in. Så dom skulle reklamera paketet och skicka ett nytt. Kommer inte att få mitt paket innan måndag sa dom, sen lite senare kom jag på att en av mina varor inte finns i lagret, så då var jag tvungen att ringa upp igen och be dom ta en annan dvd brännare som kostade 50kr mindre istället. (dom kunde inte ha informerat mig om det vid mitt första samtal)
Annars skulle man säkert få vänta i ytligare 1-2 veckor

Edit: Strunt samma, det hela kommer lösa sig tillslut, ledsen för att det vart lite av en klagotråd, det ända jag igentligen ville veta vad som var fel. Därför kan mod låsa tråden och den kan falla till glömska.